اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور:

یک هزار واحد صنعتی توسط بسیج سازندگی احیا خواهد شد

یک هزار واحد صنعتی توسط بسیج سازندگی احیا خواهد شد
سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از آغاز نهضت احیا ۱۰۰۰واحد صنعتی کشور در طول ۴ سال و پاکسازی ۶۰ محله پرخطر کشور از مولفه های پرخطر خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، سردار محمد زهرایی در انتهای سفر یک روزه خود به استان یزد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی پس از۱۴۰۰سال اولین حکومت فقه سیاسی و اجتماعی است که با قدرت شیعه شکل گرفته است تصریح کرد:دشمن برای نابودی این انقلاب با تمام توان به میدان امده شکل گیری تمدن نوین اسلامی گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: امروز دشمن با بازی دادن جوانان و توهم زایی انها در فضای مجازی، تلاش دارد برای به واقعیت درآوردن آن، جوانان را به کف خیابان بکشاند به نحوی که همیشه وقایع و رویدادها از واقعیت به فضای مجازی وارد می‌شود به عبارتی ابتدا دوران دفاع مقدس شکل می‌گیرد و بعد دستاوردها و شهدای آن معرفی می‌شوند ولی امروز دشمن با بازی دادن جوانان در فضای مجازی، توهمی را در ذهن انها به وجود آورده و تلاش دارد برای به واقعیت درآوردن آن، جوانان را به کف خیابان بکشاند.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در ادامه به  تدوین طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه اشاره و خاطرنشان کرد: در قالب این طرح تأمین آب شرب ۷ هزار و ۱۳۸ روستا در مدت زمان ۳۰ ماه تامین خواهد شد.

,

وی ادامه داد: در طرحی دیگر احداث مسکن محرومان در روستاها مورد توجه قرار گرفت و ۴۰ هزار مسکن با کمیته امداد توافق شد که هم اکنون ۶۵۰۰ مسکن پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد دارد و ۷۰۰ مسکن به اتمام رسیده و ان‌شاءالله تا پایان سال ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

,

زهرایی بهسازی جاده بین مزارع و اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری در روستاها را از دیگر اقدامات برشمرد و  افزود: در این طرح تلاش می شود مزارع قابلیت بهره برداری در سطح کشور که حدود ۹۰میلیون هکتار است مجددا احیا و قابل بهره برداری شود.

,

وی طرح دولت برای پاکسازی ۳۵۰محله کشور از ۱۲مولفه پرخطر اشاره و ابراز داشت: در این زمینه نیز بسیج سازندگی ۶۰محله را در مرحله اول عهده دار شده است که در این زمینه تیم‌های مشترک شناسایی و آموزش‌های تخصصی ارائه و نیروهای آموزش دیده به فعالیت خواهند پرداخت.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه ایجاد شغل از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم محسوب می‌شود گفت: صنایعی در کشور وجود دارد که نیمه فعال و راکد هستند و اکنون نهضت احیای صنایع در دولت آغاز شده و بسیج سازندگی نیز احیای هزار واحد صنایع خرد و متوسط را با سرمایه ۱۰۰۰میلیارد تومان برعهده گرفته است.

,

وی با اشاره به اینکه صندوق‌های قرض الحسنه بستر بانکداری اسلامی هستند ادامه داد: قرار است ۱۰ هزار صندوق جدید با محوریت مردم ایجاد شود البته اکنون ۲۸ هزار صندوق با عضویت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در حال فعالیت هستند.

,

زهرایی از فعالیت ۴۲ هزار گروه جهادی در سطح کشور خبر داد و گفت: این گروه‌ها در سطح شهرستان‌ها شورای جهادی راه‌اندازی می‌کنند و سپس در هر استانی مجمع جهادی تشکیل و هر دو سال یک بار با رأی اعضای مجمع استانی، مجمع ملی جهادی کشور راه‌اندازی خواهد شد.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به فعالیت قرارگاه عملیاتی جهادی گفت: هم اکنون ۱۶۵ قرارگاه راه‌اندازی شده که ان‌شاءالله این تعداد به هزار قرارگاه افزایش خواهد یافت.

,

وی در زمینه راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی این اقدام را ویتریتی برای نمایش و فروش و برندسازی محصولات دانست و گفت: دهکده اقتصاد مقاومتی در زمینه بازار و گردشگری و فرهنگی و هم‌چنین تولید و ارائه تسهیلات لازم به همراه مشاوره و آموزش و تحقیق و توسعه فعالیت دارد.

,

زهرایی با اشاره به اینکه این دهکده در زمینه آموزشی نیز فعالیت دارد بیان کرد: آموزش‌های لازم به اقشار مختلف در هر حوزه‌ای به صورت رایگان ارائه خواهد شد.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: هم اکنون دهکده اقتصاد مقاومتی در ۱۱ استان کشور راه‌اندازی و در حال تسری به شهرستان‌های مختلف است.

,

رئیس سازمان بسیج سازندی کشور به تجهیز گروه های جهادی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به حوادث اخیر و کمبود تجهیزات در استان یزد ۲۰میلیارد تومان از سوی بسیج سازندگی و ۱۰میلیارد توامن از سوی استانداری برای خریداری تجهیزات مورد نیاز اختصاص یافته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه