اخبار داغ

تشکیل تیم انتخاباتی در استانداری البرز

تشکیل تیم انتخاباتی در استانداری البرز
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان البرز از تشکیل تیم انتخاباتی در استانداری البرز به منظور تاثیرگذاری در روند انتخابات و آراء مردم خبر داد و گفت: مستنداتی وجود دارد که نشان می‌دهد این نشست‌ها در راستای سرنوشت انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین روحی‌یزدی، با اشاره به بحث انتصاباتی که با اهداف سیاسی و انتخاباتی در استان البرز انجام می‌شود، اظهار داشت: تحلیل شخصی من این است که در استان تیم انتخاباتی شکل گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی با بیان اینکه در قانون وظایف هر فرد و جایگاهی کاملا مشخص است، افزود: مثلا استانداری، اداره‌کل انتخابات دارد ولی تیم انتخابات معنا ندارد؛ اما من احساسم این است که تیم انتخاباتی تشکیل شده و قطعا تشکیل تیم، بی‌انگیزه و بی‌هدف نیست و هدف آن تاثیرگذاری در روند انتخابات بوده و این حرکت، حرکت خطرناک و هشداردهنده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان البرز با بیان اینکه باید آراء مردم را به خودشان واگذار کرد، ادامه داد: مردم طبق تشخیصی که دارند و شناختی که پیدا می‌کنند رای خود را به صندوق‌ها می‌ریزند، نه اینکه ما و دیگرانی که دست اندرکار انتخابات هستیم به آراء مردم جهت بدهیم؛ این وظیفه برگزارکنندگان نیست.

وی تصریح کرد: وظیفه برگزارکنندگان انتخابات، سالم نگه‌داشتن فضا، فراهم‌آوردن امکانات و شرایطی جهت برگزاری انتخاباتی پرشور،  پرتحرک و پر جنب‌وجوش است. اینکه ما بخواهیم آراء مردم را جهت‌دار کنیم کاری اشتباه و خلاف قانون است.

روحی‌یزدی در پاسخ به این پرسش که "به نظر شما این تیم چه اهدافی را دنبال می‌کند و آیا با یک برنامه از پیش تعیین شده جلو می‌رود" گفت: قطعا هیچ تیمی بدون هدف و انگیزه تشکیل نمی‌شود، بنابراین تیمی که برای انتخابات تشکیل شده برای دستیابی به آن اهداف است که متولیان برگزاری انتخابات باید افراد را از هر کدام از شرایطی که با سلامت انتخابات مغایرت دارد بر حذر بدارند تا شائبه‌ای در انتخابات نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه برخی مسئولان استانداری از هم اکنون در جلسات انتخاباتی به منظور تحت تاثیر قرار دادن آراء مردم شرکت می‌کنند، افزود: مستنداتی هم داریم؛ تصاویر و فایل‌های صوتی‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد این نشست‌ها  در راستای جهت دادن به آینده و سرنوشت انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان البرز ادامه داد: قانون‌گذار همه این‌ها را در قانون انتخابات تخلف می‌داند و بنابراین پیشنهاد ما این است که ستاد پیشگیری جرائم انتخاباتی در استان هرچه زودتر توسط دستگاه قضا تشکیل شود و این دستگاه هم بی‌طرفانه، جدی و با سرعت‌عمل این موضوع را پیگیری کند و فکر می‌کنم اگر دستگاه قضا وارد میدان شود از بسیاری از تخلفاتی که اکنون شاهد آن هستیم و می تواند در انتخابات تاثیر‌گذار باشد، اجتناب شود.

روحی‌یزدی با بیان اینکه آن چیزی که وظیفه ما به عنوان دفتر شورای نگهبان بوده، بحث نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری است، ادامه داد: در حال حاظر نشست‌ها و جلسات انتخاباتی که مسئولان در آن شرکت می‌کنند عمدتا در راستای انتخابات شورهای اسلامی است.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری یک موج و حرکت سراسری است که در کشور ایجاد می‌شود و شاید الان  زود است که به آن پرداخته شود البته افراد ستادهای انتخابات ریاست جمهوری را شکل داده و برای مسئولان و اعضای ستاد‌هایشان برنامه‌ریزی کرده‌اند اما ریز قضایایی که ورود پیدا کرده‌اند راجع به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاست.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان البرز با بیان اینکه همه ما باید روی ریل قانون حرکت کرده تا اعتماد عمومی را جلب کنیم و حق به حق‌دار برسد، افزود: لازمه رعایت حقوق همه مردم و حقوق شهروندی حرکت بر محور قانون است و ورای قانون گام برداشتن تعدی به حقوق دیگران است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه