اخبار داغ

یادداشت؛

دشمن از ولنگاری مجازی برای حمله به کشور بهره می‌برد

دشمن از ولنگاری مجازی برای حمله به کشور بهره می‌برد
اهمیت ساماندهی فضای مجازی به مراتب بیشتر از اهمیت عملیات بیت المقدس (آزادسازی خرمشهر) است، زیرا فضای مجازی را دشمن مدیریت می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ فیلترینگ تلگرام در اغتشاش‌های دی ماه ۹۶ فرصت خوبی بود تا با جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی، خروج کشور از انفعال در عرصه فضای مجازی کلید بخورد، اما چون تلگرام رگ حیات دولت روحانی بود و آذری جهرمی عامل اصلی مذاکره با تلگرام و توسعه این پلتفرم در کشور بود، فرصت مزبور را از دست دادیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
اردیبهشت ۹۷ نیز که حکم فیلتر تلگرام صادر شد، مأمور اجرای فیلترینگ همان آذری جهرمی بود، بنابراین حکم مزبور را به بدترین نحو ممکن اجرا کرد. عملکرد سخیف جهرمی در اجرای فیلترینگ باعث شد تا مسئولان، نخبگان و مردم تصور کنند فیلتر سکوی بزه‌خیز و جایگزینی سکوی داخلی امکان‌پذیر نیست و این بزرگترین خیانتی بود که صورت گرفت.
,
 
,
سال‌ها است از اشغال سایبری کشور می‌گوییم. ماجرای اخیر باعث شد همه با تمام وجود این مفهوم را درک کنند. فیلترینگ اینستاگرام می‌تواند ساعت صفر عملیات آزادسازی کشور از اشغال سایبری و فتح قله‌های فناوری دنیا باشد.
,
 
,
فرمانده میدان هم کسی جز وزیر ارتباطات نیست، او می‌تواند با غیرتی انقلابی و مدیریتی جهادی، ارکان حاکمیت را همراه کرده و کاری اساسی برای امنیت مجازی کشور انجام دهد.
,
 
,
اهمیت این عملیات کمتر از عملیات بیت المقدس -آزادسازی خرمشهر- نیست که به مراتب بیشتر است زیرا فضای مجازی تحت مدیریت دشمن، تا کنج روستاهای ما را نیز اشغال کرده است.
,
 
,
عملیات مزبور ساده نبوده با پیچیدگی‌هایی همراه است و نگارنده کاملا به آنها واقف است؛ با این وجود وزیر محترم می‌تواند با درایت، تدبیر و عقلانیت کشور را از اشغال نجات داده، زمینه ساز رشد و توسعه کشور در عرصه فضای مجازی و فناوری‌های مرتبط باشد؛ همچنان که می‌تواند با ملاحظه‌کاری و مصلحت‌سنجی‌های خلاف مصلحت، شانه از این بار خالی و فرصت پیش آمده را تباه سازد.
,
 
,
حمایت نخبگانی و رسانه‌ای جریان انقلاب یکی از محورهای اصلی عملیات مزبور است.
,
 
,
 
,
حجت‌الاسلام محمد کرباسی- قائم مقام دفتر مطالعات فضای مجازی کشور
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه