اخبار داغ

مدیرکل اوقاف خراسان شمالی:

تمام مساجد و امامزاده های خراسان شمالی برای اسکان زائران پیاده هماهنگ شده اند

تمام مساجد و امامزاده های خراسان شمالی برای اسکان زائران پیاده هماهنگ شده اند
حجت الاسلام عظیم آسوده گفت: طی هماهنگی های صورت گرفته، تمام مساجد، حسینیه ها، امامزاده های خراسان شمالی در بین راه و شهرها برای محل اسکان زائران پیاده در نظر گرفته شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در بجنورد در رابطه با موکب های تدارک دیده شده برای زائران پیاده عبوری از خراسان شمالی به خراسان رضوی اظهار داشت: هر ساله بعد از اتمام اربعین حسینی، زائرانی که تمایل به زیارت مرقد امام رضا (ع) را در ایام شهادتش دارند، قدم در این مسیر می گذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی با اشاره به اینکه هفت موکب جهت ارائه خدمات به زائران پیاده در استان تدارک دیده شده است، گفت: دو موکب در مانه و سملقان، دو موکب در بجنورد، دو موکل در شیروان و یک موکب در فاروج است.

,

حجت الاسلام آسوده با بیان اینکه به دلیل اینکه در آستانه روز شهادت قرار داریم، موکب شهر آشخانه به کارش پایان داده است، افزود: زیرا زائرانی که قصد عبور از این مسیر را داشتند، باید تاکنون این شهرستان را پشت سرگذاشته باشند.

,

وی اضافه کرد: طی هماهنگی های صورت گرفته، تمام مساجد، حسینیه ها، امامزاده ها در بین راه و شهرها برای محل اسکان زائران پیاده در نظر گرفته شده اند.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در موکب ها برپا شده موضوع اطعام وعده نهار و شام مدنظر نیست، گفت: موکب ها از صبح فعالیتشان را آغاز و تا نماز مغرب ادامه دارد و در این مدت با بسته های صبحانه، چای، دمنوش، میان وعده، از زائران پذیرایی دارند.

,

وی در پاسخ به این سوال که آیا وقفی برای ارائه این خدمات وجود دارد، اظهارکرد: تمام موقوفات مربوط به امام رضا (ع) مستقیم توسط مردم به آستان قدس تخصیص پیدا می کند و تاکنون مبلغ قابل توجهی برای پذیرایی از زائران پیاده رضوی جمع آوری نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه