اخبار داغ

علمای شیعه و سنی استان کرمان تأکید کردند؛

ضرورت محافظت از آموزه‌های پیامبر(ص)/ امت اسلامی زندگی خاتم‌النبیین را سرلوحه کار خود قرار دهند

ضرورت محافظت از آموزه‌های پیامبر(ص)/ امت اسلامی زندگی خاتم‌النبیین را سرلوحه کار خود قرار دهند
مولوی عبیدالله شهیکی امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج ضمن عرض تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص) با بیان اینکه امت اسلامی نیاز دارد که زندگی پیامبر(ص) را سرلوحه کار خود قرار دهند، گفتند: پیامبر همه صفات را داشتند و جامع الکمالات است و نیاز است که امت اسلامی، فرزندان خود را به سمت زندگی پیامبر سوق دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ امروز بیست و هشتم ماه صفر مصادف با رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام است. این پایگاه خبری ضمن عرض تسلیت این ایام جانسوز، در خصوص بررسی سیره شخصیت نبوت خاتم النبیین با سه تن از علمای شیعه و سنی به گفتگو نشسته است. مشروح گفتگوها را در گزارش زیر می خوانید.

حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام در خصوص سیره فردی و اجتماعی خاتم الانبیا(ص) گفت: شخصیت عظیم نبی مکرم اسلام در صدر سلسله‌ انبیا و اولیا قرار گرفته است و ما مسلمانان موظف شده‌ایم که به آن بزرگوار اقتدا کنیم.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ماه شعبان که می شد، ماه صیام و قیام پیغمبر بود؛ این روش پیغمبر بود، پیامبر اکرم(ص) با آن عظمت و مقامش و با آن رسیدن به عالیترین مرتبه‌ عصمت، در عین حال از این تلاش و مجاهدتی که او را دائم به خدا نزدیکتر و متذکرتر کند، تا دم مرگ باز نمی ایستاد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,

پیامبر اسلام(ص) مظهر صداقت و جوانمردی است

,

وی بیان کرد: عبادت پیامبر اسلام(ص) چنان عبادتی بود که پاهایش از ایستادن در محراب عبادت ورم می‌کرد. بخش عمده‌ای از شب ها را به بیداری، عبادت، تضرّع، گریه، استغفار و دعا می‌گذرانید؛ اصحاب پیامبر(ص) به ایشان عرض می کردند؛ یا رسول اللَّه! تو که گناهی نداری... این همه دعا و عبادت و استغفار چرا؟! می‌فرمود"آیا بنده سپاسگزار خدا نباشم که این همه به من نعمت داده  است؟!".

این مقام مسئول ابراز کرد: امام صادق علیه السّلام فرمود" رسول خدا را عادت چنین بود که هر روز از شش چیز به خدا پناه‌  مى‌برد؛ از شک، شرک، جانب‌داری بیجا، خشم، ستم و رشک".

حجت السلام و المسلمین علیمرادی تصریح کرد: معنای تقوا مراقبت است؛ مراقبت از خود، که هر روز انسان آن حفره‌ها و چاه‌ها و گودال‌هایی که سر راهش وجود دارد را بنشیند، محاسبه کند و به خود مراقبت از آنها را تلقین کند؛ پیامبر اسلام(ص) با مقام عصمت، در عین حال این قدر مراقب خود است! همین مراقبتها است که موجب آن عصمت هم می شود. 

 نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) مظهر صداقت و جوانمردی است، ابراز کرد: از آغاز ولادت تا دوران بعثت برای پیامبر(ص)، آزمون پاکی و امانت و جوانمردی و صداقت بود؛ در آن زمان دوست و دشمن، از رؤسای قبیله ها تا آحاد مردم و مسافرانی که به مکه سفر می‌کردند، یا کسانی که پیامبر مکرم را در سفرهای تجارتی خود زیارت می‌کردند، همه به این معنا اعتراف می‌کردند و شهادت می‌دادند که این انسان بزرگوار و نجیب، مظهر پاکی و امانت و صداقت و جوانمردی است. 

,
,
,
,
,
,
,


پیامبر(ص)؛ مشهور به امانت داری در بین دوست و دشمن بود

,
, پیامبر(ص)؛ مشهور به امانت داری در بین دوست و دشمن بود,

وی بیان کرد: امین بودن و امانتداری پیامبر(ص) چنان بود که در دوران جاهلیت او را به «امین» نامگذاری کرده بودند و مردم هر امانتی را که برایش بسیار اهمیت قائل بودند، دست او می‌سپردند و خاطرجمع بودند که این امانت به آنها سالم برخواهد گشت. حتی بعد از آن که دعوت اسلام شروع شد و آتش دشمنی و نقار با قریش بالا گرفت، در همان احوال هم باز همان دشمن ها اگر می‌خواستند چیزی را در جایی امانت بگذارند، می‌آمدند و به پیامبر می‌دادند. 

این مقام مسئول عنوان کرد: پیامبر با مردم خوش رفتار بود؛ در جمع مردم، همیشه بشّاش بود. تنها که می‌شد، آن وقت غم ها و حزن ها که داشت، آن‌جا ظاهر می‌شد و غم های خود را در چهره خود جلو مردم آشکار نمی‌کرد.

حجت السلام و المسلمین علیمرادی افزود: پیامبر اکرم(ص) اجازه نمی‌داد در حضور او به کسی دشنام دهند و از کسی بدگویی کنند؛ خود او هم به هیچ کس دشنام نمی‌داد و از کسی بدگویی نمی‌کرد. کودکان را مورد ملاطفت قرار می‌داد؛ با زنان مهربانی می‌کرد؛ با ضعفا کمال خوش رفتاری را داشت.

,
,
,
,
,


اهتمام به برپایی عدالت در جامعه توسط خاتم النبیین

,
, اهتمام به برپایی عدالت در جامعه توسط خاتم النبیین,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در ماه‌هاى ابتدایی ورود پیغمبر به مدینه یکى از اولین کارهایى که پیغمبر انجام دادند، ایجاد عقد اخوّت بین مسلمانها بود؛ یعنى مسلمانها را با هم برادر کردند. اینکه میگوییم با هم برادر هستیم، در اسلام یک تعارف نیست؛ یعنى حقیقتا مسلمین نسبت به یکدیگر داراى حق برادرى هستند.

وی در خصوص اهتمام به برپایی عدالت در جامعه گفت: پیامبر اکرم نظامی را به وجود آورد که یکی از خطوط اصلی آن عدالت مطلق و بی‌اغماض بود. عدالت در قضاوت، عدالت در برخورداری های عمومی و نه خصوصی، عدالت در اجرای حدود الهی، عدالت در مناصب و مسئولیت دهی و مسئولیت پذیری، عدالت، یعنی هر چیزی را به جای خود گذاشتن و به هر کسی حق او را دادن؛ در زمان پیامبر اکرم(ص) هیچ کس در جامعه اسلامی از چارچوب عدالت خارج نبود.

این مقام مسئول تأکید کرد: پیامبر(ص) قاطعیت و صراحت داشت؛ ایشان هیچ وقت دو پهلو حرف نزد. البتّه وقتی با دشمن مواجه می‌شد، کار سیاسیِ دقیق می‌کرد و دشمن را به اشتباه می‌انداخت، در موارد فراوانی، پیغمبر دشمن را غافلگیر کرده است؛ چه از لحاظ نظامی، چه از لحاظ سیاسی؛ اما با مؤمنین و مردم خود، همیشه صریح، شفاف و روشن حرف می‌زد و سیاسی کاری نمی‌کرد و در موارد لازم نرمش نشان می داد.

حجت السلام و المسلمین علیمرادی اظهار کرد: پیامبراسلام(ص) در وسط میدان جنگ، همان وقتی که نیروهای خودش را مرتّب میکرد، تشویق و تحریض میکرد، خودش دست به سلاح می‌برد و فرماندهیِ قاطع میکرد.

,
,
,
,
,
,
,


ضرورت محافظت از آموزه های پیامبر اسلام(ص)

,
, ضرورت محافظت از آموزه های پیامبر اسلام(ص),

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: خداوند متعال در آیه قرآن می فرماید" محمّدٌ رسول الله و الّذین معه اشدّاء علی الکفّار رحماء بینهم"؛ اشداء بر کفّار معنایش این نیست که با کفّار دائم در حال جنگند. اشداء، شدّت، یعنی استحکام، استواری... استحکام یک وقت در میدان جنگ است، یک جور بروز میکند؛ یک وقت در میدان گفتگوی با دشمن است، یک جور بروز می کند.

وی ادامه داد: شما ببینید پیامبر در جنگ های خود، آنجایی که لازم بود با طرف خود و دشمن خود حرف بزند، چه جوری حرف می زند، سرتا پای نقشه‌ ایشان استحکام است؛ استوار، یک ذرّه خلل نیست.

مولوی یونس چاهانی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام گفت: رحلت پیامبر(ص) در تاریخ اسلام به عنوان یک روز سیاه و تاریخی شناخته شده است؛ آن روزی که پیامبر اسلام از این دنیای فانی چشم فرو بستند زمین، آسمان و تمام کائنات و مخلوقات الهی از این حادثه اندوهناک به شدت متأثر شدند.

مشاور نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس در امور اهل سنت با تأکید بر اینکه باید از آموزه های پیامبر اسلام(ص) محافظت کنیم، ادامه داد: حتی در کتب آمده است که در این روز درختان و دریاها هم به گریه در آمدند؛  در روزی که پیامبر عظیم الشأن اسلام از دنیا رفتند، بر اهل بیت پیامبر(ص) و یاران جان نثار ایشان آنچنان ناراحتی وارد شد که دیگر زندگی دنیا برای آنها معنی پیدا نکرد.
 

,
,
,
,
,
,
,
,

امت اسلامی زندگی پیامبر(ص) را سرلوحه کار خود قرار دهند

, امت اسلامی زندگی پیامبر(ص) را سرلوحه کار خود قرار دهند,


مولوی شهیکی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت رحلت پیامبر اسلام(ص) با تأکید بر اینکه پیامبر(ص) برای همگان در همه ابعاد الگو و نمونه است، گفت: توجه به عبادت از جمله ابعادی است که پیامبر(ص) برای آحاد مسلمانان الگو است، ایشان به گونه ای عبادت می کردند که پاهای مبارکشان ورم می کرد.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج افزود: پیامبر اکرم(ص) همواره در زمینه عبادت، خود را مقدم می دانستند و کارهای بسیار بزرگی را انجام می دادند؛ بنابراین آحاد امت اسلامی به این مسئله اهمیت دهند.

وی با اشاره به آیه 29 سوره فتح بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) با کافران بسیار سخت بودند و نسبت به دیگران با مهربانی و محبت برخورد می کردند و دشمنانی که اسیر می شدند و اخلاق پیامبر(ص) را می دیدند، اخلاق ایشان موجب می شد که آن افراد، مسلمان شوند.

مولوی شهیکی با بیان اینکه امت اسلامی نیاز دارد که زندگی پیامبر(ص) را سرلوحه کار خود قرار دهند، تصریح کرد: پیامبر همه صفات را داشتند و جامع الکمالات است و نیاز است که امت اسلامی، فرزندان خود را به سمت زندگی پیامبر سوق دهیم.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج خاطر نشان کرد: پیامبر(ص) در جایگاه بلندی بودند؛ اما زندگی ساده ای داشتند و امروز این زنگ و تلنگری برای همگان و به ویژه مسئولان که به این سمت و سو حرکت کنند.


انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه