اخبار داغ

سفری که مصوباتش ابلاغ هم نشده اند؛

وعده های روی زمین مانده روحانی به مردم

وعده های روی زمین مانده روحانی به مردم
روزهای پایانی اردیبهشت ماه سال جاری بود که حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور به همراه جمعی از وزرا و دولتمردان با سفری دو روزه به آذربایجان شرقی نخستین سفر استانی دولت یازدهم به تبریز و یا به عبارتی هفدهیمن سفر پایش و پویش استان ها را رقم زدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ائل پرس، روزهای پایانی اردیبهشت ماه سال جاری بود که حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور به همراه جمعی از وزرا و دولتمردان با سفری دو روزه به آذربایجان شرقی نخستین سفر استانی دولت یازدهم به تبریز و یا به عبارتی هفدهیمن سفر پایش و پویش استان ها را رقم زدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مردم منتظر تحقق وعده دولتی ها در شرایط پساتحریم

, مردم منتظر تحقق وعده دولتی ها در شرایط پساتحریم,

با طی شدن قریب به ۸۰ روز از این سفر کار مسئولان ارشد استانی در پیگیری نتایج و مصوبات سفر اهمیت دو چندانی دارد. به خصوص در دوره فعلی که دولتمردان مهمترین انتقاد خود نسبت به روند سفرهای استانی دولت قبل را به محقق نشدن مصوبات سفرها مربوط می دانند؛ ضروری است که توجه ویژه ای به این مسئله وجود داشته باشد و وعده رئیس جمهور و دیگر مقامات ارشد دولتی در مورد قابل تحقق بودن همه وعده های مطرح شده جامه عمل بر تن کند.

,

حصول جمع بندی در مذاکرات هسته ای و قرارگرفتن در آستانه شرایط پساتحریم نیز باعث شده است تا مردم آذربایجان شرقی چون دیگر خطه های ایران عزیز منتظر تدابیر دولت یازدهم برای سرعت گرفتن پروژه های عمرانی و تکمیل زیرساخت ها باشند.

,

یک آمار نگران کننده از زبان عضو هیئت رئیسه مجلس / مصوبات ابلاغ نشده سفر استانی

, یک آمار نگران کننده از زبان عضو هیئت رئیسه مجلس / مصوبات ابلاغ نشده سفر استانی,

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو چهارشنبه هفته گذشته و در جریان جلسه هم اندیشی خود با اشاره به سفر اردیبهشت سال جاری رئیس جمهور و هیئت دولت به آذربایجان شرقی گفت: : هنوز مصوبات سفر هیئت دولت به آذربایجان شرقی ابلاغ نشده است.

,

وی با اشاره به ضرورت اختصاص بودجه های تعیین شده برای مصوبات این سفر، اظهار امیداورای کرد با تامین این اعتبارات شاهد گشایشی در کارهای عمرانی آذربایجان شرقی باشیم.

,

این سخنان فرهنگی خیلی زود با واکنش شخص استاندار آذربایجان شرقی مواجه شد.

,

روایت جبارزاده از ابلاغ نیمی از اعتبارات تکلیفی سال ۹۴

, روایت جبارزاده از ابلاغ نیمی از اعتبارات تکلیفی سال ۹۴,

 اسماعیل جبارزاده روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری اظهار داشت: در جریان این سفر ۵۴۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام استان در سال جاری در نظر گرفته شد که تا امروز ۵۰ درصد از این اعتبار ابلاغ شده است. وی، پروژه‌هایی مانند بزرگراه‌های تبریز- اهر، سراب- بستان‌آباد و صوفیان- سلماس، راه‌آهن میانه- تبریز، شبکه‌های آبیاری و زه‌کشی گرمی‌چای و ارس، ورزشگاه‌های مراغه و میانه، بیمارستان‌های سراب، مراغه و هریس و طرح‌های آبرسانی و فاضلاب شهری را از جمله طرح‌هایی دانست که شامل تخصیص اعتبار مصوب سفر استانی شده‌اند.

,

البته در خصوص آمار تصریح شده توسط جبارزاده باید یادآوری شود که مبلغ ۵۴۰ میلیارد تومان سهم سال ۹۴ از بودجه طرح های مصوب هیئت دولت در جریان سفر استانی به آذربایجان شرقی است و حداقل همین میزان اعتبار نیز باید در سال ۹۵ ابلاغ یافته و تخصیص داده شود.

,

همه وعده های دولت یازدهم در سفر به آذربایجان شرقی

, همه وعده های دولت یازدهم در سفر به آذربایجان شرقی,

گفتنی است اتمام زیرسازی خط آهن میانه- تبریز و آغاز روسازی آن تا پایان سال ۹۵، تکمیل و ساخت بزرگراه اهر تا دهه فجر ۹۵، قطعه سه بزرگراه بستان آباد – سراب تا هفته دولت ۹۵، بزرگراه صوفیان – سلماس و باند دوم صوفیان – شبستر – تسوج تا پایان سال ۹۴، بزرگراه تبریز – بازرگان ظرف پنج سال با ۵۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار، آزادراه تبریز - سهند تا پایان سال ۹۵ و آزاد راه سراب – اردبیل از طرح های مصوب سفر استانی دولت به آذربایجان شرقی در حوزه راه و شهرسازی است.

,

در حوزه آبرسانی نیز زه کشی و آبیاری ۲۶۰۰ هکتار از اراضی گرمی چای تا پایان ۹۴، آبرسانی مرند و دشت تبریز تا هفته دولت ۹۵، فضلاب شهرهای بناب، اندیشه میانه و تبریز، تکمیل سد کلقان، ساخت شبکه آبیاری فرعی ارس در ۵۰۱ هکتار و شبکه سفید رود در ۲۵۰ هکتار، مطالعه آبخیزداری در ۱۷۰۵ هکتار از دیگر طرح های مصوب دولت در سفر به آذربایجان شرقی است.

,

اتمام خط یک قطار شهری تبریز تا پایان ۹۵، تسریع در ساخت خط دوم قطار شهری تبریز با ۵۱۷ میلیون دلار اعتبار ارزی، ایجاد سیستم هیتینگ ورزشگاه یادگار امام ره تبریز تکمیل ورزشگاه های مراغه و میانه، آموزشکده فنی و مهندسی مرند و اهر، ساخت دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان سوانح و سوختگی سینا، بیمارستان سراب و مراغه و هریش و آزاد راه مراغه – هشترود از دیگر طرح های مصوب در سفر هیات دولت به استان بود که باید حداکثر تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری برسند.

,

نقش فرمانداران و مدیران دستگاه ها برای پیگیری تخصیص اعتبارات ابلاغی تا بهره برداری از طرح های مصوب

, نقش فرمانداران و مدیران دستگاه ها برای پیگیری تخصیص اعتبارات ابلاغی تا بهره برداری از طرح های مصوب,

قطعا پیگیری مسئولان دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی از وزارتخانه ها و نهادهای بالادستی خود در پایتخت، ارتباط فرمانداران با مسئوولان مربوطه برای پیشرفت طرح های مصوب برای شهرستان ها و نیز هماهنگی با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری ابلاغ و تخصیص این اعتبارات توسط دولت با استفاده از اهرم های نظارتی باید به شکل مداوم و گسترده ای شکل گیرد.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه