اخبار داغ

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

تراز تجاری مناطق آزاد کشور بعد از ۳۰ سال مثبت شد

تراز تجاری مناطق آزاد کشور بعد از ۳۰ سال مثبت شد
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تراز تجاری مناطق آزاد کشور برای نخستین بار بعد از گذشت ۳۰ سال مثبت شده و این جای خوشحالی دارد که میزان تولید و صادرات افزایش یافته و میزان سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در این مناطق رشد ۵۸ درصدی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، سعید محمد، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست منطقه آزادچابهار بیان کرد: ۱۵ منطقه آزاد در کشور وجود دارد که مدیران برنامه‌های مختلفی را برای پیشبرد اهداف اجرا می‌کنند و در یک سال اخیر ۲۵ هزار شغل با افتتاح طرح‌های مناطق آزاد ایجاد شده است.
 
محمد افزود: مبارزه با فساد در حوزه مختلف آغاز شده و در یک سال اخیر ۱۲۳ هزار میلیارد تومان املاک که به طریق شبهه‌ناک به سرمایه گذارنماها واگذار شده بود با دستور و پیگیری قضایی و دستگاه‌های نظارتی به بیت المال برگشته است.
 
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بر معافیت‌های مالیاتی و گمرکی در مناطق آزاد تاکید و بیان کرد: اخذ مجوز برای بورس بین الملل و اقدامات برای بورس و بانک هستیم و این از هدفگذاری‌های بزرگ برای سرمایه گذاری‌های بین‌المللی است.
 
وی تصریح کرد: در اواخر سال گذشته شوک مدیریتی در منطقه آزاد چابهار وارد و برای مدیر قبلی مشکلاتی ایجاد که بازداشت شد بعد از آن ۹ نفر تاکنون که بیشتر بومی برای پست مدیرعامل معرفی و توسط نهادهای مختلف می‌بایست تایید صلاحیت تا منجر به صدور حکم شود که این به دلیل سلایق مختلف و برخی موارد پیش رو و بیشتر با هدف بومی گرایی نتوانستیم مدیرعامل منطقه آزاد چابهار را انتخاب کنیم.
 
محمد ادامه داد: خیلی‌ها فکر می‌کردند دبیرخانه مناطق آزاد روند انتخاب مدیرعامل منطقه آزاد را طولانی کرده که در اینجا باید عنوان کنم دبیرخانه نقش زیادی ندارد و پیش از آن باید دستگاه‌های مختلف نظر و تاییدیه بدهند.
 
امیر مقدم، سرپرست سازمان منطقه آزاد چابهار نیز با اشاره به اینکه سه هزار میلیارد تومان پروژه با پیشرفت ۳۰ درصد در منطقه آزاد چابهار در حال اجرا است خاطر نشان کرد: تامین آب، تکمیل راه چابهار به کنارک و آبرسانی به روستای تیس و تامین زمین برای ساخت بیمارستان از اقدامات خوب منطقه آزاد چابهار است.
 
وی تکمیل و تسریع فرودگاه چابهار، راه آهن و ایجاد دانشگاه علوم پزشکی و آبرسانی به روستای تیس این شهرستان را از دیگر کارهای خوب منطقه آزاد چابهار عنوان  کرد.
 
گفتنی است؛ امیر مقدم سرپرست جدید منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار دارای مدرک کارشناسی ارشد عمران است و بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت عمرانی، عضو هیات مدیره و معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار، عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت تکاپوی آب و برق کشور، رییس هیات مدیره شرکت مهندسین مشاور مترا و مدیرکل قراردادهای بین المللی چندین شرکت اقتصادی را در کارنامه کاری خود دارد.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه