اخبار داغ

از زیدان و کانتونا تا مدافع پرسپولیس/ فوتبالیست‌ها معلم نیستند!

از زیدان و کانتونا تا مدافع پرسپولیس/ فوتبالیست‌ها معلم نیستند!
اتفاقی که برای مدافع تیم فوتبال پرسپولیس در قطر افتاد، به نوعی دیگر برای دو بازیکن مطرح دنیای فوتبال رخ داد. برخی اعتقاد دارند فوتبالیست‌ها نباید به توهین هواداران واکنش نشان دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانالگد کانتونا به هوادار کریستال پالاس

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش خبرنگار مهر، مسی فوتبالیست خوبی است، یک فوتبالیست توانا، اتفاقا آدم خوبی هم به نظر می رسد، اما پادشاه نه؟ برای دهه پنجاهی ها پادشاه خواندن لئو مسی یک جور «لطیفه» محسوب می شود، دهه پنجاهی هایی که دیگو مارادونا را دیده اند به مسی به چشم یک بچه لوس  ته تغاری نگاه می کنند تا دیگویی که وقتی در زمین چمن می دوید اصلا فوتبال بازی نمی کرد، می جنگید با دندانهای قروچه کرده و انگشت‌های مشت کرده...

,

برای دهه پنجاهی ها البته یک پادشاه دیگر هم وجود داشت، کسی که تقریبا با پخش مستقیم فوتبال به خانه های ما آمد: « اریک کانتونا » با آن یقه بالا داده خاص که هنوز هم دهه پنجاهی ها خیال می کنند با آن یقه های بالا داده خیلی خوش تیپ می شوند.

,

اریک هم بیشتر یک جنگجو بود تا یک بازیکن معمولی. چند روز قبل، بیستمین سالگرد لگدی بود که او به هوادار کریستال پالاس که به کانتونا فحاشی کرده بود زد! جشنی در مارسی بود و کانتونا آمده بود و تقارن زمانی اش با آن لگد زشت بر جذابیت های مرد دورگه ایتالیایی، اسپانیایی افزوده بود. اریک در مورد آن لگد پس از بیست سال، گفت:

,

« فکر نمی‌کنم به خاطر انسان بودم مسئولیتی برای انجام ندادن آن کار بر دوشم بود. نه؛ من فقط یک فوتبالیست بودم؛ یک مرد. من به یک آدم بر‌تر بودن اهمیتی نمی‌دهم. فقط می‌خواستم هر کاری که دوست دارم را انجام بدهم. اگر می‌خواهم یک هوادار را با لگد بزنم، این کار را می‌کنم. من یک الگو نیستم، یک معلم بر‌تر نیستم تا به شما بگویم چگونه رفتار کنید. فکر می‌کنم هر چقدر بیشتر ببینید، بیشتر متوجه می‌شوید.»

,

زیدان هم پشیمان نیست
کانتونا هوادار کریستال پالاس را با لگد زد، محرومیتش را هم کشید، پس از بیست سال همچنان همان کانتونای سرسخت است. نمونه این حرکت را زیدان هم انجام داد. او ماتراتزی را باسر زد، آنهم در فینال جام جهانی.

,
,

زیرو پس از این اقدامش گفت: « این عمل خیلی توهین آمیز بود، بسیار شخصی بود. او به مادر و خواهرم توهین کرد. حرف‌های خیلی سختی زد. شما یک بار که چنین حرفی را بشنوید، می‌توانید از آن بگذرید و به راه خود ادامه دهید، من هم این کار را کردم، اما او برای بار دوم و سوم آن حرف‌ها را تکرار کرد.»

,

زیدان گفت که او پیش از هر چیز یک انسان است و ترجیح می داد با مشت به صورتش بزنند اما آن حرف‌ها را نشنود. او گفت که از واکنش خود پشیمان نیست اما برای طرفداران فوتبال و بچه هایی که در سراسر دنیا این حادثه را دیده انده، متاسف است.

,

همه اینها را نوشتیم تا برسیم به خانزاده، کسی که به گوش یک هوادار، سیلی زد و حالا سیل انتقادات را به سوی خود می بیند و البته که در تمام سال‌های گذشته کانتونا و زیدان هم به خاطر حرکتی که انجام داده اند انتقادهای زیادی به خود دیده اند.

,

در واقع هر حرکتی هزینه دارد، هزینه کانتونا محرومیت بود و انتقادهای شدید، هزینه زیدان هم آموزش مجانی بچه های عاشق فوتبال آنهم برای ماهها... چرا که برخی حرف‌ها و فحاشی ها را نمی توان تحمل کرد. نکته اینجاست که هر دو بعد از آن اتفاق تاکید می کردند که معلم نیستند، الگو هم نیستند، آنها هم انسان هستند، فقط یک انسان.

,

فحاشی غیر قابل تحمل خانزاده
این روزها خانزاده را همه نکوهش می کنند، سوشا را هم همینطور اما همه آنها که انتقاد می کنند آیا می توانند دشنام های برخی هواداران را درون زمین مسابقه یا در راهروهای ورودی و خروجی برای چند ثانیه تحمل کنند و اختیار از کف ندهند؟

,
,

بی‌تردید کار خانزاده غلط و حتی مشمئز کننده بوده به ویژه الفاظی که خود خانزاده به کار برد، نه قابل دفاع است و نه یک جور دفاع شخصی محسوب می شود، خانزاده باید به خاطر کلمات بی ادبانه اش محاکمه شود و محکوم. اما باید پذیرفت که این فوتبالیست‌ها معلم نیستند، خانزاده که هیچ، کانتونا و زیدان هم چنین نیستند، چه برسد به خانزاده...

,

خانزاده را باید محاکمه کرد اما هواداران فوتبال هم باید بفهمند که فوتبال مثل زندگی است، یک روز بالا است و یک روز پایین، در فوتبال هم کسی نمی تواند کم کاری کند، گناه خانزاده هم نیست که او را برای پرسپولیس انتخاب کرده اند شاید هم توانایی‌های خانزاده از این بیشتر باشد اما مربیان متعدد و البته مدیران زوج و فردی پرسپولیس هنوز نتوانسته باشند آن را کشف کنند.

,

به هرحال قرار نیست هواداران را آزاد بگذاریم و هرچه داریم بر سر بازیکنان بریزیم و تا می توانیم از اینها بخواهیم پطروس باشند و یا دهقان فداکار؛ در تمرین استقلال هم یک هوادار به خودش اجازه داد وارد زمین بشود و با فروزان و بیک زاده درگیر شود و حتی برای یک عکاس هم خط و نشان بکشد.

,

هوادار غیر قابل تحمل
این درحالی است که هوادار فوتبال باید یاد بگیرد که از فوتبال لذت ببرد، این همان پرسپولیسی است که چندهفته قبل تیم عربستانی را با آن لباس های چریکی  شکست داد و حالا البته به دلیل نامدیری مدیران بالادستش به لخویا باخته است. شاید آنجا بتوان مقصر پیدا کرد اما مقصر قطعا خانزاده نیست. در واقع اگر پانزده مقصر هم به ترتیب اولویت پیدا کنید خانزاده در این پانزده نفر جا نمی شود. اما او در ویترین است و تحت فشار.

,
,

فحاشی خانزاده سخیف ترین اتفاقی بود که فوتبال ایران طی سالهای اخیر رخ داده اما او خودش هم قربانی اشتباهات نامدیرانی است که پرسپولیس را به این روز انداخته اند.  او را باید محروم کرد اما نباید کشت چون او معلم نیست فقط یک انسان است و بین او و آن هوادار هیچ تفاوتی وجود ندارد، بلکه باید دید بین آنها چه گذشته است نه اینکه به حکم فوتبالیست بودن او را محاکمه کنیم و حق را به هوادار بدهیم.

,

هوادار عابر پیاده نیست که همیشه حق تقدم داشته باشد و همیشه آنکه سواره است مقصر باشد. البته که خانزاده بار اولش هم نیست که خطا می کند، این را هم لحاظ کنند.

,

hkjانتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه