اخبار داغ

"ابراهیم قاسمی روشن" استاد دانشگاه:

عده ای با عدم تبیین صحیح در جبهه دشمن قرار می گیرند/ ضربه به بیت المال یک خسارت همگانی و جبران ناپذیر است

عده ای با عدم تبیین صحیح در جبهه دشمن قرار می گیرند/ ضربه به بیت المال یک خسارت همگانی و جبران ناپذیر است
“ابراهیم قاسمی روشن” استاد دانشگاه و جامعه شناس با بیان اینکه همگان باید وارد صحنه شوند و مسائل به طور شفاف تبیین و تحلیل شود زیرا در این صورت تاکیدات رهبری در خصوص جهاد تبیین، نمود عینی پیدا می کند، گفت: اما متاسفانه عده ای با عدم تبیین صحیح، ناخواسته در جبهه دشمن قرار می گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ “ابراهیم قاسمی روشن” استاد دانشگاه و جامعه شناس در گفت و گو با ۸دی در رابطه با اغتشاشات اخیر در کشور اظهار کرد: در چهل سال گذشته، دشمنان قسم خورده و افرادی که مسیرشان را از انقلاب جدا کردند و در مقابل نظام ایستادند یعنی دشمنان داخلی اعم از منافقین، جریان های مارکسیستی، احزاب های مختلف  و دشمنان خارجی شامل کشورهای مستکبر که به واسطه انقلاب منافعشان به خطر افتاد هردو تلاش می کنند تا انقلاب و نظام را از رسیدن به رشد و بالندگی بازدارند و هردو گروه در ارتباط با این هدف هم صدا شدند.

وی تصریح کرد: نظیر تک تک این حوادث پیش رو را انقلاب اسلامی پشت سر گذاشته و شتابان رو به جلو در حرکت است و این جریانات و پدیده ها تا حدودی طبیعی و برای اولین و آخرین بار نمی باشد.

این استاد دانشگاه به دسته بندی افرادی که در پی این حادثه موضع گرفتند پرداخت و گفت: این اشخاص در داخل و بیرون از کشور که خشم و کینه خود را بارها نسبت به این نظام به اثبات رسانده اند همواره منتظر بهانه ای هستند تا خطایی یا حادثه ای در کشور اتفاق بیافتد تا آن را سوژه ای برای اهداف پلیدشان قرار دهند.

قاسمی تصریح کرد: منافقین و جریانات وابسته به گروه های چپ که در این مدت ضربه های بسیاری از نظام دریافت کرده اند و در بیرون از مرزهای کشور نقشه هایشان برملا و پناهگاهشان توسط موشک های نقطه زن هدف قرار گرفته است طبیعتاً به دنبال راهی برای تلافی هستند و الان این پدیده را فرصت مناسبی برای تسویه حساب های شخصی و جناحی و برون ریزی کینه های خود می دانند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در این بین، دسته دوم افرادی هستند که مسئولیت هایی در سازمان های مختلف کشور داشته اند و امروز نمی توانند در جایگاه مطالبه گران قرار گیرند و مواضعی را اتخاذ و سخنانی را بر زبان جاری کنند که دقیقا همان سخنان دشمنان بیرونی باشد بنابراین این افراد نباید در این شرایط حساس با این سخنان درصدد جلب آرای مخالفین و معاندین نظام باشند و از این مجرا بخواهند برای جمع آوری رای در آینده استفاده کنند.

وی تصریح کرد: دسته بعدی افرادی که مبلغ دین هستند و در حوزه تحصیل کرده و درس دین خوانده اند که امروز به گونه ای صحبت می کنند که گویا دولت و نیروهای نظامی هیچ مسئولیتی در قبال بد حجابی و ول انگاری برخی افراد در جامعه ندارند، امروز این مواضع انفعالی به هیج وجه پذیرفته نیست و جای تاسف است که این افراد در راه عملی شدن خواسته دشمن در یک موضع انفعالی قرار گرفته اند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه طبیعی است اگر بخواهیم ارزش های دینی و قانون‌ ترویج شود در جهت اجرای آن قطعا تبعاتی وجود خواهد داشت، گفت: نمی توان به خاطر برخی از این تبعات این قوانین نادیده و این ارزش ها در جامعه به اجرا در نیاید.

وی بیان کرد: همچنین امروزه باید در مقابل دشمنان اجنبی که از در دلسوزی نسبت به این مسئله ورود کردند موضع گرفت که چگونه خودشان در قبال جنایاتی که در رابطه با شهروندان خود و دیگر کشورها مرتکب شده اند در رابطه با این قضیه اشک تمساح می ریزند.

 عده ای با عدم تبیین صحیح در جبهه دشمن قرار می گیرند

وی با بیان اینکه کاملا‌ً قاطعانه و مجدانه نسبت به اصل این قضیه و اجرای واجبات دینی و جلوگیری از منکرات باید اقدام شود خاطرنشان کرد: دیگر  جای عقب نشینی و انفعال نیست و باید نسبت به همه منکرات در همه ابعاد مقابله کرد، همگان باید وارد صحنه شوند و مسائل به طور شفاف  تبیین و تحلیل شود که تاکیدات رهبری در خصوص جهاد تبیین در این جریان نمود عینی پیدا می کند که متاسفانه عده ای با عدم تبیین صحیح، ناخواسته در جبهه دشمن قرار می گیرند.

قاسمی تصریح کرد: اخیراً شاهد مراسم پر شکوه اربعین بودیم که با ادامه این روند و اطلاع رسانی صحیح به تمامی کشورها این پدیده می تواند تبدیل به یک پدیده جهانی شود و این یک پدیده عادی تلقی نمی شود از اینکه  جمعیت کثیری از مردم جهان به خصوص شیعیان در یک کشور جمع و در صحنه حاضر شوند که می تواند برای دشمن یک مسئله کشنده محسوب شود.

این استاد دانشگاه به عضویت ایران در سازمان پیمان شانگهای اشاره کرد و یادآور شد: دشمن به این مسئله پی برده که ایران بسیاری از فشارها و تحریم ها را با این اقدام می تواند خنثی کند یا سفر اخیر ریاست جمهوری به آمریکا موجب شد تا ادعاهای واهی در ارتباط با عدم تامین امنیت رییس جمهور ایران در آن کشور نیز باطل شود.

وی با تاکید بر اینکه دشمن بیکار نمی نشیند و درصدد وارد کردن ضرباتی به نظام خواهد بود، بیان کرد: چه بسا این حادثه ممکن بود در هر جایی برای خانم مهسا امینی رخ دهد این در حالی است علیرغم مستندات ارائه شده عده ای برای اهداف پلیدشان در حال موج سواری بر این حادثه هستند و کمتر کسی است که متوجه بهانه دشمن نشود که هدف اصل نظام است در عین تاثر برای این حادثه و در عین پیگیری رییس جمهور در این راستا یک عده در مقام دلسوزی درصدد سواستفاده برمی آیند.

قاسمی با بیان اینکه نظام سلطه باید در برابر شهادت هزاران کودکان بی گناه فلسطینی و سرکوب شهروندان معترض خود شرمنده باشد، گفت: این امنیت به آسانی به دست نیامده است و اگر آشوب ها ادامه دار شود و امنیت سلب شود دیگر انجام امور روزمره نیز برای اعضای جامعه میسر نخواهد بود،  امروز ضربه به بیت المال یک خسارت همگانی و جبران ناپذیر است همان بیت المالی که متعلق به همه مردم است بنابراین اگر این اموال توسط عده ای آشوبگر به تخریب کشانده شود، همگان باید از جیب خودشان به جبران خسارات بپردازند که این مسئله امری معقول و منطقی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  عده ای با عدم تبیین صحیح در جبهه دشمن قرار می گیرند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه