اخبار داغ

در سایه ضعف نظارت‌ها؛

میراث فرهنگی "نصرت آباد" در برزخ است!/ چه کسی پاسخگوی نابودی آثار باستانی است

میراث فرهنگی "نصرت آباد" در برزخ است!/ چه کسی پاسخگوی نابودی آثار باستانی است
نبود اداره میراث فرهنگی یکی از دغدغه‌های اصلی مردم نصرت آباد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، اداره میراث فرهنگی که حافظ آثار باستانی به شمار می‌رود اداره‌ ای بی‌نام و نشان در شهرستان نصرت آباد است که به دلیل نبود آن جان آثار باستانی به خطر افتاده و هم از هنرمندان در این زمینه نیز حمایتی نمی‌شود.

نبود اداره‌ میراث فرهنگی در شهرستان نصرت آباد از جمله معضلاتی است که مشکلاتی را برای حمایت از جوانان صنعت گر و حفاظت از آثار تاریخی این شهرستان پدید آورده است.

شهرستان نصرت آباد دارای افراد هنرمند و صنعتگر ماهر در زمینه‌ تولید گلیم و سوزن دوزی است و موجب توسعه‌ اشتغال‌زایی به‌خصوص برای بانوان نیز شده که نبود اداره‌ میراث فرهنگی مانع توسعه‌ صنایع دستی در این شهرستان شده است.

صبح امروز شماری از شهروندان نصرت آباد در پی تماس های مکرری که با تحریریه خبر زاهدنیوز داشتند از نبود اداره میراث فرهنگی در این شهر گلایه داشتند و گفتند: چند سالی است که تعطیل است و هیچ گونه فعالیتی ندارد.

اولین قدم برای توسعه فرهنگی بازشدن اداره میراث فرهنگی در نصرت آباد

علیرضا شه بخش، معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در نصرت آباد به دلیل شیوع کرونا اداره میراث فرهنگی این شهرستان تعطیل بوده است.

وی با بیان اینکه اولین قدم برای توسعه فرهنگی یک شهرستان بازشدن اداره میراث فرهنگی است، افزود: برای ترم جدید در ماه مهر با هماهنگی های انجام شده مربی حضور پیدا می کند و فراخوان هم برای ثبت نام هنرمندان اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون صنایع دستی استان گفت: سوزن دوزی و گلیم بافی جز رشته های هنری در این اداره است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
, اولین قدم برای توسعه فرهنگی بازشدن اداره میراث فرهنگی در نصرت آباد,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه