اخبار داغ

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش:

محتوای کتب درسی بازنگری شد

محتوای کتب درسی بازنگری شد
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب درسی اصلاح، ۲۰ تا ۳۰ درصد محتوای کتاب‌های درسی بازنگری و ۳۰ تا ۴۰ درصد محتوای کتاب‌های درسی اصلاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه مدرسه‌ها سه سال است از حیث آموزش حضوری دچار وقفه بودند نیاز این فضاها بیش از این است و همکاری و حمایت سازمان برنامه و بودجه در این زمینه ضروری است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: با برنامه ریزی انجام شده سرانه دانش آموزی مورد نیاز در اختیار استان‌ها به‌ویژه هنرستان‌ها و مدرسه‌های شبانه روزی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سال جاری یک‌صد میلیارد تومان برای تامین تجهیزات و اقلام ورزشی مورد نیاز دانش آموزان پیش بینی شده است، هرچند با توجه به اقتضائات پسا کرونایی، چاقی بچه‌ها و موج کم تحرکی بین دانش آموزان نیاز به حمایت بیشتری در این فصل وجود دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: تقاضا داریم ستاد اجرایی فرمان امام راحل، بنیاد مستضعفان، شهرداری‌ها و سایر نهادهای کمک رسان و خیرین همانطور که تاکنون از آموزش و پرورش حمایت کرده اند امروز نیز به حمایت و پشتیبانی خود ادامه دهند.

ستاری فرد تاکید کرد: براساس طرح شهید سلیمانی در زمینه احداث فضاهای ورزشی درون مدرسه ای قرار بود دو هزار و یک‌صد فضای ورزشی در کشور احدث شود که تاکنون یک هزار فضای ورزشی احداث و تحویل شده است.

ستاری فرد اعلام کرد: احداث فضاهای ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی با ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت مشارکتی با مشارکت مدرسه‌ها، خیران، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: از شمار فضاهای ورزشی درون مدرسه ای تعریف شده در قالب طرح شهید سلیمانی در کشور سهم استان بوشهر ۳۶ فضای روباز و هشت فضای سرپوشیده ورزشی است که امیدواریم با همکاری خیران، سازمان برنامه و بودجه، استانداری و فرمانداری‌ها در کوتاه مدت شمار این فضاها افزایش یابد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در گذشته فضای ورزشی خارج از بافت مدرسه ایجاد می‌شد و دانش آموز در زنگ ورزش، اوقات فراغت و تعطیلات نمی‌توانست از این فضا استفاده کند برهمین اساس تلاش شده با ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای جذابیت مدرسه را برای دانش آموزان ارتقا دهیم.

ستاری فرد با اشاره به اینکه امسال براساس سیاست دولت مردمی یک‌هزار مجموعه ورزشی در قالب طرح شهید خرازی در اختیار مردم قرار می‌گیرد، یادآور شد: در طرح شهید خرازی فرصتی برای حضور خانواده‌ها در محیط‌های شاداب و پرنشاط ورزشی به صورت رایگان فراهم شده که براساس برنامه ریزی‌ها روز پنجشنبه این فضاها در اختیار مادران و دختران و روز جمعه نیز در اختیار پدران و پسران قرار می‌گیرد.

صادق ستاری با بیان اینکه در زمان حاضر ۹۳۳ مجموعه ورزشی در قالب طرح شهید خرازی در اختیار خانواده‌ها قرار دارند، خاطرنشان کرد: آزاد سازی فضاهای ورزشی از جمله اولویت‌های سند تحول دولت است در همین ارتباط امروز نیز آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها مکلف هستند فضای ورزشی مورد نیاز یا زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت‌های ورزشی فراهم کنند.

ستاری فرد اضافه کرد: در فروردین ماه ستاد ملی کرونا در مصوبه‌ای ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین اقلام بهداشتی مدارس در نظر گرفت که تاکنون این اعتبار تخصیص و تامین نشده است و امیدواریم در کوتاه مدت بویژه در روزهای نخسین آغاز سال تحصیصی این اعتبار تامین شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تلاش می‌شود نسبت به جذب و ساماندهی نیروی انسانی با کیفیت و مجرب در مدرسه های دولتی بویژه ابتدایی توجه ویژه ای صورت گیرد، تشریح کرد: در راستای تقویت محتوای کتاب‌های آموزشی امسال بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب درسی اصلاح، ۲۰ تا ۳۰ درصد محتوای کتاب‌های درسی بازنگری و ۳۰ تا ۴۰ درصد از محتوای کتاب‌های درسی اصلاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه