اخبار داغ

اردوغان:

به آمریکا و یونان هشدار داده ایم

به آمریکا و یونان هشدار داده ایم
رئیس جمهور ترکیه از هشدار به آمریکا و یونان درباره جزایر مورد مناقشه با آتن خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان ترک از هشدار به آمریکا و یونان درباره جزایر مورد مناقشه با آتن خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اردوغان در این گفتگو اظهار داشت: از آمریکا توقع داریم یونان را به مسیر اشتباه سوق ندهد. از طریق وزارت امور خارجه کشور به آمریکا و یونان هشدارهای لازم را بابت تسلیح جزایر یونان دادیم. آخرین نامه نیز ۱۷ سپتامبر به سازمان ملل ارسال شد.

,

وی ضمن تاکید بر اینکه لغو تحریم تسلیحاتی قبرس جنوبی توسط آمریکا هیچ توجیهی از نظر محتوا و زمان ندارد، تصریح کرد: همه باید بدانند که این گام آخر بی‌پاسخ نخواهد ماند و برای امنیت تُرک‌های قبرس تمام اقدامات احتیاطی انجام خواهد شد.

,

رجب طیب اردوغان همچنین افزود: اگر شورای امنیت سازمان ملل عادلانه عمل کند، روند درخواست ترکیه برای به رسمیت شناختن جمهوری ترک قبرس شمالی را تسریع خواهیم کرد.

,

اردوغان در ادامه خاطرنشان کرد: هر گاه لازم باشد تلاش‌های خود را به یک عملیات جامع ضد تروریستی تبدیل خواهیم کرد.

,

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: اگر گاز طبیعی دریای سیاه به مرحله بهره‌برداری برسد، کار ما بسیار آسان‌تر خواهد شد. ما در این مرحله نیز مشکلی با روسیه نداریم.

,

وی اضافه کرد: چشم‌انداز رشد ۵ درصدی را برای سال ۲۰۲۲ پیش بینی می‌کنیم. البته این یک رقم متوسط است، بهتر هم خواهد شد. گام‌های اولیه برای ساخت یک نیروگاه اتمی در سینوپ را برمی‌داریم، در این باره با ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مذاکرات گسترده‌ای داشتیم و این مذاکرات را ادامه خواهیم داد.

,

اردوغان همچنین در این گفتگو به تحولات اوکراین و تماس تلفنی اخیرش با رئیس جمهور اوکراین نیز اشاره کرد و گفت: آقای زلنسکی از ما می‌خواهد که در ۴ منطقه (همه‌پرسی) آقای پوتین را قانع کنیم. قصد دارم فردا این موضوعات را با ایشان به تفصیل در میان بگذارم. تاوان سوق به سوی جنگ هسته‌ای میان روسیه و اوکراین فاجعه بار است. نباید در این خصوص حتی حرف زد چه برسد به فکر کردن به آن. حل این موضوع از طریق دیپلماسی مناسب‌ترین گام خواهد بود.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه