اخبار داغ

به اعتراف یک سایت خارجی؛

جایگاه خیره کننده ارتش سایبری ایران در جهان

جایگاه خیره کننده ارتش سایبری ایران در جهان
طی هفته ها و ماه های آینده یکی از حوزه پیشرفته ی داخلی کشور یعنی فضای مجازی وسایبری بیش از پیش مورد تمرکز و کانون جنگ روانی دشمن علیه کشورمان خواهدبود. آنچنان که شواهد امرپید است اتئلاف صهیو وهابی با پشتگرمی و حمایت های آمریکا در صدد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل کوگانا،طی هفته ها و ماه های آینده یکی از حوزه پیشرفته ی داخلی کشور یعنی فضای مجازی وسایبری بیش از پیش مورد تمرکز و کانون جنگ روانی دشمن علیه کشورمان خواهدبود. آنچنان که شواهد امرپید است اتئلاف صهیو وهابی با پشتگرمی و حمایت های آمریکا در صدد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوگانا،, کوگانا،, طی هفته ها و ماه های آینده یکی از حوزه پیشرفته ی داخلی کشور یعنی فضای مجازی وسایبری بیش از پیش مورد تمرکز و کانون جنگ روانی دشمن علیه کشورمان خواهدبود. آنچنان که شواهد امرپید است اتئلاف صهیو وهابی با پشتگرمی و حمایت های آمریکا در صدد است., طی هفته ها و ماه های آینده یکی از حوزه پیشرفته ی داخلی کشور یعنی فضای مجازی وسایبری بیش از پیش مورد تمرکز و کانون جنگ روانی دشمن علیه کشورمان خواهدبود. آنچنان که شواهد امرپید است اتئلاف صهیو وهابی با پشتگرمی و حمایت های آمریکا در صدد است.,

با ایجاد حساسیت بر این نقطه دامنه ی تحرکات سایبری خود را از طریق ابزارهای مختلف و نرم افزارهای متنوع به درون مرزهای اسلامی بکشاند. به هرحال دشمن ضمن سرمایه گذاری برنقاط ضعف ما دائماً در صدد بوده که نقاط قوت ما را از مسیر اصلی خود منحرف کرده وبه حاشیه بکشاند و به احتمال زیاد با توجه رشد توان سایبری و رشد مطلوب فضای مجازی کشور قابل پیش بینی است که در این نقطه نیز شاهد رو در رو های سایبری در زمانهای حتی کوتاه مدت پیشرو باشیم در این خصوص نکاتی بنظر می رسد که اهتمام به آن ضروری بنظر می رسد.

, با ایجاد حساسیت بر این نقطه دامنه ی تحرکات سایبری خود را از طریق ابزارهای مختلف و نرم افزارهای متنوع به درون مرزهای اسلامی بکشاند. به هرحال دشمن ضمن سرمایه گذاری برنقاط ضعف ما دائماً در صدد بوده که نقاط قوت ما را از مسیر اصلی خود منحرف کرده وبه حاشیه بکشاند و به احتمال زیاد با توجه رشد توان سایبری و رشد مطلوب فضای مجازی کشور قابل پیش بینی است که در این نقطه نیز شاهد رو در رو های سایبری در زمانهای حتی کوتاه مدت پیشرو باشیم در این خصوص نکاتی بنظر می رسد که اهتمام به آن ضروری بنظر می رسد., با ایجاد حساسیت بر این نقطه دامنه ی تحرکات سایبری خود را از طریق ابزارهای مختلف و نرم افزارهای متنوع به درون مرزهای اسلامی بکشاند. به هرحال دشمن ضمن سرمایه گذاری برنقاط ضعف ما دائماً در صدد بوده که نقاط قوت ما را از مسیر اصلی خود منحرف کرده وبه حاشیه بکشاند و به احتمال زیاد با توجه رشد توان سایبری و رشد مطلوب فضای مجازی کشور قابل پیش بینی است که در این نقطه نیز شاهد رو در رو های سایبری در زمانهای حتی کوتاه مدت پیشرو باشیم در این خصوص نکاتی بنظر می رسد که اهتمام به آن ضروری بنظر می رسد.,


توسعه ی ارتش سایبری ایران و اسرائیل از اولین ها در منطقه محسوب می شوند و ایران در سطح منطقه ی دارای بزرگترین ارتش است و از این نظر بعد از چین دارنده مقام دوم محسوب می شود .در سال های اخیر، مجموعه ی که خود را ارتش سایبری ایران (ICA)  می نامید توانست ،شبکه ی حمایتی بیگانه دخالت کننده در امور داخلی کشور را از طریق اینترنت وسائل ارتباط  اجتماعی را از کار بیاندازد.

و از سوی دیگر برخورداری از توانمندی فوق العاده فن آوری در این عرصه بسرعت توانست لینک های جاسوسی، شبکه های تخریب و ضدامنیتی و منافذ ممکن نفوذ سایبری هدایت شده از خارج را در داخل کشور شناسائی کرده و تحت اشراف فنی داشته باشد.
فضای تلخ تجربه حملات سایبری بویژه در جریان عملیات های ترور دانشمندان هسته ی نفوذ ویروس استاکس نت به درون تاسیاسات هسته ی ایران و هدف قرار گرفتن مداوم سایر بخش ها و تاسیسات حیاتی کشور، چاره ی نبود که ایران با در نطر گرفتن تدابیری قدرت سایبری داخلی خود را ارتقاء دهد تا جایی که اکنون این توانمندی در سطح جهانی رتبه چشمگیری را بدست اورده است و قبل از این در موضعی دفاعی توانسته است به مراکزی که روالی تهاجمی نسبت به شبکه های داخلی داشته اند، پیامهای سایبری قوی و بازدارنده ی را ارسال کند. سایت توئیتر درسال 2010، و... مدعی شدند که توسط هکرهای حامی ایران هک شده اند.
قدرت سایبری ایران در فضای مجازی
در گزارش منتشر شده ازسوی مجله ی دیفنز تیک سال 2008، قدرت سایبری ایران را در رده پنجم جهان ارزیابی کرده بوده  وبعد از آن در رتبه بندی کشورها ی جهان از نظر قابلیت های جنگ الکترونیک توسط ریچارد کلارک یکی مسئولین سابق شورای امنیت ملی آمریکا و نویسنده کتاب جنگ الکترونیک او ایران را به طور مستقیم در پشت سر چین از جهت در اختیار داشتن قابلیت های تهاجمی جنگ سایبری در سطح جهان قرار داده است.
از 2011، تقویت قدرت سایبری ایران با بکارگیری هکرهای حرفه ی داخلی و جوانان بلند پرواز در عرصه ی فن آوری، همواره رو به رشد بوده و به نوعی ظرفیت های بالای این رشد قابل توجه را علنی نکرده است و بویژه سعی برحفط این روند پیشرفت باعث شده تا جنگ های گسترده سایبری مورد نظر علیه ایران دائماً بتعویق افتد.
در سال 2012 پس از یک سری از حملات سایبری که موسسات مشهور اقتصادی و مالی آمریکا (جی پی مورگان،ات اس پی سی، سیتی گروپ، سن ترست) که مورد هدف حملات سایبری قرار گرفت آمریکایی ها سعی کردند پای هکرهای ایرانی و با هم پیمانان انها را به میان بکشند بخصوص که در آن حملات که منجر به فروپاشی سایت برخی از این موسسات مالی شد و ضرر و زیان مالی حداقل یک بانک که مجبور به هزینه ی 10 میلیون دلار برای خنثی کردن این حملات شد سردرگمی های رسانه ها را بهمراه داشت.
در حالی که از تابستان 2012 ارتش سایبری ایران (ICA) تقریبا برای مدتی خارج از دسترس بود و فعالیت خاصی نداشته است برخی از کارشناسان آمریکایی سعی داشتند، میان فعالیت گروههای هکری خارجی و حملات سایبری صورت گرفته با ارتش سایبری ایران ارتباطاتی را پیوند دهند ؟
امروز سه شنبه،6 دسامبر 2016 سایت انگلیسی العربی گزارش می دهد منابع و کارشناسان احساس کرده اند که حملات سایبری شدید زیر ساخت های حیاتی الکترونیکی عربستان سعودی ممکن است کار هکرها مورد حمایت دولت ایران باشد.
این ویروس به نام شیمون که استفاده از آن در این حمله جدید نیست اما اگر ایران واقعا در پشت آن باشد در مقیاس حملات سایبری ممکن است نشان دهنده یک شاخص بهبود برای قابلیت های جنگ سایبری ایران باشدکه می تواند در آینده در برابر دشمنان دیگر مانند اسرائیل استفاده شود.

,
توسعه ی ارتش سایبری ایران و اسرائیل از اولین ها در منطقه محسوب می شوند و ایران در سطح منطقه ی دارای بزرگترین ارتش است و از این نظر بعد از چین دارنده مقام دوم محسوب می شود .در سال های اخیر، مجموعه ی که خود را ارتش سایبری ایران (ICA)  می نامید توانست ،شبکه ی حمایتی بیگانه دخالت کننده در امور داخلی کشور را از طریق اینترنت وسائل ارتباط  اجتماعی را از کار بیاندازد.
,
توسعه ی ارتش سایبری ایران و اسرائیل از اولین ها در منطقه محسوب می شوند و ایران در سطح منطقه ی دارای بزرگترین ارتش است و از این نظر بعد از چین دارنده مقام دوم محسوب می شود .در سال های اخیر، مجموعه ی که خود را ارتش سایبری ایران (ICA)  می نامید توانست ،شبکه ی حمایتی بیگانه دخالت کننده در امور داخلی کشور را از طریق اینترنت وسائل ارتباط  اجتماعی را از کار بیاندازد.
, ,
,
, و از سوی دیگر برخورداری از توانمندی فوق العاده فن آوری در این عرصه بسرعت توانست لینک های جاسوسی، شبکه های تخریب و ضدامنیتی و منافذ ممکن نفوذ سایبری هدایت شده از خارج را در داخل کشور شناسائی کرده و تحت اشراف فنی داشته باشد., و از سوی دیگر برخورداری از توانمندی فوق العاده فن آوری در این عرصه بسرعت توانست لینک های جاسوسی، شبکه های تخریب و ضدامنیتی و منافذ ممکن نفوذ سایبری هدایت شده از خارج را در داخل کشور شناسائی کرده و تحت اشراف فنی داشته باشد.,
, فضای تلخ تجربه حملات سایبری بویژه در جریان عملیات های ترور دانشمندان هسته ی نفوذ ویروس استاکس نت به درون تاسیاسات هسته ی ایران و هدف قرار گرفتن مداوم سایر بخش ها و تاسیسات حیاتی کشور، چاره ی نبود که ایران با در نطر گرفتن تدابیری قدرت سایبری داخلی خود را ارتقاء دهد تا جایی که اکنون این توانمندی در سطح جهانی رتبه چشمگیری را بدست اورده است و قبل از این در موضعی دفاعی توانسته است به مراکزی که روالی تهاجمی نسبت به شبکه های داخلی داشته اند، پیامهای سایبری قوی و بازدارنده ی را ارسال کند. سایت توئیتر درسال 2010، و... مدعی شدند که توسط هکرهای حامی ایران هک شده اند., فضای تلخ تجربه حملات سایبری بویژه در جریان عملیات های ترور دانشمندان هسته ی نفوذ ویروس استاکس نت به درون تاسیاسات هسته ی ایران و هدف قرار گرفتن مداوم سایر بخش ها و تاسیسات حیاتی کشور، چاره ی نبود که ایران با در نطر گرفتن تدابیری قدرت سایبری داخلی خود را ارتقاء دهد تا جایی که اکنون این توانمندی در سطح جهانی رتبه چشمگیری را بدست اورده است و قبل از این در موضعی دفاعی توانسته است به مراکزی که روالی تهاجمی نسبت به شبکه های داخلی داشته اند، پیامهای سایبری قوی و بازدارنده ی را ارسال کند. سایت توئیتر درسال 2010، و... مدعی شدند که توسط هکرهای حامی ایران هک شده اند.,
, قدرت سایبری ایران در فضای مجازی, قدرت سایبری ایران در فضای مجازی, قدرت سایبری ایران در فضای مجازی, قدرت سایبری ایران در فضای مجازی,
, در گزارش منتشر شده ازسوی مجله ی دیفنز تیک سال 2008، قدرت سایبری ایران را در رده پنجم جهان ارزیابی کرده بوده  وبعد از آن در رتبه بندی کشورها ی جهان از نظر قابلیت های جنگ الکترونیک توسط ریچارد کلارک یکی مسئولین سابق شورای امنیت ملی آمریکا و نویسنده کتاب جنگ الکترونیک او ایران را به طور مستقیم در پشت سر چین از جهت در اختیار داشتن قابلیت های تهاجمی جنگ سایبری در سطح جهان قرار داده است., در گزارش منتشر شده ازسوی مجله ی دیفنز تیک سال 2008، قدرت سایبری ایران را در رده پنجم جهان ارزیابی کرده بوده  وبعد از آن در رتبه بندی کشورها ی جهان از نظر قابلیت های جنگ الکترونیک توسط ریچارد کلارک یکی مسئولین سابق شورای امنیت ملی آمریکا و نویسنده کتاب جنگ الکترونیک او ایران را به طور مستقیم در پشت سر چین از جهت در اختیار داشتن قابلیت های تهاجمی جنگ سایبری در سطح جهان قرار داده است.,
, از 2011، تقویت قدرت سایبری ایران با بکارگیری هکرهای حرفه ی داخلی و جوانان بلند پرواز در عرصه ی فن آوری، همواره رو به رشد بوده و به نوعی ظرفیت های بالای این رشد قابل توجه را علنی نکرده است و بویژه سعی برحفط این روند پیشرفت باعث شده تا جنگ های گسترده سایبری مورد نظر علیه ایران دائماً بتعویق افتد., از 2011، تقویت قدرت سایبری ایران با بکارگیری هکرهای حرفه ی داخلی و جوانان بلند پرواز در عرصه ی فن آوری، همواره رو به رشد بوده و به نوعی ظرفیت های بالای این رشد قابل توجه را علنی نکرده است و بویژه سعی برحفط این روند پیشرفت باعث شده تا جنگ های گسترده سایبری مورد نظر علیه ایران دائماً بتعویق افتد.,
, در سال 2012 پس از یک سری از حملات سایبری که موسسات مشهور اقتصادی و مالی آمریکا (جی پی مورگان،ات اس پی سی، سیتی گروپ، سن ترست) که مورد هدف حملات سایبری قرار گرفت آمریکایی ها سعی کردند پای هکرهای ایرانی و با هم پیمانان انها را به میان بکشند بخصوص که در آن حملات که منجر به فروپاشی سایت برخی از این موسسات مالی شد و ضرر و زیان مالی حداقل یک بانک که مجبور به هزینه ی 10 میلیون دلار برای خنثی کردن این حملات شد سردرگمی های رسانه ها را بهمراه داشت., در سال 2012 پس از یک سری از حملات سایبری که موسسات مشهور اقتصادی و مالی آمریکا (جی پی مورگان،ات اس پی سی، سیتی گروپ، سن ترست) که مورد هدف حملات سایبری قرار گرفت آمریکایی ها سعی کردند پای هکرهای ایرانی و با هم پیمانان انها را به میان بکشند بخصوص که در آن حملات که منجر به فروپاشی سایت برخی از این موسسات مالی شد و ضرر و زیان مالی حداقل یک بانک که مجبور به هزینه ی 10 میلیون دلار برای خنثی کردن این حملات شد سردرگمی های رسانه ها را بهمراه داشت.,
, در حالی که از تابستان 2012 ارتش سایبری ایران (ICA) تقریبا برای مدتی خارج از دسترس بود و فعالیت خاصی نداشته است برخی از کارشناسان آمریکایی سعی داشتند، میان فعالیت گروههای هکری خارجی و حملات سایبری صورت گرفته با ارتش سایبری ایران ارتباطاتی را پیوند دهند ؟, در حالی که از تابستان 2012 ارتش سایبری ایران (ICA) تقریبا برای مدتی خارج از دسترس بود و فعالیت خاصی نداشته است برخی از کارشناسان آمریکایی سعی داشتند، میان فعالیت گروههای هکری خارجی و حملات سایبری صورت گرفته با ارتش سایبری ایران ارتباطاتی را پیوند دهند ؟,
, امروز سه شنبه،6 دسامبر 2016 سایت انگلیسی العربی , امروز سه شنبه،6 دسامبر 2016 سایت انگلیسی العربی , گزارش می دهد منابع و کارشناسان احساس کرده اند که حملات سایبری شدید زیر ساخت های حیاتی الکترونیکی عربستان سعودی ممکن است کار هکرها مورد حمایت دولت ایران باشد., گزارش می دهد منابع و کارشناسان احساس کرده اند که حملات سایبری شدید زیر ساخت های حیاتی الکترونیکی عربستان سعودی ممکن است کار هکرها مورد حمایت دولت ایران باشد.,
, این ویروس به نام شیمون که استفاده از آن در این حمله جدید نیست اما اگر ایران واقعا در پشت آن باشد در مقیاس حملات سایبری ممکن است نشان دهنده یک شاخص بهبود برای قابلیت های جنگ سایبری ایران باشدکه می تواند در آینده در برابر دشمنان دیگر مانند اسرائیل استفاده شود., این ویروس به نام شیمون که استفاده از آن در این حمله جدید نیست اما اگر ایران واقعا در پشت آن باشد در مقیاس حملات سایبری ممکن است نشان دهنده یک شاخص بهبود برای قابلیت های جنگ سایبری ایران باشدکه می تواند در آینده در برابر دشمنان دیگر مانند اسرائیل استفاده شود.,


سایت آمریکایی بلومبرگ در گزارشی می نویسد: استفاده از سلاح حمله سایبری توسط دولت ها نسبتاً نادر است و پیشرفت های اخیر ممکن است به جنگ تلافی جویانه سایبری، الکترونیکی در منطقه منجر شود که اکنون از گسترش قابلیت های تهاجمی پس از حمله به شرکت آرامکو در عربستان سعودی در سال 2012 بیشتر از همیشه شاهدیم.

و در این گزارش به حادثه  آرامکو  اشاره شده که در آن با حمله ظرف چند ساعت 35 هزار کامپیوتر با استفاده از همان ویروس از کار افتاده و یا از سیستم کاربری حذف شدند. که در مجموع منجر به تضعیف توانایی عربستان  و غول نفتی دولت آرامکو گردیده است.
از سوی دیگر تونی لارنس،مدیر عامل شرکت شرکت امنیتی مریلند هانوفر نیویورک گفت: که این حملات، به نظر می رسید یک بررسی قدرت از سوی ایران باشد و  اگر این روش را ادامه دهند ما عکس العمل نشان می دهیم
در این رابطه اریک چن، لاس مدیر فنی امنیتی سیمانتک به رسانه ها گفت: که شرکت او شواهدی در دست ندارد که این حملات را بتوان به ایران نسبت داد.
و این ویروس اصطلاح شیمون معمولا در ایران بکار برده نمی شود.
 اما سایت بلومبرگ با تکیه برایران هراسی تاکید دارد: ترامپ با این وضعیت به هنگام ورود به کاخ سفید با چالشی جدی روبروست! و ایالات متحده، ایران را دشمن سایبری قوی خود می شمارد که امادگی حملات دیجتالی را از خویش نشان داده است.

,
سایت آمریکایی بلومبرگ در گزارشی می نویسد: استفاده از سلاح حمله سایبری توسط دولت ها نسبتاً نادر است و پیشرفت های اخیر ممکن است به جنگ تلافی جویانه سایبری، الکترونیکی در منطقه منجر شود که اکنون از گسترش قابلیت های تهاجمی پس از حمله به شرکت آرامکو در عربستان سعودی در سال 2012 بیشتر از همیشه شاهدیم.
,
سایت آمریکایی بلومبرگ در گزارشی می نویسد: استفاده از سلاح حمله سایبری توسط دولت ها نسبتاً نادر است و پیشرفت های اخیر ممکن است به جنگ تلافی جویانه سایبری، الکترونیکی در منطقه منجر شود که اکنون از گسترش قابلیت های تهاجمی پس از حمله به شرکت آرامکو در عربستان سعودی در سال 2012 بیشتر از همیشه شاهدیم.
, ,
,
, و در این گزارش به حادثه  آرامکو  اشاره شده که در آن با حمله ظرف چند ساعت 35 هزار کامپیوتر با استفاده از همان ویروس از کار افتاده و یا از سیستم کاربری حذف شدند. که در مجموع منجر به تضعیف توانایی عربستان  و غول نفتی دولت آرامکو گردیده است., و در این گزارش به حادثه  آرامکو  اشاره شده که در آن با حمله ظرف چند ساعت 35 هزار کامپیوتر با استفاده از همان ویروس از کار افتاده و یا از سیستم کاربری حذف شدند. که در مجموع منجر به تضعیف توانایی عربستان  و غول نفتی دولت آرامکو گردیده است.,
, از سوی دیگر تونی لارنس،مدیر عامل شرکت شرکت امنیتی مریلند هانوفر نیویورک گفت: که این حملات، به نظر می رسید یک بررسی قدرت از سوی ایران باشد و  اگر این روش را ادامه دهند ما عکس العمل نشان می دهیم
در این رابطه اریک چن، لاس مدیر فنی امنیتی سیمانتک به رسانه ها گفت: که شرکت او شواهدی در دست ندارد که این حملات را بتوان به ایران نسبت داد.
, از سوی دیگر تونی لارنس،مدیر عامل شرکت شرکت امنیتی مریلند هانوفر نیویورک گفت: که این حملات، به نظر می رسید یک بررسی قدرت از سوی ایران باشد و  اگر این روش را ادامه دهند ما عکس العمل نشان می دهیم
در این رابطه اریک چن، لاس مدیر فنی امنیتی سیمانتک به رسانه ها گفت: که شرکت او شواهدی در دست ندارد که این حملات را بتوان به ایران نسبت داد.
,
, و این ویروس اصطلاح شیمون معمولا در ایران بکار برده نمی شود. , و این ویروس اصطلاح شیمون معمولا در ایران بکار برده نمی شود. ,
,  اما سایت بلومبرگ با تکیه برایران هراسی تاکید دارد: ترامپ با این وضعیت به هنگام ورود به کاخ سفید با چالشی جدی روبروست! و ایالات متحده، ایران را دشمن سایبری قوی خود می شمارد که امادگی حملات دیجتالی را از خویش نشان داده است.,  اما سایت بلومبرگ با تکیه برایران هراسی تاکید دارد: ترامپ با این وضعیت به هنگام ورود به کاخ سفید با چالشی جدی روبروست! و ایالات متحده، ایران را دشمن سایبری قوی خود می شمارد که امادگی حملات دیجتالی را از خویش نشان داده است.,

ترجمه :عبدالمجید اورا

, ترجمه :عبدالمجید اورا, ترجمه :عبدالمجید اورا, ترجمه :عبدالمجید اورا]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه