اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد؛

ضرورت اجرای سیاست‌های افزایش تامین مالی پروژه‌های استانی در کرمانشاه/ بهبود نرخ بیکاری در استان

ضرورت اجرای سیاست‌های افزایش تامین مالی پروژه‌های استانی در کرمانشاه/ بهبود نرخ بیکاری در استان
محمد بهمن گفت: به منظور بهبود وضعیت اشتغال در استان کرمانشاه باید سیاست‌های افزایش تامین مالی پروژه های استانی را اجرایی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد بهمن در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: سیاست‌های اقتصادی مخصوصا سیاست‌های کلان مملکتی برای به نتیجه رسیدن نیازمند زمان هستند و البته سیاست‌های اشتغالزایی نیز از جمله آنها محسوب می شود که بر مبنای آن نمی توان انتظار داشت با وجود گذشت یک سال از عمر دولت آقای رئیسی چرا وضعیت اشتغال بهتر نمی شود.
 
کارشناس مسائل اقتصادی افزود: سیاست‌هایی چون سیاست‌های اشتغالزایی حدود پنج سالی برای به نتیجه رسیدن زمان نیاز دارند پس نمی توان گفت چرا وضعیت اشتغال بهتر نشده است.

 بهمن تصریح کرد: همچنین هنگامی که راجع به آمار اشتغالزایی صحبت می کنیم بحث ما موضوع رتبه بندی نیست در واقع اینکه در چه جایگاهی قرار گرفته ایم، چندان ملاک نیست بلکه ملاک تغییرات نرخ اشتغال و بیکاری است.

 وی افزود: با بررسی های انجام شده درمی یابیم که نرخ بیکاری در استان  وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته دارد به گونه ای که یک درصد کمتر شده که نشانه ای مثبت است البته جا دارد تلاش شود وضعیت استان کرمانشاه از نظر رتبه ای هم بهبود یابد.

 مدیر تالار بورس منطقه ای کرمانشاه تصریح کرد: به منظور بهبود وضعیت اشتغال در استان کرمانشاه باید سیاست‌های افزایش تامین مالی پروژه های استانی را اجرا کنیم  که در نهایت به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال منجر خواهد شد.

 بهمن خاطرنشان کرد: از سوی دیگر نامگذاری امسال به نام شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین باعث می شود اعتبارات به این سمت تخصیص یابد درنتیجه می توان به بهبود وضعیت سرمایه گذاری و اشتغال در استان کرمانشاه هم امیدوار بود‌.

 کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه پروژه های مختلفی در ارتباط با مباحث شرکتهای دانش بنیان مصوب شده که باید از آنها استفاده کنیم. تصریح کرد: در مجموع باید دو اولویت توجه به مباحث مربوط به دانش بنیان ها و مباحث مرتبط با تامین مالی پروژه های مختلف اقتصادی را باید سرلوحه کاری خود قرار دهیم.

 بهمن تصریح کرد: اواخر مهر ماه اتاق بازرگانی‌، سازمان بورس و استانداری کرمانشاه با حضور شرکتهای تامین مالی بزرگ کشور  درصدد برگزاری همایش تامین مالی در سطح ملی هستند که احتمالا بتوان در این همایش بخشی از پروژه های بزرگ استان را از طریق شرکتهای سرمایه گذاری حاضر، تامین مالی کنیم تا با رونق سرمایه گذاری، ضعیت اشتغال هم بهبود یابد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه