اخبار داغ

پرونده ویژه دانا/

دسته‌ گل های آقای یونسی/از ماجرای "مهاباد" تا "عساکره" و "اتفاقات سیستان"

دسته‌ گل های آقای یونسی/از ماجرای "مهاباد" تا "عساکره" و "اتفاقات سیستان"
به نظر می رسد عدم مدیریت مناسب دولت در زمینه اقوام و برخی اظهارات تهییج کننده علی یونسی در جایگاه مشاور رئیس جمهور، موجب شده تا اتفاقات اخیر رخ داده در شهرستان های کشور، به سوژه ای مناسب برای رسانه های معاند تبدیل شود.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا هفته گذشته دختر جوانی در حادثه ای مشکوک خود را از طبقه چهارم هتلی در شهرستان مهاباد آذربایجان غربی که به عنوان مهماندار در آن فعالیت می کرد به پائین پرت کرد و در دم جان باخت. بلافاصله پس از این حادثه، تحقیقات برای مشخص شدن ابعاد مختلف آن از سوی دستگاه قضایی و نیروی های انتظامی آغاز شد اما هنوز چند ساعت از وقوع این حادثه نگذشته بود که خبرهای جهت دار و عجیبی از آن بر روی شبکه های اجتماعی ظاهر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ., .,

 

,

این شبکه ها هنوز چند ساعت از بروز این حادثه نگذشته که شروع به بیان جزئیات واقعه کرده و اقدام به خودکشی دختر جوان را برای فرار از مورد تجاوز قرار گرفتن توسط یک مامور امنیتی عنوان کردند؛ موضوعی که آنقدر عجیب بنظر می رسید که حتی برخی رسانه های ضدانقلاب نظیر رادیو فردا که اخبار این واقعه را به شکلی جهت دار منتشر می کردند، تاکید داشتند که نمی توانند صحت اخبار را تائید کنند.

, .,

 

,

اما جنجال سازی رسانه های ضدانقلاب و برخی محافل فعال در زمینه تحرکات قومی، برای جلوگیری از انتشار واقعیت های پیرامون این واقعه در روزهای اول تا حدودی نتیجه داد، اما در ادامه ماجرا و انتشار برخی جزئیات، این محافل سعی کردند با ایجاد تجمع های اعتراضی، موضوع را به روز به روز جنجالی تر کنند.

, .,

 

,

این در حالی است که معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی در خصوص جزئیات این حادثه می گوید: بعضی مسائل هست که به حریم شخصی افراد برمیگردد و رسانه ای کردنش را به مصلحت نمیدانیم. اما آن چیزی که اتفاق افتاده این است که بین مرحومه و این فرد ارتباطی ایجاد شده-در حد صحبت کردن و آشنا شدن و احتمالا این ها قصد ازدواج با یک دیگر را داشتند. در این حین دختر جوان بخاطر رو به رو نشدن با خانواده اش که در راه هتل بودند میخواسته از طریق هتل از این اتاق به اتاق دیگری منتقل شود که در این حال سقوط میکند.

, .,


وی همچنین اظهار داشت: موردی که سایت های معاند اعلام کردند واقعیت ندارد. به صراحت میگویم پزشکی قانونی اعلام کرده که هیچ تعرضی وجود نداشته است. هم تجمع دیروز و هم تجمعی که اعلام کرده اند امروز برگزار می شود اکثرا توسط کوموله و دموکرات هدایت می شود و این برای ما مسلم است. طبیعتا میخواهند فضا را در جهت به آشوب  کشیدن شهر هدایت کنند. تمهیدات لازم انجام گرفته و مطمعنا اقدامات مناسبی در این راستا انجام خواهد شد.

,
, ., .,

 

,

اما این اولین ماجرای شخصی در شهرستان های کشور نیست که در طول یکی دو سال گذشته تبدیل به یک مسئله امنیتی و سوژه ای مناسب برای رسانه های اپوزوسیون می شود. این در شرایطی است که مسئولین مربوطه در دولت یازدهم نه تنها برنامه ای برای جلوگیری از سوء استفاده معاندان نظام از اینگونه حوادث نداشته اند، بلکه بعضا با برخی اظهارات و اقدامات خود، موجب تحریک و تهییج اقوام مختلف و به تبع آن سوء استفاده رسانه های بیگانه شده اند.

, اما این اولین ماجرای شخصی در شهرستان های کشور نیست که در طول یکی دو سال گذشته تبدیل به یک مسئله امنیتی و سوژه ای مناسب برای رسانه های اپوزوسیون می شود., اما این اولین ماجرای شخصی در شهرستان های کشور نیست که در طول یکی دو سال گذشته تبدیل به یک مسئله امنیتی و سوژه ای مناسب برای رسانه های اپوزوسیون می شود.,

 

,

از خلق عرب و ماجرای عساکره تا حملات تروریستی سیستان

, از خلق عرب و ماجرای عساکره تا حملات تروریستی سیستان,

 

,

حادثه رخ داده در مهاباد که به واسطه یک مسئله شخصی روی داده، اولین حادثه اجتماعی نیست که در طول سال های گذشته به وقوع پیوسته و پرونده هایی از این دست وجود دارد که در قوه قضائیه در حال پیگیری است. این در شرایطی است که هیچ یک از این امور تبدیل به یک ماجرای امنیتی و دستاویزی برای سوء استفاده رسانه های معاند نبوده است. اما در طول 2 سال گذشته و از زمانی که علی یونسی  به عنوان مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی انتخاب شده، ماجراهای مشابه حادثه مهاباد، بهانه را در اختیار اپوزوسیون و ضد انقلاب قرار داده تا بتوانند علیه نظام جمهوری اسلامی موج سازی کنند.

, از زمانی که علی یونسی  به عنوان مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی انتخاب شده، ماجراهای مشابه حادثه مهاباد، بهانه را در اختیار اپوزوسیون و ضد انقلاب قرار داده تا بتوانند علیه نظام جمهوری اسلامی موج سازی کنند., از زمانی که علی یونسی  به عنوان مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی انتخاب شده، ماجراهای مشابه حادثه مهاباد، بهانه را در اختیار اپوزوسیون و ضد انقلاب قرار داده تا بتوانند علیه نظام جمهوری اسلامی موج سازی کنند.,

 

,

یونس عساکره یکی دیگر از هموطنان ایرانی بود که در روزهای پایانی سال گذشته به علت جمع آوری دکه میوه فروشی اش، خود را به آتش کشید و همین مسئله موجب شد تا رسانه های بیگانه با هر تفسیری نام او را بر زبان آورند. خبرها نیز حاکی از سوختگی هفتاد درصدی یونس عساکره بود و وی در بیمارستان تحت معالجه قرار داشت اما با وجود گذشت چند روز از این حادثه ناگوار برای یکی از هموطنان، هیچ یک از مسئولین در دولت به اوضاع این جوان رسیدگی نکردند. همین مسئله موجب شد تا احساسات برخی از اقوام اهوازی برانگیخته شده و اعتراضاتی نسبت به عدم توجه دولت به این مسئله داشته باشند. مسئله ای که بدون شک نیازمند حضور مشاور رئیس جمهور در امور اقوام در شهر اهواز بود اما این سفر هیچگاه انجام نشد.

, یونس عساکره, یونس عساکره,

 

,

از سوی دیگر ماجرای حملات تروریستی در شرق کشور در طول سال های اخیر موجب شده تا مردم منطقه سیستان و بلوچستان شرایط دشواری را در مواجهه با تروریست ها داشته باشند. موضوعی که هر چند با رشادت های  نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و شهادت تعداد زیادی از پاسداران، عوامل ناجا و ارتش همراه بوده اما هیچگاه از سوی دولت و مشاور رئیس جمهور از امور اقوام پیگیری نشد.

, حملات تروریستی در شرق کشور, حملات تروریستی در شرق کشور,

البته باید در این بین به درخواست‌های نامتعارف و خارج از چارچوب برخی‌ها در مناطق سنی نشین و همچنین ماجرای ربوده شدن سربازان را هم اضافه کرد.

,

 

,

نمونه ای دیگر از بی توجهی آقای مشاور در امور اقوام، ماجرای شیطنت های گاه و بیگاه عربستان سعودی نسبت به تمامیت ارضی ایران بوده است. در طول ماه های اخیر با توجه به افزایش تنش‌های منطقه‌ای و رقابتی که بر سر موازنه قوا در منطقه وجود دارد، آل‌سعود سعی داشته با کلمات و عبارت‌های شیطنت آمیز مواضعی نسبت به کشورمان داشته باشد. در این زمینه رسانه های آل سعود هر از چند گاهی با یادداشت های تعرض آمیز به تمامیت ارضی کشور سعی در ایجاد ناامنی در استان مرزی خوزستان را داشته اند که البته وظایف اصلی آن به عهده خبرگزاری سعودی العربیه است که نمونه آن را می توان به یادداشتی اشاره کرد که چندی پیش در بنگاه خبرپراکنی وهابی العربیه منتشر شد و بدون اشاره به کشته شدن مردم بیگناه یمن در حملات عربستان سعودی، بر «جدا کردن اهواز از ایران» تاکید کرد و نویسنده آن خواهان «خداحافظی ایران» با منابع خدادادی نفت و گاز این منطقه شده بود. این در حالی بود که هسته‌های متعدد و سازمان یافته‌ای از عناصی خود فروخته و تجزیه طلب در خوزستان بطور هدفمند و طبق برنامه برای ایجاد اشتعال و خوراک رسانه‌ها فعال شدند و تلاش داشتند تا جو روانی ویژه‌ای در راستای سیاست‌های ضد ایرانی بوجود آورند. این در حالی است که با دقت در تحرکات اخیر رسانه‌ای می توان فهمید که تمام تلاش دستگاه‌های امنیتی همگرا با عربستان ایجاد ناامنی در خوزستان و ریختن نفت بر روی شعله‌ها بوده است. حال سوال اینجاست که دستیار رئیس جمهور در امور اقوام چه اقداماتی را در خاموش کردن این شعله ها و چه برنامه هایی را برای حفاظت از تمامیت ارضی ایران داشته است؟

, شیطنت های گاه و بیگاه عربستان سعودی نسبت به تمامیت ارضی ایران, شیطنت های گاه و بیگاه عربستان سعودی نسبت به تمامیت ارضی ایران, «جدا کردن اهواز از ایران», «جدا کردن اهواز از ایران»,

 

,

بنابراین باید گفت بدون شک اقوام و قومیت های مختلف ایران در طول سال های پس از انقلاب، بزرگترین رشادت ها را در مسیر حفظ و حراست از انقلاب اسلامی داشته اند و گواه این مسئله شمار بالای شهدای جنگ تحمیلی از جمع اقوام کرد، لر، ترک، گیلک، مازنی، بلوچ و ... است. این اقوام سال های سال است که در کنار یکدیگر در جمهوری اسلامی حضور داشته و اجازه تعرض هیچ بیگانه ای را به این مملکت نداده اند. اما به نظر می رسد عدم مدیریت مناسب دولت در زمینه اقوام و برخی اظهارات تهییج کننده علی یونسی در جایگاه مشاور رئیس جمهور، موجب شده تا اتفاقات اخیر رخ داده در شهرستان های کشور، به سوژه ای مناسب برای رسانه های معاند تبدیل شود.

, اقوام و قومیت های مختلف ایران در طول سال های پس از انقلاب، بزرگترین رشادت ها را در مسیر حفظ و حراست از انقلاب اسلامی داشته اند, اقوام و قومیت های مختلف ایران در طول سال های پس از انقلاب، بزرگترین رشادت ها را در مسیر حفظ و حراست از انقلاب اسلامی داشته اند, عدم مدیریت مناسب دولت در زمینه اقوام و برخی اظهارات تهییج کننده علی یونسی در جایگاه مشاور رئیس جمهور، موجب شده تا اتفاقات اخیر رخ داده در شهرستان های کشور، به سوژه ای مناسب برای رسانه های معاند تبدیل شود., عدم مدیریت مناسب دولت در زمینه اقوام و برخی اظهارات تهییج کننده علی یونسی در جایگاه مشاور رئیس جمهور، موجب شده تا اتفاقات اخیر رخ داده در شهرستان های کشور، به سوژه ای مناسب برای رسانه های معاند تبدیل شود.,

 

,

حالا در شرایطی که رسانه‌های بیگانه به دنبال برداشت های جهت دار ضد نظام به بررسی و پیگیری موضوع دختر مهابادی می پردازند، بهتر است مسئولین در داخل کشور با رسیدگی به علل وقوع این حادثه، مقابل جریان سازی و سیاسی شدن این مسأله را بگیرند. وظیفه ای که بدون شک بر عهده مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی است. از همین رو ماجرای دختر مهابادی نباید سرنوشتی همچون دیگر سوژه های رسانه های اپوزیسیون داشته باشد و قربانی نیات و هدف های معاندین شود و در این زمینه به نظر می رسد تنها دولت است که می تواند با تدبیر به موقع مانع از چنین اتفاقاتی شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه