اخبار داغ

در جلسه علنی شورای شهر کرمان مطرح شد؛

بدهی ۱۴ ساله یک شرکت تنطیف در کرمان پرداخت خواهد شد/ حمام باغ لله در مرحله فاز اجرایی قرار می گیرد

بدهی ۱۴ ساله یک شرکت تنطیف در کرمان پرداخت خواهد شد/ حمام باغ لله در مرحله فاز اجرایی قرار می گیرد
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر گفت: این شرکت در سال ۸۶ متراژ ۱۵۰ هزار متر مربع را تنطیف کرده است که در سال گذشته بررسی های صورت گرفته مقرر شد تا بر اساس نرخ روز این متراژ محاسبه شود که به مبلغ ۱ میلیارد و ۱۰۴ میلیون تومان رسید که هنوز پرداخت نشده است که امروز در دستور کار پرداخت قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل راه آرمان، پنجاه و نهمین نشست علنی شورای شهر کرمان با محکومیت اغتشاش گران و آشوب طلبان و حمایت قاطع از نیروی انتظامی کشور در محل شورای شهر کرمان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
در ابتدا محمد امینی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پرونده های مربوط به خرید لچکی ها و حتی طرح تفضلی و ملک های مسیری ارئه کرد که با تصویب اعضای شورا ره مرحله اجرایی رسیدند.
,
 
,
در خصوص بررسی یکی از پروند های به موضوع اصلاح آیین نامه تقسیط پایان کار و پروانه ساخت اشاره شد که : محمود شعر باف شهردار کرمان گفت؛ ما با این اصلاح موافقیم اما نباید روند عادی سازی در این مسیر صورت گیرد و می توان اقساط یک ساله را برای برخی از افراد که مستاصل هستند، اجرایی کرده اند.
,
 
,
شعر باف تاکید کرد: در حال حاضر عملیات تقسیط در ۶ مرحله صورت می گیرد و ما هم در جهت حمایت از ساخت و ساز ها حاضریم این امر را به ۱۲ مرحله تغییر دهیم اما این نباید رویه برای همه شود زیرا عملا منابع شهرداری کسری پیدا خواهند کرد.
,
 
,
در ادامه این جلسه به موضوع پرداخت مطالبه ۱۴ ساله شرکت تنطیف در کرمان به مبلغ ۵۸ میلیون تومان بوده است که اکنون بعد از ۱۴ سال به مبلغ ۱ میلیارد و ۱۰۴ میلیون تومان رسیده است، اشاره شد.
,
 
,
محمد امینی رئیس کمیسیون حقوق نظارت و ارزیابی شورا عنوان کرد: این شرکت در سال ۱۳۸۶ به مبلغ ۵۸ میلیون تومان برای شهرداری خدمات دهی انجام داده است که متاسفانه هنوز بدهی این شرکت پرداخت نشده است، و قرار بود تا در انتهای سال ۱۴۰۰ مبلغ بدهی وی پرداخت شود که هنوز بعد از گذشته ۶ ماه از سال ۱۴۰۱ هنوز این بدهی پرداخت نشده است .
,
 
,
وی ادامه داد: این شرکت در سال ۸۶  متراز ۱۵۰ هزار متر مربع را تنطیف کرده است که در سال گذشته بررسی های صورت گرفته مقرر شد تا بر اساس نرخ روز این متراژ محاسبه شود که به مبلغ ۱ میلیارد و ۱۰۴ میلیون تومان رسید که هنوز پرداخت نشده است و شرکت ۶ ماه گذشت از زمان پرداخت را نیز مورد مطالبه قرارداده است.
,
 
,
بعد از طرح انتقادات و پیشنهادات و نظر موافقان و مخالفان تصویب شد تا با نظارت شهرداری بدهی این شرکت بر اساس مبلغ تعیین شده در سال ۱۴۰۰ پرداخت شود.
,
 
,
از دیگر موضوعاتی در شورای شهر امروز مورد مباحثه بود، خرید ماشین آلات شهرداری با درخواست تسهیلات ۱۹۰ میلیارد تومانی و فروش زمین واقع در قیطریه بود که مقرر شد تا دو مصوبه جداگانه برای این موضوعات تدوین شود و شهرداری طرح مناقصه را به صورت جد اگانه برای خرید ماشین الات شهرداری برگزار کند.
,
 
,
 با توجه به اینکه سند زمین قیطریه هنوز در تملک شهرداری نبود مقرر شد تا در جلسه ای دیگر این موضوع مطرح و بررسی شود.
,
 
,
کمیسیون گردشگری نیز در این جلسه به ارائه گزارش پرداخت و گفت: خوشبختانه ملک در تصرف اموش و پرورش به شهرداری منطقه ۵ داده شده است، اما برای بازسازی و بهسازی این ملک نیازمند حمایت شهرداری مرکز و اختصاص اعتبار است که باید هرچه سریعتر این مهم اجرایی شود.
,
 
,
محمد شمسی تاکید کرد: در خصوص دو پروزه قلعه اردشیر و قلعه دختر قرار بود که شهرداری مشاور طرح تعیین کند و بعد از تعیین مشاور هزینه اجرای طرح را عنوان کند که هنوز گزارش آن به دست ما نرسیده است که امیدواریم در هفته جاری به این  امر مهم نیز  شهرداری  رسیدگی کند.
,
 
,
وی  به اماده سازی بسته های تشویقی جهت بازسازی بافت های تاریخی اشاره کرد و گفت: این بسته اماده شده است امیدواریم که شهرداری در هفته گردشگری که از ۵ مهر تا ۱۲ مهر است این بسته در اختیار افراد قرار گیرد تا بتوانند در بازسازی بناهای تاریخی مردم را با خود همراه کنیم.
,
 
,
شمسی تاکید کرد: باز سازی حمام باغ لله در مرحله مطالعاتی بود مه به تازگی با سرمایه گذاری جدید شروع به احداث خواهد شد، مدرسه شهرداری نیز در حال اجراست که امیدواریم به زودی به مرحله بهره برداری برسد.
,
 
,
محمود بابایی نیز در خاتمه از دو گروه هنرمندان ، تله نمایش ؛ از کربلا تا شام در فرهنگسرای جان جهان، و نمایش شیدایی در خانه شهر تشکر کرد و افزود: در ایام محرم و صفر این دو گروه طرحی هنرمندانه و بسیار خوب را ارئه کرده اند که باید برای رشد این گروه ها حمایت هایی صورت گیرد و در دهه وحدت نیز از این افراد جوان و هنرمند نهایت استفاده را برد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه