اخبار داغ

البرز و سایپا پس از 10 سال از هم جدا می شوند

البرز و سایپا پس از 10 سال از هم جدا می شوند
پس از 10 سال زندگی مشترک ؛ داستان رابطه باشگاه سایپا و استان البرز به روزهای پایانی خود نزدیک می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه داناآنچه که دلیل پایان فعالیت های دو سویه این باشگاه با استان البرز بیان شده ؛ عدم همدلی و همزبانی و همچنین درک متقابل بوده است ؛ جایی که هر دو سوی رابطه بارها یکدیگر را متهم به سوء استفاده کرده و نتوانستند اعتماد لازم برای تعامل مطلوب بین هم را برقرار کنند.

باشگاه سایپا اخیرا در نامه ای ؛ از فدراسیون فوتبال و رییس سازمان لیگ درخواست کرده برای فصل بعد فوتبال (لیگ پانزدهم) دیدارهای خانگی تیم شان در تهران برگزار شود. این باشگاه که 10 سال پیش با موافقت فدراسیون و ورزش کرج محل برگزاری بازی های خانگی خود را ورزشگاه شریعتی این شهرستان دانست ؛ حالا از کار خود پشیمان شده و در تکاپوی بردن تیم از کرج است.

وقتی به رابطه این باشگاه با مدیران کرج و استان البرز می نگریم آنچه بیش از همه خود نمایی می کند 'عدم پذیرش' از سوی یکدیگر است.

سایپا در این سال ها بر خلاف فشارهای استانی ؛ مجاب به آوردن همه تیم های ورزشی خود به البرز نشد و تنها به رفت و آمد های بازی های خانگی تیم فوتبال سایپا اکتفا کرد و در مقابل مدیران البرزی نیز همواره از نوع حضور این تیم در البرز گلایه داشته و اعتقاد داشتند این نوع فعالیت به هیچ عنوان کمکی به ورزش استان نمی کند.

جنگ پیدا و پنهان سایپا و استان البرز در این سال ها و سوء تفاهماتی که هر روز جدی تر از قبل می شد ؛ کار را به سمتی برد که امروز باشگاه سایپا و البرز به پایان همکاری خود نزدیک و نزدیک تر می شوند.

عدم درک مناسب از خواسته ها ؛ زیاده خواهی ؛ سهم خواهی و پافشاری بر روی تصمیمات را می توان از دلایل مهمی بر شمرد که پایان این همکاری را سبب شده است.

اگر بپذیریم حضور در استان البرز؛ هم برای باشگاه محافظه کار سایپا و هم برای ورزش استان البرز یک فرصت بسیار مناسب بود ؛ بایستی به این نکته نیز اشاره کنیم که نحوه تعامل نامشخص و همچنین بیان نکردن صریح خواسته ها این بستر مناسب را به چالشی جدی کشاند و این فرصت به تهدیدی قابل لمس تبدیل شد.

نگاه بالا به پایین باشگاه سایپا به استان البرز و عدم استفاده مناسب مدیران البرز از پتانسیل این باشگاه ؛ به طور قطع در پایان این رابطه 10 ساله تاثیرگذار بوده است.

وقتی با برگزاری چندین نشست تخصصی امکان بازگو کردن خواسته ها و نیازها و تعاملی مطلوب وجود داشت ؛ این نوع برخوردها و عدم مدیریت ها سرانجام ؛ چنین سرنوشت ناخوشایندی را به ارمغان آورد.

با این وجود ؛ باشگاه سایپا در حال رفتن از استان البرز است ؛ فرصتی که هر دو به خوبی استفاده نکرده و با خودخواهی های تمام نشدنی آن را نابود کردند ؛ امیدواریم از این پس با تعاملاتی سازنده تر و برقراری ارتباطی شفاف و دو سویه در جهت رشد ورزش گام برداریم. ک/4

مصطفی فراغت

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,

انتهای پیام /*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه