اخبار داغ

سایه انتخابات 96 بر سر استان البرز؛

یارکشی دولت برای ماراتن سال آینده/ معاون سیاسی امنیتی استاندار البرز در آستانه جابجایی

یارکشی دولت برای ماراتن سال آینده/ معاون سیاسی امنیتی استاندار البرز در آستانه جابجایی
روزهای گذشته اخباری مبنی بر جابجایی معاون سیاسی امنیتی استانداری البرز مخابره شد که بر این اساس حجت الله ملاصالحی که از معدود مدیران بومی استان بود بزودی جا به جا خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از"تیتریک"،هفته های گذشته اخباری مبنی بر جابجایی های گسترده در وزارت کشور و استانداری ها مخابره شد که اولین آنها با تغییر استاندار خراسان شمالی کلید خورد. تحلیل های گوناگونی پیرامون این تحولات شکل گرفت که برخی به انتخابات سال آینده و مسائل سیاسی پیرامون آن اشاره دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

بر اساس برخی شنیده ها استان البرز نیز از این تغییرات بی نصیب نمانده است. سید حمید طهایی استاندار فعلی البرز که گرایش همسو با دولت و جریان اعتدال دارد از نظر پایتخت نشینان و جناح های سیاسی عملکرد مثبتی در زمینه انتخابات سال گذشته از خود نشان نداده و هر سه کرسی مجلس این استان از اصول گرا بودند. این مسئله چندان برای وی مثبت ارزیابی نمی گردد و فشارهایی را از سوی محافل سیاسی به دنبال داشته است.

,

روزهای گذشته نیز در همین ارتباط اخباری مبنی بر جابجایی معاون سیاسی امنیتی انتظامی استانداری البرز مخابره شد که بر این اساس حجت الله ملاصالحی که از معدود مدیران بومی و مقیم تیم اجرای استان بود بزودی جای خود را به یکی از مدیران استان های جنوبی کشور خواهد داد. اخبار و تحلیل های به دست آمده نشان می دهد که ملاصالحی در دوره مسئولیت خود عملکرد مناسب و قابل قبولی داشته است و اینکه در سال پایانی دولت اقدام به جابجایی وی صورت گیرد انتقادات و اظهارنظرهای بسیاری را در پی داشته است.

,
/////
,
/////
, /////,

محمد جواد کولیوند به نقل از تابناک البرز با ابراز مخالفت خود جهت جابجایی ملاصالحی در همین ارتباط گفت: موضوع تغییر معاون سیاسی استانداری البرز بر اساس شنیده‌هایی که داریم جدی شده است و این کار از سوی وزارت کشور در حال پیگیری است، آقای ملاصالحی در زمان حضور در این سمت هماهنگی بسیار خوبی در حوزه وظائف معاون سیاسی با دستگاه‌ها اجرایی داشته و خدمات مناسبی ارائه کرده است، در زمان برگزاری انتخابات حساس و مهم و سرنوشت‌ساز هفتم اسفند که برای نخستین‌بار دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان برگزار شد نیز شاهد بودیم که معاون سیاسی و ستاد انتخابات عملکرد قابل قبولی داشته است.

,
یارکشی دولت برای ...../ معاون سیاسی امنیتی استاندار البرز در آستانه جابجایی
, یارکشی دولت برای ...../ معاون سیاسی امنیتی استاندار البرز در آستانه جابجایی,

کولیوند تصریح کرد: از سوی دیگر آقای ملاصالحی از مدیران بومی استان بوده و در عرصه‌های ملی و استانی اثرگذاری و کارنامه مثبتی دارد، لذا با تغییر وی مخالف هستیم.

,

عزیز اکبریان دیگر نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نیز دراین باره افزود: بارها به دولت‌های مختلف تذکر داده‌ایم که موفقیت هر دولتی در استفاده از نیروهای بومی کارآمد و متخصص است، خوشبختانه در این زمینه در استان البرز هیچ کمبودی نداریم و مدیران ارشد می‌توانند برای پیشبرد اهداف و سیاست‌های دولت‌ها از مدیران متخصص بومی استان البرز استفاده کرده و نیازی به آمدن مدیر از استان دیگری نداریم.

,

 

,
/////
, /////,
,

حمیدرضا ابوالحسنی عضو شورای اسلامی شهر کرج در گفت و گو با شبکه خبری البرز نیزاظهار داشت: پست ها باید با توجه به تعهد، خلاقیت، تخصص و شایستگی به اشخاص واگذار گردد و شایسته سالاری جایگزین سفارشات جناحی و قومی گردد.

,

این موج اظهارنظرها و انتقادات باعث شد تا سید حمید طهایی استاندار البرزنیز در این ارتباط موضع خود را اعلام کند.

,

طهائی به نقل از روابط عمومی استانداری با تأکید بر اینکه در تقسیم کارها باید کار را به کاردان آن سپرد، گفت: افرادی که مسئولیتی به آنها سپرده می شود باید به حد کافی از نظر کارشناسی به مسائل آن حوزه اشراف داشته و به نوعی کاردان آن بخش باشند، با میزان رضایتمندی مردم می توان عملکرد مسئولان را بر کفه سنجش و ارزیابی قرار داد.

,

معاونت سیاسی امنیتی نهادی در استان است که به طور مستقیم بر روند اجرایی انتخابات و مسائل سیاسی شهر درگیر است و فرآیند برگزاری آن را مدیریت می کند. این امر که در سال پایانی دولت اقدام به جابه جایی این پست در استان هم جوار پایتخت با جمعیت بسیار بالا گرفته شود این شائبه را ایجاد می کند که گرایشات جناحی و سیاسی در انتصابات دخیل هستند و شاید برنامه جدی برای تحولات سیاسی سال آینده در حال وقوع است.

,

البته گفتنی است که این شایعه در سطح کلان کشور همواره مطرح بوده و مستنداتی نیز پیرامون آن وجود دارد که پرداختن به آن مجال دیگری می خواهد.

,

انتهای پیام/رض

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه