اخبار داغ

نایب رئیس انجمن برنج مطرح کرد:

پیش بینی تولید بیش از ۲ میلیون تن برنج

پیش بینی تولید بیش از ۲ میلیون تن برنج
نایب رئیس انجمن برنج گفت: با توجه به شرایط جوی، ضایعات تولید نسبت به سال قبل کمتر است، لذا پیش بینی می‌شود که تولید به ۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتن برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد اشراقی نایب رئیس انجمن برنج  گفت: برداشت کشت اول محصول در استان‌های شمالی به پایان رسیده و برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ تا ۲۰ درصد رشد داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: با توجه به شرایط جوی، ضایعات تولید نسبت به سال قبل کمتر است، لذا پیش بینی می‌شود که تولید به ۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتن برسد.

اشراقی بیان کرد: گرچه مسئولان بر سرانه مصرف ۳۶ کیلوگرمی برنج تاکید دارند، اما به سبب تغییر سیستم غذایی بر آورد می‌شود که میزان مصرف کمتر از این رقم باشد.

نایب رئیس انجمن برنج گفت: با احتساب سرانه مصرف ۳ میلیون تن برنج و تولید داخل، حداکثر نیاز ما به واردات ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزارتن است، درحالیکه برخی سال‌ها بیش از یک میلیون تن برنج وارد شده است.

بنابر اعلام انجمن برنج، قیمت برنج با هفته‌های قبل تفاوتی نداشته است و شالیکاران و کارخانه‌های شالیکوبی منتظر اعلام نرخ خرید تضمینی هستند، هر چند ما اعتقاد داریم قیمت‌ها نباید دستوری باشد، تنها در صورت اعلام قیمت‌های پایه می‌تواند بر تعادل بازار اثر گذار باشد.

,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه