اخبار داغ

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

۱۹۲ هزار تن گندم در خراسان شمالی برداشت شد

۱۹۲ هزار تن گندم در خراسان شمالی برداشت شد
محمد محمد زاده گفت: ۱۹۲ هزار تن گندم با پایان یافتن فصل برداشت گندم در خراسان شمالی تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد محمدزاده، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: کشاورزان این استان در سال زراعی گذشته حدود ۱۳۲ هزار تن گندم برداشت کرده بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی افزود: در سال جاری ۴۴ هزار هکتار اراضی آبی و ۸۹ هزار هکتار اراضی دیم گندم کشت شد که به علت بارش های خوب بهاره تولید گندم نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

,

محمدزاده اظهار داشت: گندمکاران استان در سال گذشته ۱۱۲ هزار تن محصول از کشتزارها برداشت و از مجموع این میزان ۱۹ هزار و ۳۰۰ تن گندم به سیلوها تحویل دادند که نسبت به سال ماقبل آن حدود ۸۰ درصد کاهش داشت.

,

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشاورزان در سال جاری تاکنون ۱۰۵ هزار و ۸۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز به سیلوهای دولتی تحویل داده اند که نسبت به سال گذشته ۵۵۰ درصد رشد را نشان می دهد و هنوز هم تحویل این محصول استراتژیک به این مراکز ادامه دارد.

,

محمدزاده تصریح کرد: کشاورزان گندم تولیدی خود را با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تحویل سیلوها می دهند و اینک ۲۸ مرکز جمع‌آوری این محصول در سطح استان فعال است.

,

وی از گندمکاران استان خواست تا محصول مازاد بر نیاز خود را تحویل دولت دهند و با توجه به شرایط حساس جهانی در خصوص گندم با دولت همکاری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه