اخبار داغ

چیو کو چنگ:

چین توافق تحرکات نظامی در تنگه تایوان را نابود کرد

چین توافق تحرکات نظامی در تنگه تایوان را نابود کرد
وزیر دفاع تایوان،در بیانیه‌ای ادعا کرد چین با عبور از یک «خط میانه» غیررسمی که از آبراه می‌گذرد، توافق ضمنی درباره تحرکات نظامی در تنگه تایوان را نابود کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «چیو کو چنگ» وزیر دفاع تایوان، امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای ادعا کرد چین با عبور از یک «خط میانه» غیررسمی که از آبراه می‌گذرد، توافق ضمنی درباره تحرکات نظامی در تنگه تایوان را نابود کرده است.

به گزارش رویترز، این مقام ارشد وزات دفاع تایوان با اذعان به آنکه مهلت توافق ضمنی بر سر این خط میانه به پایان رسیده است، اعلام کرد اگر چین از «خط قرمز» خود عبور کند، تایوان واکنش نشان خواهد داد.

چیو کو چنگ جزئیاتی درباره اینکه از نظر او خط قرمز چیست ارائه نکرد، اما هواپیما‌های چینی، از جمله پهپاد‌هایی که به داخل خاک تایوان نفوذ کنند را شامل آن دانست و البته خط میانه فرضی را به عنوان خط قرمز نام نبرد.

تنش‌ها بر سر تایوان که در چندسال اخیر میان آمریکا و چین افزایش پیدا کرده بود، با سفرماه گذشته «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به تایپه رو به وخامت بیشتری گذارد. چین که تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند، بار‌ها به آمریکا هشدار داده که در امورداخلی دخالت نکند.

«کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا، هم اوایل ماه جاری برای نشان دادن قدرت اتحاد بین واشنگتن و سئول، یک روز پس از آزمایش‌های موشکی جدید کره شمالی، وارد کره جنوبی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه