اخبار داغ

بانوی محجبه تربتی مطرح کرد؛

افزایش مطالعات بانوان در زمینه حجاب و فلسفه آن از بدحجابی در سطح جامعه جلوگیری می کند/امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه تعطیل شده است

افزایش مطالعات بانوان در زمینه حجاب و فلسفه آن از بدحجابی در سطح جامعه جلوگیری می کند/امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه تعطیل شده است
بانوی محجبه تربتی گفت: افزایش مطالعات بانوان در زمینه حجاب و عفاف و فلسفه آن و بررسی این موضوع در ابعاد وسیع تر، از بدحجابی و بی حجابی در سطح جامعه جلوگیری می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نسرین کاظمی بانوی محجبه تربتی در آستانه سالروز عفاف و حجاب در گفت و گو با خبرنگار تابان تربت، اظهار داشت: علی رغم اینکه رعایت حجاب در جامعه اسلامی تنها منوط به چادر نمی شود، اما این گمان به اذهان برخی ها که چادر دست و پا گیر و بنوعی روش سنتی است باعث شده تا از این ودیعه الهی دور بمانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

وی تصریح کرد: حجاب زن را از آسیب های اجتماعی که امروز هم به وفور در جامعه دیده می شود مصون نگه می دارد و کرامت انسانی و جایگاه رفیع زن در جامعه را زینت می بخشد.

,

این بانوی محجبه علت گسترش بی حجابی در جامعه را عدم آگاهی بانوان از فلسفه آن عنوان کرد و بیان داشت: علت گسترش بی حجابی در جامعه نبود آگاهی بانوان بوده و در صورت گسترش دانش و بینش سیاسی و فرهنگی این قشر از جامعه، گامهای تاثیرگذاری در این زمینه برداشته می شود.

,

کاظمی ادامه داد: افزایش مطالعات بانوان در زمینه حجاب و عفاف و فلسفه آن و بررسی این موضوع در ابعاد وسیع تر از بدحجابی و بی حجابی در سطح جامعه جلوگیری می کند.

,

بانوی محجبه تربتی  خاطر نشان کرد: متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر در خصوص رعایت حجاب مانند خیلی از  مسائل دیگر در جامعه تعطیل شده و بسیاری از بانوان با بی تفاوتی از این مسئله عبور می کنند، لذا با توجه به اینکه بی حجابی و بدحجابی در جامعه مفسده ایجاد می کند، لازم است همه نسبت به این مقوله اهمیت ویژه ای بدهند.

,

وی یکی از مهمترین دلایل ترویج بی حجابی در جامعه را ترک امر به معروف و نهی از منکر توسط بانوان محجبه ذکر کرد و افزود: اگر طوری فرهنگ سازی شود که بانوان محجبه در خیابانها و مناظر عمومی تنها با تذکر لسانی و برخورد مناسب و بصورت مداوم و فراگیر بی حجابی و یا بدحجابی را به افراد متذکر شوند، تا حدود زیادی این گناه از درون جامعه زدوده می شود، هر چند ممکن است در این مسیر با بد اخلاقی ها و دردسرهایی همراه باشد، اما به تکلیف الهی امر به معروف و نهی از منکر عمل شده و در نهایت این مهم در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نقش بسزایی ایفا می کند.

,

دانشجوی دانشگاه تربت حیدریه اظهار کرد: یکی دیگر از عوامل ترویج بدحجابی در جامعه توزیع لباسهای نامناسب و یا مانکن های مبتذل در سطح جامعه است که باید اصناف نظارت بیشتری بر این نوع البسه و اجناس داشته باشند، مردم باید از مسئولان مطالبه کنند، زیرا برخی هنجارشکنان لباس نامناسب را برای کودکان و نوجوانان تولید می‌کنند که آسیب‌های جدی در پی دارد.

,

وی گفت: مادران بعنوان مهمترین رکن خانواده در تبیین فلسفه حجاب و قانع کردن دختران جوان خود مهمترین نقش را دارند بطوریکه اگر بتوانند این ودیعه الهی برای دختران خود تبیین کنند کیان و نظام خانواده از بسیاری از آسیب ها و نگاه های شیطانی مصون می ماند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه