اخبار داغ

دامن زدن به ایرادات فنی"فیس‌نما" به نفع کیست؟/ هواداران "وایبر"و"واتس‌آپ" در برابر نقص فنی چه واکنشی نشان دادند!

دامن زدن به ایرادات فنی"فیس‌نما" به نفع کیست؟/ هواداران "وایبر"و"واتس‌آپ" در برابر نقص فنی چه واکنشی نشان دادند!
متاسفانه عده ای با بزرگ‌نمایی ایرادات فنی سایت"فیس‌نما" سعی در تخریب دستاورد چند جوان ایرانی دارند در حالی که این سایت جز 10 سایت برتر کشور است.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا،‌ چندی پیش خبری بر روی برخی از خبرگزاری ها قرار گرفت که در آن گفته بودند که سایت شبکه اجتماعی "فیس نما"توسط برخی افراد در داخل کشور هک شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

فیس نما شبکه احتماعی است که در داخل ایران به دست چند جوان متخصص ایرانی ساخته شد و رتبه آن در کشور ایران به عدد 6 رسیده بود. بر اساس تحقیقات انجام شده این سایت در ماه نزدیک به 20 میلیون بازدید کننده داشت که در جای خود رقم قابل ملاحظه ای تلقی می‌شود.

,

در خصوص عوامل هک شدن این سایت پر مخاطب حرف و سخن های فراوانی شنیده می‌شود که شامل علل بیرونی و برخی نیز شامل عوامل داخلی است. اما در این بین شنیده های خبرنگار دانا حاکی از این است که این اقدام نوعی تسویه حساب شخصی توسط یکی از افراد آشنا به سایت فیس نما بوده که البته اظهار نظر قطعی در این باره زود است و پس از پیگیری های پلیس فتا و مراجع ذی صلاح قطعا اطلاع رسانی دقیق در این رابطه صورت خواهد گرفت.

, در خصوص عوامل هک شدن این سایت پر مخاطب حرف و سخن های فراوانی شنیده می‌شود که شامل علل بیرونی و برخی نیز شامل عوامل داخلی است. اما در این بین شنیده های خبرنگار , دانا, دانا,  حاکی از این است که این اقدام نوعی تسویه حساب شخصی توسط یکی از افراد آشنا به سایت فیس نما بوده که البته اظهار نظر قطعی در این باره زود است و پس از پیگیری های پلیس فتا و مراجع ذی صلاح قطعا اطلاع رسانی دقیق در این رابطه صورت خواهد گرفت.,

اما نکته مهم در این ماجرا این است که متاسفانه عده ای بجای حمایت از کار متخصصان جوان ایرانی درصدد تخریب آن برآمدند. شبکه های اجتماعی کلوپ و فیس نما دو شبکه ایرانی در حوزه اجتماعی هستند که مخاطبان زیادی هم دارند و لذا انتظار می‌رود از سایتی که به دست چند جوان ایرانی ساخته شده و توانسته بدون داشتن سرمایه رتبه 6 کشوری را به خود اختصاص دهد حمایت شود نه اینکه با حمله ای همه جانبه آن را زمین زد.

,

بدون شک برای مبارزه با نرم افزارهای صهیونیستی و جاسوسی غربی ها باید نمونه ای همتراز با آن را ساخته و به مردم ارائه کنیم و بعد از آن توقع داشته باشیم که کاربران از آن برنامه ها استفاده نکنند.

,

البته این اتفاق تنها در کشور ایران و یا درباره نرم افزارها و سایت ها ی ایرانی رخ نداده و بلکه ابر قدرت ها در چنین تکنولوژی هایی بعضا گرفتار مسائلی از این دست بوده اند. مشکلاتی از قبیل ضعف امنیتی و پایین بودن امکاناتی از این دست در نرم افزارها چیز بعید و دور از ذهنی نیست و به نوعی این نوع طرح ها بعد از آزمون و خطا به شکل تکمیلی و نهایی خود عرضه می‌شوند.

,

به طور مثال مسئله" هک شدن وایبر" در چند ماه پیش رخ داد. در آن زمان بسیاری از سایت های خبری خارجی اقدام به انتشار این خبر کردند که تمامی عکس هایی که در وایبر انتشار پیدا کرده هم اکنون با استفاده از نقطه ضعف امنیتی که در آن وجود دارد قابل مشاهده است.

, " هک شدن وایبر",

همچنین چند ماه پیش از آن نیز چندین "نقطه ضعف در واتس‌آپ" پیدا شد که به راحتی تمامی مکالمات 2 نفر قابل شنود بود و یا همین "یاهو" که بیشتر کاربران ایرانی از آن دسترسی ایمیل دریافت کرده اند دقیقا اوایل سال 2014 به طور رسمی اعلام کرد که چند میلیون از ایمیل ها هک شده است.

, "نقطه ضعف در واتس‌آپ" ,

همچنین چندی پیش به دلیل ضعف در سیستم امنیتی بانک‌ها چند هکر توانستند به این شبکه نفوذ کنند و رمز عبور تعداد زیلادی از کارت‌ها را منتشر کردند که بازتاب وسیعی داشت.

,

حال سوال این است که سرقت رمزهای کارتی بانک‌ها موضوع مهم‌تری است یا هک شدن بخشی از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی؛ قطعا دسترسی چند هکر به اطلاعات بانکی کاربران بسیار مهم‌تر است و جا دارد برخی رسانه  به جای زیر سوال بردن یک شبکه اجتماعی داخلی به موضوعات مهم‌تری بپردازند.

,

در همین رابطه باید به واکنش مردم سایر کشورها نسبت به انتشار اخبار هک شدن برخی سامانه‌های مجازی اشاره کرد؛ مردم آن کشوها ضمن حمایت تمام قد از طرح های بومی کشورشان به تولیدگنندگان و متخصصان این نرم افزارها و سایت ها اجازه دادند تا اشتباه خود را اصلاح کرده و به طور کامل تری محصول خود را عرضه کنند که شاید همین نوع برخورد باعث شد تا این سایت ها و نرم افزارها جهانی شود. 

,

هنگامی که اخبار سایت های انگلیسی زبان در مورد نقطه ضعف هایی که وایبر و واتس‌آپ وجود داشت و یا در مورد هک شدن یاهو بررسی و مطالعه می‌شود، پی می‌بریم که قریب به اتقاق خبرها حکایت از رفع ایراد این ابزارها دارد. فارغ از آنکه اکثر مردم با درک بالا و آگاهی از اینکه هیچ ساخته دست بشری کامل نیست، بجای تخریب آن نرم افزار و سایت ها، اقدام به حمایت از آن ها کردند رسانه ها نیز به درستی رسالت خود را انجام دادند.

, رفع ایراد,

 لذا در اینجا سئوالی که مطرح می شود این است که چرا ناخواسته و یا خواسته برای تخریب یکی از برترین شبکه اجتماعی کشورمان، به افراد سواستفاده گر و عواملی که همواره دوست دارند ایرانیان وابسته به آن ها باشند، کمک می‌کنیم!؟

,

فراموش نکنیم که پشت سر هرکدام از این سایت ها چند جوان ایرانی زحمات زیادی را متحمل شده‌اند و لذا باید از آنها حمایت شود تا محصول کار خود را با کیفیت بالاتر ارائه کنند و در عین حال نواقص و ایرادات آن، که امری طبیعی است را هم مرتفع سازند.

,

انتهای پیام/س

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه