اخبار داغ

افزایش ظرفیت راه آهن اردکان - اصفهان - زرین شهر

افزایش ظرفیت راه آهن اردکان - اصفهان - زرین شهر
مدیر پروژه ی افزایش ظرفیت خطوط راه آهن، گفت: طرح احداث خط دوم راه آهن بافق - یزد - میبد - اردکان - اصفهان - زرین شهر که در ادامه ی مسیر دو خطه بندرعباس - بافق در حال احداث است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اردکان گویا، سید محمد موسوی، مدیر پروژه ی افزایش ظرفیت خطوط راه آهن، گفت: در چارچوب رسالت راه آهن برای افزایش سهم خود در حمل بار و رفع گلوگاه های مسیر موجود، پروژه خط آهن دو خطه بافق تا زرین شهر تعریف شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اردکان گویا,

موسوی با بیان اینکه این پروژه از اواخر سال ۱۳۹۳ آغاز به کار کرده است، افزود: طول این مسیر ریلی با احتساب ایستگاه ها ۴۹۰ کیلومتر است و افزایش بار محوری از ۲۵ تن به ۳۰ تن برای نخستین بار در خاورمیانه، در این محور انجام می شود و قرار است با تکنولوژی جدید تراورسهایی که بتوانند بار محوری ۳۰ تن را تحمل کنند، برای نخستین بار در این مسیر استفاده شود.

,

وی، محل تامین اعتبارات را از محل اعتبارات امور عمرانی اعلام کرد و افزود: افزایش ظرفیت محور به حدود ۵۰ میلیون تن بار در سال، ایجاد همزمان بلاکهای میانی و سیستم های علایم، افزایش سرعت قطارهای مسافری تا ۱۶۰ کیلومتر و قطارهای باری به ۱۲۰کیلومتر در ساعت و تبدیل محور به بخشی از کریدور شمال - جنوب و شرق - غرب از جمله اهداف اجرای پروژه دو خطه شدن محور بافق - یزد - میبد - اردکان - اصفهان - زرین شهر است.

,

موسوی، اظهار داشت: کاهش سالانه ۱۳۶ میلیارد تومان مصرف سوخت بر حسب نرخ فوب خلیج فارس، کاهش تعداد تلفات جاده ای ۴۵۵ نفر در سال، کاهش آلاینده های زیست محیطی ۵۲۰۰ تن در سال از مزایای اجرای پروژه است.

,

وی، ادامه داد: تلاش خواهیم کرد مسیر بافق تا میبد تا ۲۲ بهمن امسال و باقی مانده آن تا تابستان سال ۹۶ به به رهبرداری برسد.

,

این پروژه از سوی معاونت فنی و زیربنایی شرکت راه آهن در قالب پروژه افزایش ظرفیت خطوط به صورت EPC اجرا میشود.

,

لازم به ذکر است که این خط آهن ۸ ایستگاه شامل بافق، یزد، نظرآباد، میبد، اردکان، سیستان، اصفهان و زرین شهر را خواهد داشت و خلیج فارس را به مراکز تولید کالا در مرکز کشور وصل می سکند.

,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه