اخبار داغ

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) استان چهارمحال‌وبختیاری:

رواج فساد اخلاقی و بی‌حجابی، ابزار دشمن برای نابودی روحیه ایستادگی در جوانان است

رواج فساد اخلاقی و بی‌حجابی، ابزار دشمن برای نابودی روحیه ایستادگی در جوانان است
سردار علی‌محمد اکبری گفت: دشمن تلاش می‌کند روحیه ایستادگی و مقاومت را در جوانان از بین ببرد و برای این کار از ابزار مختلف مانند؛ رواج فساد اخلاقی، اعتیاد، کم‌رنگ کردن عفاف و حجاب در جامعه و ترویج بی‌غیرتی در جوانان استفاده می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری در حاشیه افتتاحیه دوره توانمندسازی بسیج علمی پژوهشی در قالب طرح شهید فخری زاده که در شهرکرد با همکاری پارک علم و فناوری برگزار شد اظهار کرد: جمع نخبگان علمی مقدس و ارزشمند است، مغفول ماندن دو نعمت امنیت و سلامت در ذهن‌ها، باعث شد تا دشمن شروع جنگ تحمیلی را نتیجه برآوردهای خود نسبت به کشورما و احتمال پیروزی 100درصدی آنها بداند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

وی ادامه داد: هدف دشمنان تجزیه کشور و از بین بردن انقلاب اسلامی بود؛ ولی دو موضوع مردم و رهبری امام راحل را  نادیده گرفته بودند.

اکبری بیان کرد: قبل از انقلاب و اوایل پیروزی انقلاب اسلامی رتبه علمی کشورمان نزدیک به صفر بود؛ ولی به جایی رسیده ایم امروز که در رتبه های نزدیک به تک رقمی علمی دنیا قرار داریم و با یک جهش دیگر علمی به خاطر وجود جوانان دانشمند می توانیم در آینده نزدیک رتبه های تک رقمی علمی دنیا را از آن خود کنیم.

وی با اشاره بر ضرورت حمایت و پشتیبانی از نخبگان علمی و مخترعان جوان، خودکفایی در زمینه های دفاعی را نتیجه باور به تحریم و اتکا به توانمندی های داخلی دانست و افزود: اگر کشوری بخواهد قوی باشد، باید از نظر دفاعی و پشتوانه های علمی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی هم قوی شود.

اکبری تصریح کرد: امروز جبهه مقاومت و هشت سال دفاع مقدس ما الگوی جهانیان است و باید بگوییم نسل فعلی و جوانان امروز از نسل گذشته انقلاب بهتر و بیشتر در میدان حضور دارند؛ زیرا آمادگی امکاناتی و علمی و ذهنی نسل امروز بهتر از گذشته است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) گفت: دشمن تلاش می کند روحیه ایستادگی و مقاومت را در جوانان از بین ببرد و برای این کار از ابزار مختلف مانند؛ رواج فساد اخلاقی، اعتیاد، کم رنگ کردن عفاف و حجاب در جامعه و ترویج بی غیرتی در جوانان استفاده می کند.

سردار اکبری عنوان کرد: انقلاب اسلامی و ملت ایران از بدو پیروزی انقلاب 28فتنه و جنگ را با پیروزی پشت سرگذاشته اند که مرهون توکل به خدا، توسل به ائمه و گوش به فرمان رهبری بودن است.

وی گستره حضور بسیج در جامعه را وسیع دانست و تصریح کرد: حفظ انقلاب و دستاوردهای آن رسالت اصلی بسیج و بسیجیان است.

ما با شعار هر پایگاه مقاومت یک سنگر دانش‌بنیان پایگاه‌های محلی را در هسته های علمی قرار دادیم

محمدجواد تجویدی مسئول بسیج علمی پژوهشی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) استان نیز در این دوره افزود: این دوره‌ها در راستای اجرایی کردن بیانیه گام دوم و همچنین تحقق شعار سال؛ «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی» و فراهم سازی زمینه رشد مساوی و عدالت بین تمام اقشار و سطوح جامعه از لحاظ جغرافیایی برگزار می شود.

 تجویدی تصریح کرد:  ما با شعار هر پایگاه مقاومت یک سنگر دانش بنیان، تمام پایگاه های محلی خودمان را در این هسته های علمی قرار دادیم و این هسته های علمی زمینه استعداد یابی، جذب و حمایت مادی و معنوی در راستای یک حرکت و یک رستاخیز علمی را برایشان فراهم می کند.

وی ادامه داد: در همین راستا و در گام اول با یک فراخوانی عمومی در سطح تمام استان، شهرستان ها و روستاها و حتی در مناطق عشایری، کسانی که می دانند و مایل هستند و یا استعدادی دارند یا طرح و اختراعی دارند، به این کلاس ها دعوت می شوند.

مسئول بسیج علمی پژوهشی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) گفت: ضمن اینکه طرح ها، ایده ها و اختراعات علاقه مندان بررسی می شود، مشاوره های علمی لازم به آنها داده می شود و راهنمایی که در این سمت و سو می بایستی انجام بگیرد، در اختیار آنها قرار می دهیم.

تجویدی افزود: اگر آنها نیاز به حمایت مادی و معنوی، مشاوره های علمی یا معرفی به دستگاه ها و نهادهای مربوطه داشته باشند، انجام می دهیم و در کنارشان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هدایت به مراکز رشد در سطح بسیج و پارک علم و فناوری، و هدایت به سمت فراهم کردن ایجاد شرکت های دانش بنیان و در نهایت اشتغال آفرین و تولید ثروت از اهداف برگزاری این دوره ها به شمار می رود.

سرهنگ تجویدی بیان کرد: این طرح با همکاری پارک علم و فناوری انجام می گیرد و در راستای تحقق شعار امسال نیز هست و با شعار عملی، 10هزار نفر ساعت را می خواهیم آموزش دهیم، که تا به امروز حدود 8هزار نفر ساعت در سطح استان انجام شده است.

مسئول بسیج علمی پژوهشی استان چهارمحال و بختیاری در آخر گفت: در این مراسم از 10 عنوان کتاب با موضوعات علمی، آموزشی و دانشگاهی که توسط اعضای هسته های علمی پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد تألیف و تدوین شده، با حضور سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) رونمایی شد.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه