اخبار داغ

نقش کارگران در دفاع مقدس و جنگ اقتصادی؛

کارگران ستون فقرات اقتصاد و تولید هستند/ ۳۷ شهید سهم سیستان وبلوچستان از شهدای کارگر

کارگران ستون فقرات اقتصاد و تولید هستند/ ۳۷ شهید سهم سیستان وبلوچستان از شهدای کارگر
جامعه کارگری سهم و نقش قابل توجهی در دفاع مقدس داشته‌ است و امروز نیز قشر کارگر در خط مقدم نبرد اقتصادی با نظام سلطه قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، بی تردید دفاع مقدس دوره درخشان و افتخارآمیز در نظام جمهوری اسلامی است در این حماسه غرورانگیز همه اقشار به ویژه قشر کارگر جانانه حضور داشتند و به سهم خودشان توانستند خوب بدرخشند و از ناموس و هویت ایرانی خود دفاع کنند.
 
وقتی به مستندات دفاع مقدس می نگریم به وضوح در می یابیم که این بار هم مثل همیشه این جوانان و اقشار کم درآمد جامعه بودند که بیشتر از همه در میادین نبرد نقش آفرینی کردند.
 
این قشر همان طور که در پیروزی انقلاب رنگ تر از همه حضور داشتند و تا سقوط رژیم تابوت شهدای زیادی تقدیم کردند در جنگ تحمیلی نیز سراسر حماسه ساز و افتخار آفرین بودند و در این راستا شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.
 
سیستان و بلوچستان نیز از این حیث بی بهره بوده و مانند بسیاری از نقاط کشور تعداد بسیاری شهید کارگر به این نظام و انقلاب تقدیم کرد تا امروز شاهد صلابت و پایداری این سرزمین و لذت آزادی مردم آنان باشیم.
 
این قشر تولیدگر با دستان مهربان و پینه بسته خویش مردانه در میدان نبرد جنگیدند تا دین خود را به انقلاب و کشور خالصانه عطا کند.
 
بر همین اساس حضرت امام خامنه ای درباره این سخت کوشان عرصه تولید و جهاد فرمودند کارگران دو کار انجام دادند که در تاریخ ماندگار شد؛ نگذاشتند چرخه تولید بخوابد و حضور در صحنه‌های مختلف و همچنین حضور در جنگ و دفاع جانانه از نظام و انقلاب و رهبری داشتند.
 
از آنجا که قدرت‌های بزرگ استعماری جهان می کوشند تا با از بین بردن اعتقاد و ارزش های دینی و اخلاقی ملت‌ها و کمرنگ کردن باورهایشان آن را تحت امر خود بگیرند و با چپاول ثروت و ذخایرشان به نظام سرمایه داری پوشالی خود رونق بیشتری ببخشند وقتی برای از بین بردن این انقلاب مردمی به ایران اسلامی جنگ تحمیلی شد و ۳۶ کشور جهان به صورت رسمی و علمی و نزدیک به ۸۰ کشور به اشکال مختلف دولت بعث عراق را حمایت کردند کمتر کسی فکر می‌کرد که ملت ایران بتواند در برابر این هجوم همه جانبه دوام بیاورد.
 
اما در آن زمان با همه شرایط و مشکلات پیر و جوان مرد و زن کارگر و پزشک و مهندس همه به فرمان حضرت امام راحل لباس جهاد بر تن کردند و در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادند که این امر از ولایتمداری دفاع از ناموس و ارزشهای دینی و معنوی مردم حکایت دارد به گونه ای که دشمنان ما هیچگاه به چنین روز و چنین استقامتی فکر نمی کردند.
 
هر قشری به نوبه خود با ارسال کمک های مالی و جانی به جبهه و حمایت از رزمندگان به بیرون راندن دشمن از خاک وطن خود یاری می کرد سهم ایثارگری و جانفشانی کارگران از این استقامت تقدیم بیش از ۱۴ هزار شهید است که از این تعداد ۳۷ نفر شهید کارگر مربوط به سیستان بلوچستان است و خود گویای نقش بی بدیل این قشر زحمتکش در تداوم و تثبیت انقلاب اسلامی ایران است.
 
تفکر انقلابی و جهادی راهکار مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است
 
محمدقورزایی، مدیر سازمان بسیج کارگری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به نقش اصناف و بازاریان در دوران دفاع مقدس بیان کرد: نقش اصناف مومن و انقلابی در مراحل مختلف انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس در بخش‌های مختلف مثال زدنی و انکارناپذیر است.
 
وی ادامه داد: نقش این قشر در آن دوران بر هیچ کس پوشیده نیست و در کنار پشتیبانی تمام قد از رزمندگان دفاع مقدس در آن هشت سال با کمک اصناف و بازاریان انجام شد.
 
مدیر سازمان بسیج کارگری استان تصریح کرد: کارگران بسیجی در دوران دفاع مقدس همواره دوشادوش دیگر اقشار جامعه و حتی جلوتر از دیگران در میدان نبرد حضور یافته و از کیان این مرز و بوم دفاع کردند.
 
وی افزود: این قشر از جامعه اکنون نیز برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان با تمام توان در حال ارائه خدمات بوده تا چراغ واحدهای تولیدی روشن و چرخ شان در گردش باشد.
 
قورزایی اذعان کرد: این افراد دیروز در جبهه رودررو با دشمن و امروز در خط تولید همچنان پای دفاع از آرمان ها و ارزش های اسلامی و انقلابی ایستاده و نقش موثری در گردش تولید ملی دارند.
 
وی گفت: در زمان جنگ ظرفیت های مردمی به کمک نیروهای نظامی آمد و توانستیم از تهدیدهای موجود به عنوان فرصت استفاده کنیم، امروزه جهاد کارگران ما بیشتر از گذشته است به طوری که مقام معظم رهبری بارها اهمیت و ارزش کارگران را گوشزد کرده‌اند و کارگران را ستون فقرات اقتصاد یک جامعه دانسته‌اند.
 
مدیر سازمان بسیج کارگری استان خاطرنشان کرد: اصناف و بازاریان در تمام بحران های کشور از جمله سیل، زلزله و ویروس منحوس کرونا خوش درخشیدند و از منافع خود گذشته و به دلیل سلامت مردم در دوران شیوع کرونا صنف های خود را تعطیل کردند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تفکر انقلابی و جهادی راهکار مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه