اخبار داغ

گفتگو با مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه لرستان:

گفتمان دوران دفاع مقدس سرآغاز تحول و اقتدار است/ ضرورت تبیین دستاوردهای ۸ سال ایستادگی در برابر دشمنان

گفتمان دوران دفاع مقدس سرآغاز تحول و اقتدار است/ ضرورت تبیین دستاوردهای ۸ سال ایستادگی در برابر دشمنان
حجت الاسلام درویشی با بیان اینکه گفتمان دوران دفاع مقدس سرآغاز تحول و اقتدار است، گفت: تبیین دستاوردهای ۸ سال ایستادگی در برابر دشمنان ضرورت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، یکی از مهمترین وقایع تاریخ انقلاب اسلامی ایران، هشت سال دوران دفاع مقدس بود که دستاوردها و تجربه های همان دوران سندی برای پیشرفت است، استفاده از گفتمان دوران دفاع مقدس سرآغاز تحول و اقتدار است که طی این سالها توانسته در فتح قله افتخار و اقتدار موثر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

اتحاد، همبستگی، توکل بر خدا و پیروی از ولایت فقیه در دوران دفاع مقدس از مهمترین مولفه ها و رمز پیروزی ملت ایران علیه دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی بود که امروز بسیاری از کشورها این مهم را الگو قرار داده و با استفاده از گفتمان و فرهنگ دفاع مقدس در برابر ظالمان و زورگویان ایستاده اند.

,

عزم راسخ و اراده محکم ایران، دشمن را به عقب راند و علیرغم همه تحریم ها اما ملت ایران با اتکا به روحیه خودباوری و ما می توانیم نشان دادند که تا پای جان برای دفاع از ارزشها و وطن ایستاده اند.

,

با گذشت چهار دهه از دوران دفاع مقدس امروز همه وظیفه داریم در راستای حفاظت از ارزشهایی که دشمن آنها را نشانه گرفته تلاش کنیم و از درسها و عبرت های دوران دفاع مقدس برای ادامه مسیر استفاده کنیم.

,

در همین راستا گفتگویی تفصیلی با حجت الاسلام علی درویشی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه لرستان انجام شده است که مشروح آن را در زیر می خوانید.

,

مهمترین دستاورد دوران دفاع مقدس چیست؟

, مهمترین دستاورد دوران دفاع مقدس چیست؟, مهمترین دستاورد دوران دفاع مقدس چیست؟,

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دفاع مقدس تجربه پیش روی ملت ایران بود و اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب اسلامی را حفط کنیم باید همان مواردی را که در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش داشتند را به خوبی عمل کنیم.

,

آنچه دستاورد پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس بود باید به گونه ای محافظت شود تا بتواند بر تداوم پیروزی بیفزاید، یکی از مهمترین دستاوردها اتحاد و همدلی است که این مولفه، رمز اصلی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس بود و مردم باید توجه داشته باشند که در حواشی که رخ می دهد دچار تفرقه و اختلاف نشوند چرا که در دفاع مقدس همه متحد بودیم و امروز باید این اتحاد همچنان حفظ شود.

,

دشمن در دوران دفاع مقدس به میدان نبرد آمد و پس از هشت سال شکست خورد، امروز همان دشمن با چهره ای دیگر امروز وارد میدان شده ولی با جلد و پوست و نقابی متفاوت و همان هدفی را که داشته دنبال می کند.

,

زمانی دشمن با توپ و تانک علیه ملت ایران اقدام به مبارزه و جنگ تحمیلی کرد و امروز با شعار و اغتشاش به میدان می آید تا با ایجاد تفرقه بتواند به هدفش برسد، دشمن امروز همان دشمن سال های قبل است و بر علیه ارزشها به میدان نبرد آمده است و همه ما وظیفه داریم راه شهدا را پیگیر باشیم تا توطئه‌های دشمن شکست بخورد و در مسیر سعادت قرار بگیریم.

,

چگونه می توان توطئه های دشمن را خنثی کرد؟

, چگونه می توان توطئه های دشمن را خنثی کرد؟, چگونه می توان توطئه های دشمن را خنثی کرد؟,

توجه به ولایت و رهبری مهمترین موضوعی آیت که باید مد نظر باشد چرا که دشمن به دنبال این است که محور اتحاد و بصیرت را مورد هدف قرار دهد و ذهن مردم را از مسیر ولایت دو کند که باید تلاش کرد تا با بصیرت و آگاهی، اذهان به سمت و سوی دیگری منحرف نشود و ملت ایران همیشه گوش به فرمان رهبری حرکت می کنند.

,

رمز پیروزی در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران این بود که ملت یکپارچه پیرو ولایت فقیه بوند و با حرکت حول این محور توانستند به پیروزی هایی عظیم دست یابند.

,

پیروی از ولایت فقیه سبب می شود تا بتوانیم همیشه بر دشمن پیروز باشیم چرا که ولایت، بصیرت دارد و دشمن می داند نقطه قوت و قدرت ما پیروی از ولایت است و سعی دارد با توطئه و نیرنگ‌مردم را از ولایت دور کند ولی ملت ایران همیشه پشتیبان ولایت بوده اند.

,

هدف دشمن از انحراف افکار چیست؟

, هدف دشمن از انحراف افکار چیست؟, هدف دشمن از انحراف افکار چیست؟,

امروز دشمن ظاهر خود را تغییر داده و در برخی از جریانات به عنوان دلسوز و طرفدار وارد می شود ولی اینها هیچگاه دلسوز نبوده و همیشه در جهت ضربه به نظام و در جهت اهداف خودشان حرکت کرده اند.

,

نباید هیچگاه فریب دشمن را خورد و جوانان هم بدانند دشمنان سعی دارند تا با انحراف افکار به هدفشان برسند و نباید به گونه ای موضع گیری شود که به اهداف دشمن کمک شود.

,

وقتی در کشور اتفاقی رخ می دهد، دشمن سعی دارد تا بهره برداری کند و در جهت سرکوب کردن ارزشها اقدام نماید و در چنین مواقعی افراد جامعه نباید اظهار نظرهایی داشته باشند که در زمین دشمن بازی کنند.

,

برای محفوظ ماندن انقلاب امروز وظیفه داریم که خود را سپر ارزشها کنیم، در سال های دفاع مقدس نیز رزمندگان اسلام برای همین آب و خاک جنگیدند و خود را سپر قرار دادند و امروز وظیفه داریم برای حفظ ارزشها اقدام کنیم.

,

تکلیف امروز ما حفاظت از ارزشهای انقلاب است و تلاش کینم و اجازه ندهیم آسیبی به ارزشها وارد شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه