اخبار داغ

اوکراین مدعی بازپس گیری بخش‌ وسیعی از خرسون شد

اوکراین مدعی بازپس گیری بخش‌ وسیعی از خرسون شد
اوکراین اعلام کرد که نیرو‌های روسیه را از مناطقی در جنوب منطقه خرسون خارج کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناتالیا گومنیوک سخنگوی فرماندهی ارتش جنوبی اوکراین در نشست آنلاین گفت: نیرو‌های مسلح اوکراین از ابتدای ماه اکتبر (مهر) بیش از ۴۰۰ کیلومتر مربع از منطقه خرسون را آزاد کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: ناتالیا گومنیوک سخنگوی فرماندهی ارتش جنوبی اوکراین در نشست آنلاین گفت که نیرو‌های مسلح اوکراین از ابتدای ماه اکتبر (مهر) بیش از ۴۰۰ کیلومتر مربع از منطقه خرسون را آزاد کرده اند.
,
 
,
وی افزود که مناطق بازپس‌گرفته شده محل زندگی نزدیک به ۳۰ شهر و روستا است که ماه‌ها توسط نیرو‌های روسیه اشغال شده بود.
,
 
,
خرسون منطقه‌ای با جمعیت تخمین زده شده قبل از جنگ در حدود یک میلیون نفر پس از آغاز تهاجم در ۲۴ فوریه (۵ اسفند سال گذشته) سریعا و به راحتی توسط نیرو‌های مسکو تصرف شد.
,
 
,
به دنبال پیشروی نیرو‌های اوکراین در جنوب این کشور، مقامات روسیه مجدداً از ساکنان این مناطق درخواست کردند که آرامش خود را حفظ کنند و "کریل استرموسوف" معاون رهبر طرفدار مسکو اعلام کرد که نیرو‌های کرملین از پیشروی جلوگیری می‌کنند.
,
 
,
وی در بیانیه‌ای تصویری خطاب به ساکنین مناطق جنوب اوکراین گفت: در این مرحله چیزی تغییر نکرده و هیچ وحشتی وجود ندارد.
,
 
,
ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روز پنجشنبه هفته گذشته با اعلام اینکه درگیری بین روسیه و اوکراین و همچنین درگیری‌ها در مرز‌های جمهوری‌های استقلال یافته نتیجه فروپاشی شوروی است، با امضای فرمان‌های به رسمیت شناختن استقلال خرسون و زاپوروژیا مسیر الحاق این مناطق به روسیه را فراهم و روز جمعه آیین رسمی الحاق چهار منطقه اوکراین به روسیه را برگزار کرد.
,
 
,
این اقدام پس از آن صورت گرفت که همه‌پرسی به منظور الحاق به خاک روسیه در چهار منطقه شرقی دونباس واقع در شرق اوکراین از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (یکم تا پنجم مهرماه) برگزار شد.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
بنابر نتایج نهایی، در جمهوری خلق دونتسک ۹۹.۲۳ درصد رای‌دهندگان، در جمهوری خلق لوگانسک ۹۸.۴۲ درصد، در منطقه ژاپوروژیا ۹۳.۱۱ درصد و ساکنان منطقه خرسون نیز با ۸۷.۰۵ درصد رای خواهان تبدیل شدن به عنوان بخشی از فدراسیون روسیه هستند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه