اخبار داغ

برگزاری چهارمین نشست هیات اجرایی با حضور وزیر و رئیس کمیته ملی المپیک

سجادی: تغییر می‌تواند لازمه پیشرفت باشد/ خسروی وفا: سرپرست کاروان بازی‌های آسیایی بزودی انتخاب خواهد شد

سجادی: تغییر می‌تواند لازمه پیشرفت باشد/ خسروی وفا: سرپرست کاروان بازی‌های آسیایی بزودی انتخاب خواهد شد
سخنگوی کمیته ملی المپیک از برپایی چهارمین نشست هیات اجرایی کمیته با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ سیدمناف هاشمی دبیر کل و سخنگوی کمیته ملی المپیک از برپایی نشست مشترک اعضای هیات اجرایی با وزیر و معاونین وزارت ورزش و جوانان خبر داد و اظهار داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده و بمنظور هم افزایی و هماهنگی هر چه بیشتر در بدنه ورزش، چهارمین نشست هیات اجرایی صبح امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان، معاونین وزارت، رئیس کمیته و اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در ابتدای این جلسه حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با تبریک مجدد به رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک و اعضای جدید هیات اجرایی گفت: تغییر می‌تواند لازمه پیشرفت باشد؛ خوشبختانه انتخابات و رقابت سالمی انجام گرفت و خوشحالم اکنون نوبت به خدمت‌رسانی عزیزانی رسیده که سوابق خوبی در ورزش داشته‌اند.

,

او افزود: ما به عنوان جایگاه حاکمیتی که داریم در کنار کمیته ملی المپیک هستیم و وظیفه داریم در خدمت تصمیمات ورزش باشیم و از این تصمیمات حمایت کنیم.

,

پس از صحبتهای مقدماتی سجادی، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک نیز در سخنانی با اشاره به اولویت های کمیته ملی المپیک در دور جدید گفت: مبنای ما در هیات اجرایی ضمن حفظ استقلال کمیته‌ که مورد تاکید منشور المپیک قرار گرفته، هماهنگی با وزارت ورزش و جوانان است.

,

خسروی‌وفا نیز اولین اقدام کمیته ملی المپیک را انتخاب دبیرکل برای پیگیری دقیق امور کمیته اعلام کرد و افزود: در ادامه راه طی 15 روز آینده سرپرست کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی، رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی و همچنین رئیس آکادمی ملی المپیک انتخاب و معرفی خواهد شد تا احیانا از امور مهم و فعالیت های مرتبط برای اعزام عقب نمانیم. ضمنا برای ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر پیشنهاد برگزاری جلسه مشترک فصلی بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان را ارائه کردیم و اگر موضوع خاصی مطرح بود، جلسه ویژه‌ای برگزار کنیم.

,

او با اشاره به ویژگی‌های اعضای جدید هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: جوانی، تحصیلات عالی و حضور 5 تن از معاونان وزیر در هیات اجرایی از ویژگیهای خاص این تیم مدیریتی است که باعث شده از ساختار وزارتخانه شناخت داشته باشند.

,

رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به لزوم تشکیل ستاد اجرایی بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو گفت: با انتخاب سرپرست کاروان بازی‌ها این کار سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد.

,

خسروی‌وفا در پایان گفت: بنای ما حمایت از فدراسیون‌هاست و با اطلاع وزارت ورزش و جوانان مانند آنچه در کمیته ملی پارالمپیک انجام شد، توزیع منابع مالی صورت خواهد گرفت.

,

در ادامه نشست اینجانب بعنوان دبیر کل کمیته ملی المپیک گزارشی را از فعالیتهای صورت گرفته طی هفته های گذشته ارائه دادم و به فعالیت های پیش رو اشاره کردم.

,

مهمترین بحث های مطرح شده از سوی من محدودیت های مالی کمیته طبق برآوردهای بعمل آمده بود که ضمن تاکید بر پیگیری ها برای تقویت و افزایش بودجه کمیته، مقرر شد بمنظور هماهنگی هر چه بیشتر، کمیته مشترکی با محوریت معاون پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان و دبیرکل کمیته ملی المپیک  تشکیل شود تا ضمن حمایت از فعالیت های فدراسیونها، بدون اختلاف نظر برای سال بعد که به دلیل برپایی بازیهای آسیایی سالی مهم برای ورزش ایران است بتوانیم در راستای برنامه هفتم توسعه بودجه مناسبی را برای سال 1402 و اعزام کاروان ورزشی ایران به بازیهای آسیایی جذب کنیم.

,

در ادامه در خصوص اهمیت اعزام رشته های مختلف به مسابقات بین المللی از جمله مسابقات کسب سهمیه المپیک اشاره شد که مقرر گردید در نشست داخلی کمیته این موضوعات در اولویت برنانه ها قرار گیرد و بعد از انتخاب سرپرست کاروان از سوی هیات اجرایی نشست های تخصصی با فدراسیونهای مختلف آغاز گردد.

,

در ادامه نشست معاونین توسعه ورزش قهرمانی، بانوان و فرهنگی وزارت ورزش نیز مباحثی را در راستای فعالیتهای حوزه خود برای ارتباط بیشتر با بدنه کمیته ملی المپیک مطرح کردند و اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک نیز نقطه نظرات خود را در راستای هماهنگی و هم افزایی هر چه بیشتر برای تعامل و همکاری مناسب با وزارت ورزش و جوانان و حمایت هر چه بهتر از فدراسیونها ارائه دادند.

,


 

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه