اخبار داغ

کارشناس تغذیه تاکید کرد؛

اهمیت میان‌وعده برای دانش‌آموزان

اهمیت میان‌وعده برای دانش‌آموزان
کلیج گفت: دانش‌آموزان خصوصا در مقطع ابتدایی، به یک میان‌وعده نیاز دارند و باید والدین این موضوع را مدنظر داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کلیج کارشناس تغذیه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: دانش‌آموزان خصوصا در مقطع ابتدایی، به یک میان‌وعده نیاز دارند و باید والدین این موضوع را مدنظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه منبع ذخیره قند که بدن برای سوخت و ساز به آن نیاز دارد، در کبد است بیان داشت: کبد دانش‌آموزان ابتدایی کوچک است و نمی‌تواند برای بیش از پنج ساعت گلوکز را ذخیره کند و در اینجا نقش میان‌وعده مشخص می‌شود.

کلیج با اشاره به اینکه گاهی صبحانه‌هایی که پدر و مادرها برای فرزندانشان درنظر می‌گیرند یکنواخت است و این سبب می‌شود که بچه‌ها تمایلی برای صبحانه خوردن نداشته باشند تصریح کرد: خوردن مداوم نان، پنیر و چایی در ظرف‌های تکراری برای بچه‌ها خسته‌کننده است.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: مواد غذایی بسیاری است که می‌توان در برنامه غذایی دانش‌آموزان گنجاند و خشک‌بار، خرما، انواع مغزها، شیر و فراورده‌های شیر، میوه‌ها، بیسکویت، کیک و کلوچه و لقمه سالم ازجمله این مواد هستند.

وی افزود: بستنی هم برای دانش‌آموزانی که اضافه وزن ندارند میان‌وعده خوبی است اما بستنی یخی و یخمک از میان‌وعده‌های ناسالم هستند و نباید توسط دانش‌آموزان مورد استفاده قرار گیرد.

کلیج با بیان اینکه جتی خالی لقمه‌های سالم در میان‌وعده‌های دانش‌آموزان خالی است گفت: تخم‌مرغ آب‌پز، نان، پنیر و گردو و... از مهم‌ترین موادی هستند که در میان‌وعده‌ها می‌توانند مورد استفاده قرار گیرد.

این کارشناس تغدیه اذعان داشت: وقتی صحبت از آجیل می‌شود منظور مقدار زیاد نیست بلکه سه عدد گردو کافی است اما لازم است که حتما در برنامه غذای باشند چراکه حاوی آهن، مس، منیزیم و روی است.

وی ادامه داد: برای تمرکز، خلاقیت، رفع خستگی دانش‌آموزان مصرف مغزها نیاز است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه