اخبار داغ

آیت الله علما:

اتفاقات روزهای اخیر کشور به دلیل عدم بصیرت است

اتفاقات روزهای اخیر کشور به دلیل عدم بصیرت است
نماینده ولی فقیه در استان و‌امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر لزوم‌ وجود تهذیب و بصیرت در دانش آموزان گفت: اتفاقات روزهای گذشته در کشور به دلیل عدم بصیرت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، آیت الله مصطفی علما امروز شنبه در آیین نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت که در مدرسه دخترانه عصمتیه برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن کریم بر کلمه " اقرا" تاکید شده است یعنی ما باید علم بیاموزیم و این حکم تا روز قیامت جاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه قلم همیشه کارساز بوده است، افزود: سرمایه امام راحل برای انقلاب چیزی جز قلم و کاغذ نبود و بر حسب ظاهر و مادیات چیزی نداشتند اما تراوشات فکری و مغزی ایشان شرق و غرب را به خضوع وادار کرد و  رگ حیات یک ابرقدرت در دنیا به قدرت یک پیرمرد هشتادو چند ساله گره خورده بود.

,

وی با بیان اینکه اقرا یعنی هم بخوانیم، بنویسیم و و در کنار آن بصیرت داشته و آگاه باشید، تصریح کرد: ۱۲۶ هزار پیغمبر برای آموختن به مردم آمدند تا انسان را از پوچی و تنگنا به سعادت برسانند.

,

آیت الله علما خاطر نشان کرد: امام راحل همواره بر تهذیب تاکید داشتند و اگر انسان تربیت و تهذیب را داشته باشد فتبارک الله احسن الخالقین می شود و اتفاقات روزهای اخیر که در کشور ما اتفاق افتاد به دلیل عدم بصیرت است.

,

وی با اشاره به سخنرانی رییس جمهور در سازمان ملل خاطر نشان کرد: آیت الله رییسی عکس حاج قاسم را به دنیا نشان داد و این حرکت جاودانه تا هزاران سال ماندگار شد که این اقدام رییس جمهور نشان از بصیرت و آگاهی است.

,

امام جمعه کرمانشاه عنوان کرد: بصیرت، علم آموزی، تهذیب و قلم خوب داشتن را یاد بگیریم و به فرموده امام راحل خروجی مدارس و دانشگاه ها باید بچه مسلمان باشد.

,

, ,


رویکرد امسال آموزش و پرورش تمام ساحتی مبتنی بر سند تحول بنیادین است

,
, رویکرد امسال آموزش و پرورش تمام ساحتی مبتنی بر سند تحول بنیادین است, رویکرد امسال آموزش و پرورش تمام ساحتی مبتنی بر سند تحول بنیادین است,

به نقل از مرصادنیوز، سلمان محمدی  در آیین نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت که در مدرسه دخترانه عصمتیه برگزار شد، اظهار داشت: امسال ۳۷۰ هزار دانش آموز در ۴ هزار مدرسه در قالب ۱۵ هزار کلاس درس استان مشغول به تحصیل خواهند بود که ۲۶ هزار همکار شاغل فرهنگی متولی امر تعلیم و تربیت خواهند بود.

, مرصادنیوز،,

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: از سه ماه گذشته کار آماده سازی مدارس آغاز شد و با تلاش و زحمات مجموعه همکاران شرایطی مهیا شد که دانش آموزان در مدرسه حضور یابند.

,

این مسئول با بیان اینکه امسال رویکرد در آموزش و پرورش تمام ساحتی مبتنی بر سند تحول بنیادین است، عنوان داشت: این مهم نقشه راه ما در آموزش و پرورش است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

,

وی بیان داشت: براساس سند تحول ماموریتی به ما ابلاغ شده  که هدف ما تربیت دانش آموزان طراز انقلاب اسلامی است و اینکه آنها را به مراتبی از حیات طیبه برسانیم که مقدمه ساز ظهور آقا امام زمان(عج) باشند و بر همین اساس رویکرد ما تربیت چند ساحتی یعنی رشد متوازن و چند جانبه دانش آموزان و آموزش مهارتی است.

,

محمدی انتقال فرهنگ ها و ارزش هر کشوری به نسل دانش آموز را از کارکردهای آموزش و پرورش  عنوان و تصریح کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس برای ما یک فرصت تربیتی است که این کارکرد را به نحو احسن انجام دهیم و امروزه تنها راه برون رفت مشکلات در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی احیای ارزش ها و فرهنگ حاکم بر هشت سال دفاع مقدس است و باید پیام شهدا و دفاع مقدس را برای نسل جوان امروز تبیین کنیم.

,

محمدی خاطر نشان کرد: امنیت امروز ما مرهون رشادت های بزرگمردان دفاع مقدس است و به فرموده رهبری هفته دفاع مقدس فرصت شنیدن پیام شهیدان است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه