اخبار داغ

احتمال شیوع گسترده ابولا در اوگاندا

احتمال شیوع گسترده ابولا در اوگاندا
مرکز کنترل بیماری‌های نیجریه (NCDC) در بیانیه‌ای ضمن هشدار نسبت به شیوع دوباره ویروس اِبولا در اوگاندا، اعلام کرد که احتمال انتقال آن به نیجریه از طریق پروازهای بین دو کشور بالا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از واشنگتن پست، مرکز کنترل بیماری‌های نیجریه (NCDC) در بیانیه‌ای ضمن هشدار نسبت به شیوع دوباره ویروس اِبولا در اوگاندا، اعلام کرد که احتمال انتقال آن به نیجریه از طریق پروازهای بین دو کشور بالا است.

در بیانیه این مرکز آمده است: به دلیل افزایش سفرهای هوایی بین نیجریه و اوگاندا، به ویژه از طریق فرودگاه نایروبی کنیا و سایر کشورهای دارای مرز مشترک با اوگاندا، احتمال ورود ویروس به نیجریه بالا است.

این نهاد در ادامه هشدار داد که ابولا در صورت ورود به نیجریه، از طریق تجمعات گسترده، در داخل کشور شیوع پیدا خواهد کرد. به گفته این سازمان، ساز و کار ملی شناسایی ابتلاء به اِبولا هم‌اکنون در نیجریه «به حالت آماده‌باش‌» درآمده است.

این سازمان با اشاره به تجربه نیجریه در رویارویی با اپیدمی در سال ۲۰۱۴، اعلام کرد که در صورت همه‌گیری، این کشور فناوری، نیروی پزشکی ماهر و توانایی نمونه‌گیری لازم را برای پاسخ مؤثر در اختیار دارد.

اپیدمی سال ۲۰۱۴، بزرگ‌ترین اپیدمی ثبت‌شده بود. آلودگی ابولا در آن سال، خیلی دورتر از آفریقای غربی شیوع پیدا کرد و به اروپا و آمریکا رسید. سازمان بهداشت جهانی در گزارشی آمار موارد مشکوک، محتمل و تأیید شده را ۲۸ هزار و ۶۱۶ تن اعلام کرد و از مرگ ۱۱ هزار و ۳۱۰ مفر در گینه، سیرالئون و لیبریا خبر داد.

مقامات بهداشتی اوگاندا ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور)، در پی تأیید نخستین قربانی مبتلا به ابولا پس از سه سال، وضعیت اضطراری اعلام کردند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت اوگاندا، تا یکشنبه هفته جاری، شمار موارد تأیید شده ابتلاء ۴۳ تن بوده و ۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه