اخبار داغ

وزیر کشور:

آواربرداری مناطق زلزله‌زده خوی به سرعت قابل انجام است/ ساخت و سازها سریع شروع شود

آواربرداری مناطق زلزله‌زده خوی به سرعت قابل انجام است/ ساخت و سازها سریع شروع شود
وزیر کشور گفت: آواربرداری اماکن تخریب شده یا خسارت دیده مناطق زلزله زده خوی به سرعت قابل انجام بوده و بعد از آن ساخت و ساز باید به سرعت آغاز شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد وحیدی روز جمعه در جلسه بررسی وضعیت مناطق زلزله زده خوی افزود: آواربرداری خیلی پیچیده نیست و می‌شود آن را به سرعت انجام داد و به نتیجه رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی اضافه کرد: در خصوص ساخت و ساز مساکن زلزله زده هم بنیاد مسکن باید با سرعت کار را انجام دهد.
,
 
,
وحیدی ادامه داد: همچنین بسیج سازندگی با توجه به تجربه‌های گذشته، کار ساخت و ساز محل نگهداری احشام روستاییان را انجام دهد و در این خصوص از نظر صاحبان احشام نیز استفاده کند.
,
 
,
وزیر کشور با تاکید بر بررسی‌های سریع در خصوص اسکان موقت زلزله زدگان خوی اظهار کرد: در این خصوص می‌توان از ظرفیت وام ودیعه مسکن و همچنین کانکس نیز استفاده کرد.
,
وحیدی با اشاره به لزوم رعایت شاخص‌های مقاوم سازی ساخت و سازهای جدید یویژه در روستاها گفت: زلزله‌ای با این قدرت نباید این‌ میزان خسارت وارد می‌کرد که مقاوم‌ نبودن ساخت و سازها عامل ایجاد مشکلات بیشتر شده است.
,
وی تاکید کرد: راهبرد اصلی این است که همه واحدهای روستایی بیمه شوند تا در این حوادث، بخشی از خسارت‌ها از این طریق جبران شود.
,
 
,
نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با قدردانی از حضور وزیر کشور در مناطق زلزله زده گفت: در سه روز گذشته، همواره محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی در این مناطق حضور داشتند و تصمیمات خوبی هم اتخاد شده است.
,
نجف زاده افزود: البته باید یک کار اساسی در خصوص حوادث صورت گیرد و مطالعات آمایش سرزمین هم انجام شود.
,
 
,
 
,
وی اظهار کرد: باید به مناطق زلزله خیزی نظیر خوی توجه ویژه شود زیرا این شهرستان در کمتر از سه سال گذشته درگیر زلزله در منطقه قطور و خوی بوده و در روزهای اخیر بازهم درگیر این حادثه طبیعی غیرمترقبه شده است.
,
نجف‌زاده یادآور شد: اختصاص اعتبار و نگاه ویژه به موضوع مقاوم سازی واحدهای روستایی از جمله مواردی است که باید در این شرایط مورد توجه قرار گیرد.
,
 
,
مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد که زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.
,
 
,
طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.
,
 
,
در این زمین لرزه، بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی از ۲۰ تا ۵۰ درصد خسارت دیده و ۱۱۲ واحد مسکونی نیز کاملا تخریب و غیر قابل سکونت شدند، یک هزار و ۱۲۷ نفر مصدوم شدند که از این تعداد فقط ۱۱۳ نفر بستری شده و مصدومان دیگر با انجام درمان‌های سرپایی مرخص شده‌اند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه