اخبار داغ

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان مطرح کرد:

سمنان، نهمین استان سالمند کشور

سمنان، نهمین استان سالمند کشور
معصومه میراج گفت: حدود ۵۰۰ نفر از سالمندان استان سمنان در مراکز توانبخشی غیردولتی تحت پوشش بوده و از خدمات آن مراکز بهره مند می شوند. همچنین تعداد یک هزار و ۲۰۰ نفر سالمند در استان سمنان از بهزیستی مستمری دریافت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه میراج معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان در گفتگو با مرآت، با اشاره به اینکه استان سمنان دارای رتبه نهم جمعیت سالمندان سطح استان های کشور است؛ اظهار داشت: طبق سرشماری سال ۹۵ حدود 9.89 درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان در ادامه بیان کرد: تعداد کل سالمندان تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان ۳ هزار و ۵۳۰ نفر است که در حوزه های توانبخشی و اجتماعی سازمان بهزیستی در اداره کل استان پرونده دارند.

,

وی افزود: حدود ۵۰۰ نفر از سالمندان استان در مراکز توانبخشی غیردولتی تحت پوشش بوده و از خدمات آن مراکز بهره مند می شوند. همچنین تعداد یک هزار و ۲۰۰ نفر سالمند در استان سمنان از بهزیستی مستمری دریافت می کنند.

,

میراج با اشاره به اجرای طرح های متنوعی مانند توانبخشی در منزل و آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها در دوران سالمندی، ابراز داشت: همچنین طرح مراقبین در شهرستان های سمنان، مهدیشهر و شاهرود اجرا شده است.

,

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان از اجرای طرح دفتر توانمند سازی سالمندان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۴۰ نفر از سالمندان در استان سمنان از مزایای اجرای این طرح بهرمند شده اند.

,

وی با اشاره به گسترش سالمندی جمعیت در جهان، یادآور شد: عموم کشورها و به طور خاص جوامع توسعه یافته، به صورت روزافزون به سمت سالمندی جمعیت پیش می روند؛ وضعیت سالمندی جمعیت در ایران نیز، از این شرایط مستثنی نیست، به طوری که میزان سالمندی جمعیت از ۵ درصد در سال ۵۵ به حدود ۱۰.۷۱ درصد در حال حاضر یعنی حدود ۹.۲ میلیون نفر در سال جاری، افزایش یافته است.

,

میراج در ادامه بیان کرد: سالمندی جمعیت یکی از بزرگ ترین موفقیت های بشری است که مرهون رشد علم، پیشرفت مراقبت های بهداشتی اولیه، پیدایش شیوه های جدید در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری ها، بهبود شرایط اقتصادی - اجتماعی و به دنبال آن کاهش مرگ و میر و افزایش امید به زندگی است اما باید توجه داشت که این موفقیت، بدون برنامه ریزی، آمادگی و سیاست گذاری صحیح برای افزایش جمعیت می تواند به یکی از چالش های بزرگ کشور مبدل شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه