اخبار داغ

کارشناس مسائل دینی:

ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری کلید رستگاری جوامع اسلامی است

ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری کلید رستگاری جوامع اسلامی است
حجت الاسلام علی عباسی با تبیین وظایف منتظران ظهور در زمان غیبت گفت: ولایت‌مداری موجب سعادت و رستگاری انسان می‌شود، انکار ولایت نیز پیامدهای جبران ‏ناپذیری دارد و مایه نگون‏بختی، گمراهی و محرومیّت ابدی از سعادت و رستگاری خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح قزوین؛ نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر علیه السلام است، بلکه آغاز دوره حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می‌آید؛ حکومت عباسی از مدت‌ها پیش بر اساس سخن حضرت رسول(ص) و امامان معصوم علیهم السلام مبنی بر اینکه مهدی(عج) فرزند امام حسن عسکری(ع) است، امام یازدهم را زیر نظر داشت و مراقب بود تا فرزندی از ایشان نماند، ولی امام یازدهم با پنهان نگه داشتن خبر ولادت فرزندش این نقشه را باطل کرده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین؛,
پس از شهادت امام کم کم خبر فرزندی به نام مهدی(ع) پخش شد و تلاش چند باره خلیفه عباسی برای یافتن امام مهدی(عج) به نتیجه نرسید.
 
آغاز امامت آن حضرت، به مشیّت الهی و برخی مصالح دیگر، با غیبت همراه بود که اولین غیبت ایشان به «غیبت صغرا» مشهور است که تا سال ۳۲۹ هجری قمری به طول انجامید و پس از آن، مرحله جدیدی از غیبت که به دوره «غیبت کبرا» معروف است، آغاز شد که تاکنون نیز ادامه دارد، این دوران، سخت‌ترین دوره امتحان مردم است؛ زیرا ارتباط مستقیم با امام (علیه السلام)برای همگان میسر نیست و نایب خاصی نیز وجود ندارد تا مردم به وسیله او بتوانند از آن حضرت، کسب تکلیف و پاسخ پرسش‌های خود را دریافت کنند.
 
بشر در این دوره، به دلیل بی توجهی به ارزش‌های اصیل الهی و انسانی، با وجود برخورداری از زندگی به ظاهر زیبا، آراسته و مدرن به زندگی نکبت باری دچار می‌شود، بدین معنا که هر چند شکم‌ها سیر و زندگی پر زرق و برق خواهد بود، ولی روح‌ها مضطرب، نگران و سرگشته است و از دست دادن هدف و فلسفه درست زندگی، یکایک افراد بشر را به یأس و ناامیدی کشنده‌ای دچار می‌سازد.
 
در فرهنگ اصیل اسلامی، برای پیشگیری از دچار شدن به چنین وضعی، تحت عنوان «وظایف دوران غیبت»، رهنمودهای بسیار مهمی از سوی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) ارائه شده است و از طرفی هم با پذیرش ولایت فقیه در راس حکومت جامعه اسلامی درعصرغیبت، خلا رهبری و هدایت را پر می‌کند.
 
به منظور تشریح جایگاه ولی فقیه در جامعه اسلامی با حجت الاسلام علی عباسی، مدیر سابق حوزه علمیه قزوین و عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین به گفتگو پرداختیم؛
 
حجت الاسلام علی عباسی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ در خصوص جایگاه ولی فقیه در جامعه اسلامی اظهار کرد: حرکت یک جامعه به سوی اهداف عالی بدون مدیریت و رهبری امکان پذیر نیست، رهبری لازمه زندگی بشر از اول خلقت تا قیامت است، چراکه خداوند انسان‌ها را بدون ولی و سرپرست نمی‌گذارد.
 
وی افزود: رسول اکرم صلى الله علیه و آله می‌فرماید: «إذا کانَ ثلاثةٌ فی سَفَرٍ فَلْیُؤَمِّرُوا أحَدَهُم... هرگاه سه نفر همسفر شدند، از میان خود یک نفر را به سالارى انتخاب کنند.» جامعه اسلامی که جای خود دارد؛ چگونه می‌توان بدون رهبر و ولی امت اسلام را هدایت کرد.
 
عباسی تصریح کرد: مشکلاتی که اکثر جوامع مسلمان با آن مواجه هستند به دلیل نبود ولایت است، اگر مردم افغانستان و دیگر کشورهای همسایه سال‌هاست در جنگ و خونریزی قرار دارند، اگر اختلافات داخلی لبنانی‌ها، عراقی‌ها، ترکیه‌ای‌ها تمامی ندارد به خاطر این است که جایگاه ولی ققیه را در جامعه خود نادیده گرفته‌اند و کسی که مرجع و فصل الخطابشان باشد را ندارند.
 
ولی فقیه فصل الخطاب اختلافات است
 
عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: در جامعه اسلامی مانند هر جامعه‌ای اختلافاتی وجود دارد که ولی فقیه حرف آخر را در آن می‌زند، همان کسی که به دلیل فقاهت و عدالت، امور مردم و سیاست‌های کلی نظام از طرف ایشان اداره می‌شود.
 
عباسی با بیان اینکه جامعه بدون ولی نمی‌تواند پیش رود، تاکید کرد: یک زمانی رهبر جامعه پیامبر خدا(ص) است، یک زمان امام معصوم (ع) یا همان اولوالامر و گاهی هم در زمان غیبت امام معصوم، ولی فقیه وظیفه رهبری و هدایت مردم را بر عهده دارد.
 
کارشناس مسائل دینی با اشاره به آیه 55 سوره مائده خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید: ولىّ و سرپرست شما، تنها خداوند و پیامبرش و مؤمنانى هستند که نماز را برپا مى‌دارند و در حال رکوع، زکات مى‌دهند؛ که طبق فرموده امام صادق(ع) منظور از الَّذِینَ آمَنُوا ...، على علیه السلام و اولاد او تا روز قیامت هستند؛ پس هرکس از اولاد او به جایگاه امامت رسید با این ویژگى مثل اوست، آنان در حال رکوع صدقه مى‌دهند و ولایت فقیه در راستاى ولایت امام معصوم است.
 
وی افزود: همچنین امام صادق علیه السلام مى‌فرماید: «به آن کس که حدیث ما را روایت کند و در حلال وحرام ما نظر کند و احکام ما را بشناسد، بنگرید. پس به حکومت او راضى باشید که من او را بر شما حاکم قرار دادم.
 
عباسی در بخش دیگری از سخنان خود درباره وظایف منتظران مهدی موعود(عج) در عصر غیبت گفت: از جمله مسائلی که همواره شیعیان و پیروان اهل بیت علیهم السلام در دوران غیبت کبری خواهان فهم آن هستند، شناخت وظایفی است که در این دوران به عهده آنان گذاشته شده است، وظایفی چون معرفت و شناخت نسبت به حضرت ولی عصر(عج) و اهداف ایشان که بدان بسیار توصیه شده است.
 
وی افزود: برای شناخت حقیقت امام باید قرآن شناس حقیقی باشیم و براساس آیات و روایات ائمه اهداف امام زمان(عج) را درک کنیم، البته، شناخت حضرت، مراتبی دارد، یک مرتبه از آن، شناخت تاریخی و شناسنامه‌ای حضرت است و مرتبه بالاتر، شناخت جایگاه امام و ویژگی‌های والای او است.
 
مدیر سابق حوزه علمیه قزوین بیان کرد: منتظران باید با انجام اعمال صالحه زمینه ظهور را فراهم کنند، منتظر واقعی هم به اصلاح نفس و خودسازی می‌پردازد و هم با امر به معروف و نهی از منکر، سعی در ساختن جامعه دارد پس او فردی متعهد برابر خود و جامعه خویش است.
 
وی ادامه داد: این اعمال صالحه با تعلیم و تربیت و شناخت آموزه‌‌های دینی قابل انجام است، با ایمان واقعی نسبت به خدا، آخرت و انجام عمل صالح در پی اصلاح امور اجتماع باشیم.
 
جهاد تبیین و تواصی به حق از وظایف منتظران واقعی است
 
عباسی تصریح کرد: تواصی به حق اگر دیگر وظایف منتظران است که در واقع همان جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری بارها به آن تاکید کردند، البته توصیه به حق و بیان آن دارای مشکلاتی است، به همین جهت از آن به عنوان جهاد یاد می‌شود چرا‌که بیان حق همواره مخالفانی دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: در راه تبیین حقایق باید به صبر هم تواصی کرد، این یکی از وظایف منتظران واقعی است که در راه اصلاح امور صبر پیشه کنند و ناامید نشوند.
 
عضو شورای حوزه علمیه استان در خصوص لزوم ولایت پذیری مردم در جامعه دینی اظهار کرد: ولایت‌مداری موجب سعادت و رستگاری انسان می‌شود، انکار ولایت نیز پیامدهای جبران ‏ناپذیری دارد و مایه نگون‏بختی، گمراهی و محرومیّت ابدی از سعادت و رستگاری خواهد بود.

عباسی در پایان بیان کرد: اگر فرهنگ ولایت پذیری نباشد، مساله ولایت منتفی می‌شود، همانگونه که امیرالمومنین علی (ع) با تمام فضایل و خصیصه‌هایی که نسبت به دیگران دارد، به دلیل عدم ولایت مداری مردم روزگار خویش مجبور به خانه نشینی شد و بقیه ائمه اطهار(ع) هم به دلیل ولایت پذیر نبودن مردم هر کدام به نحوی به شهادت رسیده‌اند چراکه مردم ولایت‌مدار هیچگاه رهبر و پیشوای خود را تنها نمی‌گذارند و دستورات او را بی چون و چرا اطاعت می‌کنند.
 
 
انتهای پیام/
,
پس از شهادت امام کم کم خبر فرزندی به نام مهدی(ع) پخش شد و تلاش چند باره خلیفه عباسی برای یافتن امام مهدی(عج) به نتیجه نرسید.
 
آغاز امامت آن حضرت، به مشیّت الهی و برخی مصالح دیگر، با غیبت همراه بود که اولین غیبت ایشان به «غیبت صغرا» مشهور است که تا سال ۳۲۹ هجری قمری به طول انجامید و پس از آن، مرحله جدیدی از غیبت که به دوره «غیبت کبرا» معروف است، آغاز شد که تاکنون نیز ادامه دارد، این دوران، سخت‌ترین دوره امتحان مردم است؛ زیرا ارتباط مستقیم با امام (علیه السلام)برای همگان میسر نیست و نایب خاصی نیز وجود ندارد تا مردم به وسیله او بتوانند از آن حضرت، کسب تکلیف و پاسخ پرسش‌های خود را دریافت کنند.
 
بشر در این دوره، به دلیل بی توجهی به ارزش‌های اصیل الهی و انسانی، با وجود برخورداری از زندگی به ظاهر زیبا، آراسته و مدرن به زندگی نکبت باری دچار می‌شود، بدین معنا که هر چند شکم‌ها سیر و زندگی پر زرق و برق خواهد بود، ولی روح‌ها مضطرب، نگران و سرگشته است و از دست دادن هدف و فلسفه درست زندگی، یکایک افراد بشر را به یأس و ناامیدی کشنده‌ای دچار می‌سازد.
 
در فرهنگ اصیل اسلامی، برای پیشگیری از دچار شدن به چنین وضعی، تحت عنوان «وظایف دوران غیبت»، رهنمودهای بسیار مهمی از سوی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) ارائه شده است و از طرفی هم با پذیرش ولایت فقیه در راس حکومت جامعه اسلامی درعصرغیبت، خلا رهبری و هدایت را پر می‌کند.
 
به منظور تشریح جایگاه ولی فقیه در جامعه اسلامی با حجت الاسلام علی عباسی، مدیر سابق حوزه علمیه قزوین و عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین به گفتگو پرداختیم؛
 
حجت الاسلام علی عباسی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ در خصوص جایگاه ولی فقیه در جامعه اسلامی اظهار کرد: حرکت یک جامعه به سوی اهداف عالی بدون مدیریت و رهبری امکان پذیر نیست، رهبری لازمه زندگی بشر از اول خلقت تا قیامت است، چراکه خداوند انسان‌ها را بدون ولی و سرپرست نمی‌گذارد.
 
وی افزود: رسول اکرم صلى الله علیه و آله می‌فرماید: «إذا کانَ ثلاثةٌ فی سَفَرٍ فَلْیُؤَمِّرُوا أحَدَهُم... هرگاه سه نفر همسفر شدند، از میان خود یک نفر را به سالارى انتخاب کنند.» جامعه اسلامی که جای خود دارد؛ چگونه می‌توان بدون رهبر و ولی امت اسلام را هدایت کرد.
 
عباسی تصریح کرد: مشکلاتی که اکثر جوامع مسلمان با آن مواجه هستند به دلیل نبود ولایت است، اگر مردم افغانستان و دیگر کشورهای همسایه سال‌هاست در جنگ و خونریزی قرار دارند، اگر اختلافات داخلی لبنانی‌ها، عراقی‌ها، ترکیه‌ای‌ها تمامی ندارد به خاطر این است که جایگاه ولی ققیه را در جامعه خود نادیده گرفته‌اند و کسی که مرجع و فصل الخطابشان باشد را ندارند.
 
ولی فقیه فصل الخطاب اختلافات است
 
عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: در جامعه اسلامی مانند هر جامعه‌ای اختلافاتی وجود دارد که ولی فقیه حرف آخر را در آن می‌زند، همان کسی که به دلیل فقاهت و عدالت، امور مردم و سیاست‌های کلی نظام از طرف ایشان اداره می‌شود.
 
عباسی با بیان اینکه جامعه بدون ولی نمی‌تواند پیش رود، تاکید کرد: یک زمانی رهبر جامعه پیامبر خدا(ص) است، یک زمان امام معصوم (ع) یا همان اولوالامر و گاهی هم در زمان غیبت امام معصوم، ولی فقیه وظیفه رهبری و هدایت مردم را بر عهده دارد.
 
کارشناس مسائل دینی با اشاره به آیه 55 سوره مائده خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید: ولىّ و سرپرست شما، تنها خداوند و پیامبرش و مؤمنانى هستند که نماز را برپا مى‌دارند و در حال رکوع، زکات مى‌دهند؛ که طبق فرموده امام صادق(ع) منظور از الَّذِینَ آمَنُوا ...، على علیه السلام و اولاد او تا روز قیامت هستند؛ پس هرکس از اولاد او به جایگاه امامت رسید با این ویژگى مثل اوست، آنان در حال رکوع صدقه مى‌دهند و ولایت فقیه در راستاى ولایت امام معصوم است.
 
وی افزود: همچنین امام صادق علیه السلام مى‌فرماید: «به آن کس که حدیث ما را روایت کند و در حلال وحرام ما نظر کند و احکام ما را بشناسد، بنگرید. پس به حکومت او راضى باشید که من او را بر شما حاکم قرار دادم.
 
عباسی در بخش دیگری از سخنان خود درباره وظایف منتظران مهدی موعود(عج) در عصر غیبت گفت: از جمله مسائلی که همواره شیعیان و پیروان اهل بیت علیهم السلام در دوران غیبت کبری خواهان فهم آن هستند، شناخت وظایفی است که در این دوران به عهده آنان گذاشته شده است، وظایفی چون معرفت و شناخت نسبت به حضرت ولی عصر(عج) و اهداف ایشان که بدان بسیار توصیه شده است.
 
وی افزود: برای شناخت حقیقت امام باید قرآن شناس حقیقی باشیم و براساس آیات و روایات ائمه اهداف امام زمان(عج) را درک کنیم، البته، شناخت حضرت، مراتبی دارد، یک مرتبه از آن، شناخت تاریخی و شناسنامه‌ای حضرت است و مرتبه بالاتر، شناخت جایگاه امام و ویژگی‌های والای او است.
 
مدیر سابق حوزه علمیه قزوین بیان کرد: منتظران باید با انجام اعمال صالحه زمینه ظهور را فراهم کنند، منتظر واقعی هم به اصلاح نفس و خودسازی می‌پردازد و هم با امر به معروف و نهی از منکر، سعی در ساختن جامعه دارد پس او فردی متعهد برابر خود و جامعه خویش است.
 
وی ادامه داد: این اعمال صالحه با تعلیم و تربیت و شناخت آموزه‌‌های دینی قابل انجام است، با ایمان واقعی نسبت به خدا، آخرت و انجام عمل صالح در پی اصلاح امور اجتماع باشیم.
 
جهاد تبیین و تواصی به حق از وظایف منتظران واقعی است
 
عباسی تصریح کرد: تواصی به حق اگر دیگر وظایف منتظران است که در واقع همان جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری بارها به آن تاکید کردند، البته توصیه به حق و بیان آن دارای مشکلاتی است، به همین جهت از آن به عنوان جهاد یاد می‌شود چرا‌که بیان حق همواره مخالفانی دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: در راه تبیین حقایق باید به صبر هم تواصی کرد، این یکی از وظایف منتظران واقعی است که در راه اصلاح امور صبر پیشه کنند و ناامید نشوند.
 
عضو شورای حوزه علمیه استان در خصوص لزوم ولایت پذیری مردم در جامعه دینی اظهار کرد: ولایت‌مداری موجب سعادت و رستگاری انسان می‌شود، انکار ولایت نیز پیامدهای جبران ‏ناپذیری دارد و مایه نگون‏بختی، گمراهی و محرومیّت ابدی از سعادت و رستگاری خواهد بود.

عباسی در پایان بیان کرد: اگر فرهنگ ولایت پذیری نباشد، مساله ولایت منتفی می‌شود، همانگونه که امیرالمومنین علی (ع) با تمام فضایل و خصیصه‌هایی که نسبت به دیگران دارد، به دلیل عدم ولایت مداری مردم روزگار خویش مجبور به خانه نشینی شد و بقیه ائمه اطهار(ع) هم به دلیل ولایت پذیر نبودن مردم هر کدام به نحوی به شهادت رسیده‌اند چراکه مردم ولایت‌مدار هیچگاه رهبر و پیشوای خود را تنها نمی‌گذارند و دستورات او را بی چون و چرا اطاعت می‌کنند.
 
 
انتهای پیام/
,
پس از شهادت امام کم کم خبر فرزندی به نام مهدی(ع) پخش شد و تلاش چند باره خلیفه عباسی برای یافتن امام مهدی(عج) به نتیجه نرسید.
 
,
,
آغاز امامت آن حضرت، به مشیّت الهی و برخی مصالح دیگر، با غیبت همراه بود که اولین غیبت ایشان به «غیبت صغرا» مشهور است که تا سال ۳۲۹ هجری قمری به طول انجامید و پس از آن، مرحله جدیدی از غیبت که به دوره «غیبت کبرا» معروف است، آغاز شد که تاکنون نیز ادامه دارد، این دوران، سخت‌ترین دوره امتحان مردم است؛ زیرا ارتباط مستقیم با امام (علیه السلام)برای همگان میسر نیست و نایب خاصی نیز وجود ندارد تا مردم به وسیله او بتوانند از آن حضرت، کسب تکلیف و پاسخ پرسش‌های خود را دریافت کنند.
 
,
,
بشر در این دوره، به دلیل بی توجهی به ارزش‌های اصیل الهی و انسانی، با وجود برخورداری از زندگی به ظاهر زیبا، آراسته و مدرن به زندگی نکبت باری دچار می‌شود، بدین معنا که هر چند شکم‌ها سیر و زندگی پر زرق و برق خواهد بود، ولی روح‌ها مضطرب، نگران و سرگشته است و از دست دادن هدف و فلسفه درست زندگی، یکایک افراد بشر را به یأس و ناامیدی کشنده‌ای دچار می‌سازد.
 
,
,
در فرهنگ اصیل اسلامی، برای پیشگیری از دچار شدن به چنین وضعی، تحت عنوان «وظایف دوران غیبت»، رهنمودهای بسیار مهمی از سوی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) ارائه شده است و از طرفی هم با پذیرش ولایت فقیه در راس حکومت جامعه اسلامی درعصرغیبت، خلا رهبری و هدایت را پر می‌کند.
 
,
,
به منظور تشریح جایگاه ولی فقیه در جامعه اسلامی با حجت الاسلام علی عباسی، مدیر سابق حوزه علمیه قزوین و عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین به گفتگو پرداختیم؛
 
,
,
حجت الاسلام علی عباسی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ در خصوص جایگاه ولی فقیه در جامعه اسلامی اظهار کرد: حرکت یک جامعه به سوی اهداف عالی بدون مدیریت و رهبری امکان پذیر نیست، رهبری لازمه زندگی بشر از اول خلقت تا قیامت است، چراکه خداوند انسان‌ها را بدون ولی و سرپرست نمی‌گذارد.
 
, صبح قزوین؛,
,
وی افزود: رسول اکرم صلى الله علیه و آله می‌فرماید: «إذا کانَ ثلاثةٌ فی سَفَرٍ فَلْیُؤَمِّرُوا أحَدَهُم... هرگاه سه نفر همسفر شدند، از میان خود یک نفر را به سالارى انتخاب کنند.» جامعه اسلامی که جای خود دارد؛ چگونه می‌توان بدون رهبر و ولی امت اسلام را هدایت کرد.
 
,
,
عباسی تصریح کرد: مشکلاتی که اکثر جوامع مسلمان با آن مواجه هستند به دلیل نبود ولایت است، اگر مردم افغانستان و دیگر کشورهای همسایه سال‌هاست در جنگ و خونریزی قرار دارند، اگر اختلافات داخلی لبنانی‌ها، عراقی‌ها، ترکیه‌ای‌ها تمامی ندارد به خاطر این است که جایگاه ولی ققیه را در جامعه خود نادیده گرفته‌اند و کسی که مرجع و فصل الخطابشان باشد را ندارند.
 
,
,
ولی فقیه فصل الخطاب اختلافات است
 
, ولی فقیه فصل الخطاب اختلافات است, ولی فقیه فصل الخطاب اختلافات است,
,
عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: در جامعه اسلامی مانند هر جامعه‌ای اختلافاتی وجود دارد که ولی فقیه حرف آخر را در آن می‌زند، همان کسی که به دلیل فقاهت و عدالت، امور مردم و سیاست‌های کلی نظام از طرف ایشان اداره می‌شود.
 
,
,
عباسی با بیان اینکه جامعه بدون ولی نمی‌تواند پیش رود، تاکید کرد: یک زمانی رهبر جامعه پیامبر خدا(ص) است، یک زمان امام معصوم (ع) یا همان اولوالامر و گاهی هم در زمان غیبت امام معصوم، ولی فقیه وظیفه رهبری و هدایت مردم را بر عهده دارد.
 
,
,
کارشناس مسائل دینی با اشاره به آیه 55 سوره مائده خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید: ولىّ و سرپرست شما، تنها خداوند و پیامبرش و مؤمنانى هستند که نماز را برپا مى‌دارند و در حال رکوع، زکات مى‌دهند؛ که طبق فرموده امام صادق(ع) منظور از الَّذِینَ آمَنُوا ...، على علیه السلام و اولاد او تا روز قیامت هستند؛ پس هرکس از اولاد او به جایگاه امامت رسید با این ویژگى مثل اوست، آنان در حال رکوع صدقه مى‌دهند و ولایت فقیه در راستاى ولایت امام معصوم است.
 
,
,
وی افزود: همچنین امام صادق علیه السلام مى‌فرماید: «به آن کس که حدیث ما را روایت کند و در حلال وحرام ما نظر کند و احکام ما را بشناسد، بنگرید. پس به حکومت او راضى باشید که من او را بر شما حاکم قرار دادم.
 
,
,
عباسی در بخش دیگری از سخنان خود درباره وظایف منتظران مهدی موعود(عج) در عصر غیبت گفت: از جمله مسائلی که همواره شیعیان و پیروان اهل بیت علیهم السلام در دوران غیبت کبری خواهان فهم آن هستند، شناخت وظایفی است که در این دوران به عهده آنان گذاشته شده است، وظایفی چون معرفت و شناخت نسبت به حضرت ولی عصر(عج) و اهداف ایشان که بدان بسیار توصیه شده است.
 
,
,
وی افزود: برای شناخت حقیقت امام باید قرآن شناس حقیقی باشیم و براساس آیات و روایات ائمه اهداف امام زمان(عج) را درک کنیم، البته، شناخت حضرت، مراتبی دارد، یک مرتبه از آن، شناخت تاریخی و شناسنامه‌ای حضرت است و مرتبه بالاتر، شناخت جایگاه امام و ویژگی‌های والای او است.
 
,
,
مدیر سابق حوزه علمیه قزوین بیان کرد: منتظران باید با انجام اعمال صالحه زمینه ظهور را فراهم کنند، منتظر واقعی هم به اصلاح نفس و خودسازی می‌پردازد و هم با امر به معروف و نهی از منکر، سعی در ساختن جامعه دارد پس او فردی متعهد برابر خود و جامعه خویش است.
 
,
,
وی ادامه داد: این اعمال صالحه با تعلیم و تربیت و شناخت آموزه‌‌های دینی قابل انجام است، با ایمان واقعی نسبت به خدا، آخرت و انجام عمل صالح در پی اصلاح امور اجتماع باشیم.
 
,
,
جهاد تبیین و تواصی به حق از وظایف منتظران واقعی است
 
, جهاد تبیین و تواصی به حق از وظایف منتظران واقعی است, جهاد تبیین و تواصی به حق از وظایف منتظران واقعی است,
,
عباسی تصریح کرد: تواصی به حق اگر دیگر وظایف منتظران است که در واقع همان جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری بارها به آن تاکید کردند، البته توصیه به حق و بیان آن دارای مشکلاتی است، به همین جهت از آن به عنوان جهاد یاد می‌شود چرا‌که بیان حق همواره مخالفانی دارد.
 
,
,
وی خاطرنشان کرد: در راه تبیین حقایق باید به صبر هم تواصی کرد، این یکی از وظایف منتظران واقعی است که در راه اصلاح امور صبر پیشه کنند و ناامید نشوند.
 
,
,
عضو شورای حوزه علمیه استان در خصوص لزوم ولایت پذیری مردم در جامعه دینی اظهار کرد: ولایت‌مداری موجب سعادت و رستگاری انسان می‌شود، انکار ولایت نیز پیامدهای جبران ‏ناپذیری دارد و مایه نگون‏بختی، گمراهی و محرومیّت ابدی از سعادت و رستگاری خواهد بود.

عباسی در پایان بیان کرد: اگر فرهنگ ولایت پذیری نباشد، مساله ولایت منتفی می‌شود، همانگونه که امیرالمومنین علی (ع) با تمام فضایل و خصیصه‌هایی که نسبت به دیگران دارد، به دلیل عدم ولایت مداری مردم روزگار خویش مجبور به خانه نشینی شد و بقیه ائمه اطهار(ع) هم به دلیل ولایت پذیر نبودن مردم هر کدام به نحوی به شهادت رسیده‌اند چراکه مردم ولایت‌مدار هیچگاه رهبر و پیشوای خود را تنها نمی‌گذارند و دستورات او را بی چون و چرا اطاعت می‌کنند.
 
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه