اخبار داغ

تبدیل ابنیه تاریخی قاجار به کاخ موزه زنان در دفاع مقدس

تبدیل ابنیه تاریخی قاجار به کاخ موزه زنان در دفاع مقدس
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: کاخ آغامحمدخان قاچار به کاخ موزه زنان در دفاع مقدس تبدیل می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سردار علی ملک شاکوهی، فرمانده سپاه نینوا استان گلستان، محمد جواد ساوری مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان ،نادر زینالی مدیرکل استان‌ها و تشکل‌ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سیدمحمدرضا سیدالنگی شهردار گرگان، رسول شکری‌نیا، مدیرکل صداوسیمای استان عملیات اجرایی مرمت و احیای کاخ آغا محمد خان شروع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

محمد جواد ساوری مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت:  بنا است این مکان به کاخ موزه زنان در دفاع مقدس تبدیل شود.

,

وی بیان کرد: این کاخ موزه زنان در دفاع مقدس در اختیار سپاه قرار بگیرد و مردم از این مکان بازدید می کنند و با عقب تاریخی خود را بیشتر بشناسند.

,

این مقام مسئول بیان کرد: باید میراث تاریخی را حفاظت کنیم، به نیابت و توسل به خون شهدایی که از این مکان به دفاع مقدس اعزام شدیم کار را آغاز خواهیم کرد.

,

ساوری تاکید کرد: در دفاع از ابنیه تاریخی که شناسنامه فرهنگی ما به شمار می‌روند ذره‌ای درنگ نخواهیم کرد و با تلاش میراث فرهنگی اتفاقات خوبی را رقم خواهیم زد.

,

علی ملک شاهکوهی، فرمانده سپاه نینوا گلستان نیز در این مراسم گفت: بعد از پیروزی انقلاب افرادی که می‌خواستند از این منطقه اعزام می‌شوند.

,

ملک شاهکوهی یادآور شد: این حسینه روبه روی این افراد محلی است که بر پیکر پاک این شهدا نماز خواند و امید داریم و دولت و مسئولان حمایت کنند و این مکان تاریخی بازسازی شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

,

جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز گفت: با اعتباراتی که در اختیار استان  قرار می دهیم این مکان را به شکل مناسبت در هفته دفاع مقدس مرمت می کنیم‌.

,

واحدی افزود: با زمان بندی انجام شده در آینده نزدیک این مکان به عنوان پارک موزه دفاع مقدس افتتاح می کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه