اخبار داغ

آیت الله علماء در خطبه های نماز جمعه تأکید کرد:

لزوم آگاهی نسل جوان از چرایی انقلاب اسلامی/ جهاد تبیین در جامعه تعریف شود

لزوم آگاهی نسل جوان از چرایی انقلاب اسلامی/ جهاد تبیین در جامعه تعریف شود
خطیب جمعه کرمانشاه در خطبه های نمازجمعه بر ضرورت اجرا و احیای جهاد تبیین به ویژه برای نسل جوان و نوجوان تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز،  آیت الله مصطفی علما در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع برگزار شد، ضمن توصیه همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا سرمایه عظیم و دژ نفوذناپذیر و تکیه گاه اصلی هر مومنی است.

آیت الله علما در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین که ریشه در تاریخ و مذهب مسلمانان دارد، گفت: جهاد تبیین برای نسل جوان و نوجوان و آگاهی از چرایی انقلاب اسلامی ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: ایران ۲۰۰ سال تحت سلطه انگلستان، ۷۵ سال تحت سلطه آمریکا بود و این در حالی است که بخش های زیادی از ایران در زمان قاجار و رضاخان از کشور جدا شد که نیازمند تبیین و بازگویی برای نسل جوان است.

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) منحصر به سخنان کوتاهی نیست لذا باید همه دستگاه های متولی برای این موضوع برنامه ریزی دقیقی انجام دهند.

وی از حضور مردم ولایی کرمانشاه در محکومیت اغتشاشات اخیر قدردانی کرد و افزود: استان کرمانشاه به واسطه حضور نیروهای امنیتی و نظامی کمترین خسارت را متحمل شد.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: زنان و مردان بصیر و مسلمان با حضور گسترده خود در این تجمعات ضد اغتشاشات بار دیگر دشمنان را از رسیدن به اهداف شوم‌شان باز داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش های دیگری از سخنانش، شهادت امام رضا (ع)، وفات حضرت سکینه(س)، شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) را گرامی داشت.

آیت الله علما در ادامه با اشاره به در پیش بودن روز سالمند، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام نسبت به احترام به والدین و سالمندان بسیار توصیه کرده است و در دین اسلام امروزه خدمت به مردم و سالمندان به یک فرهنگ تبدیل شده است.

وی در ادامه به هشتم مهر ماه روز بزرگداشت مولانا جلال الدین بلخی اشاره کرد و گفت: مولانا مرد بزرگ و شخصیت بنام و فیلسوفی بزرگ بود و از آنجاییکه در آثار خود از آیات قرآن و روایات بسیار بهره برده، و اشعار این عارف انسان را به یاد یگانه معبود خویش می اندازد، حرفش همیشه زنده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه