اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خبر داد؛

ثبت نام ۱۵ هزار زائر پیاده از خراسان شمالی برای سفر به مشهد مقدس

ثبت نام ۱۵ هزار زائر پیاده از خراسان شمالی برای سفر به مشهد مقدس
حجت الاسلام حمید رفیعی گفت: امسال ۱۰۳ هیئت از خراسان شمالی برای حضور در مشهد مقدس ثبت نام کردند، که ۱۵ هزار نفر در این ۱۰۳ هیئت حضور دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در بجنورد در رابطه با سفر زائران پیاده به مشهد مقدس اظهار داشت: امسال ۱۰۳ هیئت برای حضور در مشهد مقدس ثبت نام کردند، ۱۵ هزار نفر در این ۱۰۳ هیئت حضور دارند.

وی ادامه داد: افرادی که تمایل داشتند از خراسان شمالی در مسیر پیاده روی حضور پیدا کنند، باید در این هیئت ها در سامانه ثبت و بیمه شده اند.

این مقام مسئول یادآور شد: تاکنون از استان های گلستان و مازندران ۱۵ کاروان با ظرفیت هر کاروان ۶۰ نفر از استان خراسان شمالی عبور کردند که در مجموع ۹۰۰ زائر عبوری از استان بوده است.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه هیئت جوادالائمه استان متولی ساماندهی و سازماندهی هیئت های پیاده را بر عهده دارد، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نیز با هماهنگی هایی که با هیئت جوادالائمه استان خراسان شمالی و رضوی داشته نامه هایی را برای حضور و اسکان در مشهد مقدس ارسال کرده اند.

وی اضافه کرد: مکان ها برای اسکان هیئت ها هماهنگ شده است و اگر کسی تمایل دارد در این پیاده روی حضور پیدا کند با هیئت جوادالائمه استان ارتباط بگیرد.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه در مسیر پیاده روی تمهیداتی در نظر گرفته شده است، گفت: هماهنگی ها با پلیس راه، راهور، هلال احمر، مساجد، فرمانداری و معاونان امنیتی و سیاسی، علوم پزشکی انجام شده تا ارائه خدمات در مسیر لحاظ شود.

وی گفت: قطعا کاروان های متعدد سواره نیز برنامه ریزی می کنند که در روزهای آخر ماه صفر در مشهد مقدس حضور پیدا می کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: سه روز میزبانی، پیاده روندگان به سمت مشهد داریم، مکان های هماهنگ شده سه روز پذیرایی از این زائران را برعهده دارند که تلاش بر این بوده تا مکان های اسکان در اطراف حرم مطهر باشد.

حجت الاسللام رفیعی بیان داشت: مسیر پیاده روی به سمت حرم امام رضا (ع) تنها موضوع زیارت مدنظر نیست و یک حرکت تمدن ساز است که در امتداد مشایه امام حسین (ع) مسیر حرم علی بن موسی الرضا به عنوان ملجایی در ایران حضور حداکثری مردم را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اینک مرحله خودسازی و جامعه پردازی است، گفت: لذا جامعه پردازی ملزوماتی را دارد که مسئله حکمرانی مردمی و نقش آفرینی مردمی در مسیر رسیدن به ظهور و تمدن سازی بسیار مهم است، بنابراین این اتفاق جزو مواردی است که در راستای تحقق گام دوم انقلاب می تواند، بسیار اثر گذار باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصراترک ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه