اخبار داغ

اهدای نشان فداکاری به امیر محمدی‌فر

اهدای نشان فداکاری به امیر محمدی‌فر
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در منزل امیر سرتیپ ناصر محمدی فر، فرمانده پیشین نیروی زمینی ارتش، نشان فداکاری اهدا و از او در طول تمام این سال‌ها بویژه دوران دفاع مقدس قدرانی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش همزمان با ایام هفته دفاع مقدس با حضور در منزل امیر سرتیپ ناصر محمدی‌فر، فرمانده پیشین نیروی زمینی ارتش ضمن عیادت از وی، با اهدای نشان فداکاری، از این فرمانده دلیر و پیشکسوت سال‌های جنگ تحمیلی و خانواده صبور و فداکار وی که در طول تمام این سال‌ها بویژه دوران دفاع مقدس یار و حامی آن فرمانده کم‌نظیر دوران حماسه و خون بودند، قدردانی کرد.

امیر سرتیپ ناصر محمدی فر در سال ۱۳۴۶ وارد دانشگاه افسری شد و پس از طی دوره کارشناسی و سپس دوره مقدماتی زرهی در شیراز در سال ۱۳۵۱ به عنوان فرمانده دسته گردان ۲۳۷ تانک تیپ ۳۷ زرهی مشغول به کار شد.

آشنایی با شهیدان اقارب پرست و کلاهدوز و خدمت با آنها در یک گردان زمینه کسب تجارب مدیریتی و نظامی را برای وی فراهم کرد. پس از پیروزی انقلاب او همراه دیگر همرزمان خود به مقابله با عناصر ضد انقلاب در کردستان پرداخت. او به عنوان فرمانده ستون اعزامی از گردان ۲۳۴ زرهی برای نجات کردستان داوطلبانه به این منطقه رفت و در آزادسازی پادگان بانه نقش بسزایی داشت. با آغاز جنگ تحمیلی فرماندهی گردان ۲۳۴ سوارزرهی را بر عهده گرفت.

طی ماه‌ها حضور در شوش، فکه و چنانه دوشادوش دیگر رزمندگان به رزم بی‌امان با دشمن پرداخت و در عملیات‌های مهمی افتخارآفرینی کرد و در چند عملیات مجروح شد. وی سپس به عنوان افسر عملیات لشکر ۸۸ زرهی سیستان و بلوچستان در منطقه عملیاتی سرپل ذهاب و قصر شیرین منصوب شد. همزمان با تصدی فرماندهی تیپ ۲ این لشکر در منطقه عمومی سومار و غرب، فرمانده وقت نیروی زمینی (امیر سرلشکر حسنی سعدی)، مسئولیت تشکیل و فرماندهی تیپ ۳۵ تکاور در منطقه سومار را به وی ابلاغ و امیر سرتیپ محمدی فر نسبت به تشکیل تیپ ۳۵ تکاور اقدام کرد.

وی در شرایط دشوار عملیاتی به عنوان جانشین لشکر ۸۸ زرهی در منطقه غرب کشور منصوب و پس از آن فرماندهی لشکر ۱۶ زرهی در منطقه مهران و صالح آباد را برعهده گرفت. فرماندهی لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه در منطقه عملیاتی قصر شیرین، جانشین قرارگاه عملیاتی جنوب و پس از آن فرماندهی این قرارگاه نیز از مسئولیت‌های اوست.

امیر سرتیپ محمدی فر که نشان فتح را به دلیل رشادت‌های دوران دفاع مقدس از فرماندهی معظم کل قوا دریافت کرده‌است، مدتی نیز به عنوان جانشین معاونت هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش، جانشین معاونت هماهنگ کننده ستاد مشترک ارتش، مشاور رئیس ستاد مشترک ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش مشغول به خدمت بوده است.

وی که از فرماندهان نمونه زمان جنگ تحمیلی و بعد از آن بود، هم اکنون مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا است.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه