اخبار داغ

در آیین نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت مطرح شد؛

توزیع عدالت آموزشی و تربیتی از اهداف آموزش و پرورش در کشور است

توزیع عدالت آموزشی و تربیتی از اهداف آموزش و پرورش در کشور است
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از اهداف آموزش و پرورش توزیع عدالت آموزشی و تربیتی در مناطق مرزی و روستایی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، احمد محمود زاده صبح در آئین نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دخترانه صادقیه زاهدان با توجه به اینکه مهم ترین و بزرگترین سرمایه کشور نیروی انسانی است و در همه اسناد بالا دستی و در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره به نیروی انسانی شده است، بیان کرد: خروجی نظام تعلیم و تربیت محصول آموزش و پرورش نیروی انسانی است و گسترش دستاوردهای انقلاب توسط نیروی انسانی انجام شود.

وی افزود: یکی از اهداف آموزش و پرورش توزیع عدالت آموزشی و تربیتی در مناطق مرزی و روستایی است و در این راستا حذف مدارس کانکسی و مدارس فرسوده اولویت مهم آموزش و پرورش در برقرای عدالت آموزشی است.

احمد زاده تصریح کرد: نیروی انسانی وظیفه سنگین و مهمی بردوش دارد و استمرار و تداوم ماموریت های انقلاب اسلامی توسط این نیرو محقق می شود و گسترش حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی را به همراه دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در لحظه به لحظه حضور معلم و دانش آموز در کلاس درس طراحی و مهندسی می شود و معلم و دانش آموز به عنوان عناصر اصلی پیشرفت و توسعه نقش اساسی در آینده کشور ایفا می کنند.

وی گفت: دولت سیزدهم با راهبردهای جدید اهمیت موضوع تعلیم و تربیت را نسبت به سال قبل برنامه ریزی می کند و از توان و ظرفیت همه برای پیشبرد اهداف این سازمان بهره می گیرد.

این مسئول با اشاره به راهبرد اول که مردمی سازی نظام آموزشی آموزش و پرورش است افزود: با فعال سازی ظرفیت های مردمی و از طریق نقش آفرینی معلمان، اولیا و مدیریت محلی و نمایندگان نهادهای مذهبی و انقلابی در حوزه آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: این نقش ها از جمله؛ نقشی را که مردم در 8 سال دفاع مقدس ایفا کردند، برگزاری مراسمات اربعین در سال های گذشته بود و با مدیریت و راهبری کارها و مردمی سازی آموزش و پرورش این ماموریت حساس و پیچیده را در برنامه خود داشته باشیم.

محمود زاده گفت: راهبرد دوم حاکم کردن رویکرد عدالت و آموزشی و تربیتی در آموزش وپرورش است به برکت انقلاب اسلامی در نقاط مختلف کشور از مرزها تا پایتخت همه دانش آموزان دسترسی به آموزش رایگان در برنامه خود دارند.

وی با بیان اینکه اگر از عدالت تربیتی و آموزشی حرف بزنیم باید به کیفیت آموزش هم تاکید کرد، افزود: در کشور به همه مناطق مرزی و روستایی و کم تر توسعه یافته موضوع عدالت تربیتی را باید جاری کنیم.

 معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: استخدام نیروی انسانی در مناطق مرزی از راهبرد های جدی است که در مناطق مرزی و محروم باید انجام پذیرد.

وی گفت: فضای مجازی در ایام کرونا آسیب جدی به حوزه آموزش و پرورش وارد کرد و نابرابری آموزش و بازمانده از تحصیل نسبت به سال های گذشته بیشتر شد و همچنین آسیب های روحی و روانی به دانش اموزان در فضای مجازی وارد کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: ارتقا و تضمین کیفیت از خدمات آموزش و پرورش است که از طریق بازبینی و طراحی برنامه های درسی در سطح کشور طراحی نظام جامعه مشارکت و هدایت تحصیلی پیاده سازی نظام جامعه ارزشیابی بتوانیم در خصوص این تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی شکل گیرد.

مهارت محوری دانش آموزان اولویت مهم در آموزش و پرورش است

سردار محمد کرمی، فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه اسلام تاکید بسیاری جهت کسب و تولید علم دارد، بیان کرد: امروز آموزش و پرورش نقش اساسی در کشور دارد و جوانان خلاق، متفکر، مومن و انقلابی دارای مهارت تربیت کرده است.

وی نقش اساسی معلمین و مسئولین را جهت برنامه ریزی محتواهای اموزشی مهم عنوان کرد و افزود: نوع رفتار معلم در محیط مدرسه بسیار تاثیرگذار است و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به علم و علم آموزی معلمی وظیفه سنگینی برعهده دارد.

سردار کرمی تصریح کرد: در برخی مکان ها ناهنجاری های اجتماعی مشاهده می شود و آن هم به دلیل کم توجهی است و با توجه به اینکه آموزش و پرورش حوزه مهمی است که شخصیت و ذهن نونهالان، نوجوانان و جوانان در آن شکل می گیرد.

وی گفت: محصول آموزش و پرورش جوانان متفکری می شوند که از توان علمی بالایی برخوردار هستند.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه بحث مهارت محوری در آموزش و پرورش مهم است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش رسالت سنگینی در نوع رفتار و ذهن دانش آموزان دارد و تاثیر می گذارد.

دانش آموزان گنج گرانبها و ارزشمندی برای معلمان هستند

آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با اشاره به اهمیت دوران نوجوانی بیان کرد: دانش آموزان قدر خوردتان را بدانید قدر همه امکانات و استعداد هایی که خداوند در اختیار شما قرار داده است، قدر نوجوانی و زمینه تحصیلی و تربیتی را بدانید و از خودتان و حقیقت به انسانیت خود پاسداری کنید.

وی خطاب به معلمان افزود: اصحاب آموزش و پرورش بدانید که گنج های ارزشمندی خداوند در اختیار شما قرار داده است تک تک دانش اموزان گنج ارزشمندی هستند که در اختیار شما و دستگاه آموزش و پرورش قرار گرفته اند.

آیت الله محامی تصریح کرد: معلمان اگر به درستی کار کنند و درس تربیت کنند آینده کشور تضمین شده و اگر کم کاری شود این اصل درست تربیت نشود آینده کشور به خطر می افتد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش قدر نظام اسلامی و استقلال کشور را بدانند و قدردان وجود با برکت مقام معظم رهبری و نیروهای مسلح و مدافعان باشیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مهارت محوری دانش آموزان اولویت مهم در آموزش و پرورش است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, دانش آموزان گنج گرانبها و ارزشمندی برای معلمان هستند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه