اخبار داغ

درپی ظهور گروه‌های مختلف انتخاباتی؛

گفتمان فسادستیز با تکیه برمبانی انقلاب، برنده انتخابات پیش رو

گفتمان فسادستیز با تکیه برمبانی انقلاب، برنده انتخابات پیش رو
با توجه به شرایط فعلی جامعه و تجربه بسیار ارزشمند مردم در فهم و استدال مشکلات موجود، آنچه به عنوان اصل میتواند مطرح باشد، عملگرایی برمحور گفتمان" ضد فساد و بازگشت به مبانی بنیادی انقلاب اسلامی" است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، انتخابات ادوار مختلف ریاست جمهوری در کشور نشان داده است که مردم ایران،بیش از آنکه به دنبال جناح یا گروه  خاصی برای اداره کشور باشند همواره در پی فرد یا افرادی بوده اند که دغدغه ،نیاز و مشکلات کشور و مردم را بخوبی بداند و برای حل شان برنامه داشته باشد. افراد منتخب ریاست جمهوری و شعارهایشان قبل و بعد از انتخابات یکی از اساسی ترین موضوعات جهت طرح این بحث میباشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

برای مثال در تحلیل انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور دوره یازدهم علاوه بر تاثیر موضوعات مختلف، یکی از اصلی ترین معیارهای مردم، شعار ایجاد معیشت بهتر و رونق اقتصادی بیشتر در کشور با استفاده از ابزارهای مختلف در عرصه های سیاست خارجی و داخلی بود. شعاری که درآن زمان به دلیل فشارات بی شمار اقتصادی و سوءمدیریت دغدغه بسیاری از مردم به نظر میرسید.

,

یا در نمونه دیگر، آنچه از اساسی ترین دلایل پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری به شمار میرفت، شعار عدالت محوری و بازگشت به اصول اولیه انقلاب بود که در آن زمان، به عنوان گفتمان مرکزی دولت از آن بهره برده و به طبع نیازِ آن زمانِ جامعه معطوف به آن گفتمان گردیده بود.

,

اکنون باتوجه به شرایط فعلی و تجربه بسیار ارزشمند مردم در فهم و استدال مشکلات موجود، آنچه به عنوان نیاز اساسی میتواند مطرح باشد، عملگرایی برمحور گفتمان" ضد فساد، مدیریت عقلانی از جنس مردم و ازهمه مهمتر، بازگشت به مبانی بنیادی انقلاب اسلامی" است.

,

فراز و فرود های ادوار ریاست جمهوری نشان داده است، راه برون رفت از مشکلات کشور بیشتر از آنکه در خارج از مرزها، مدیریت فردمحور و آزاد معابانه و یا درگیر جریانات و حواشی باطل داخلی باشد بیشتر نیاز به اتکا و اعتماد به ظرفیت های درونی کشور و مردمش دارد.

,

آمار و ارقام به وضوح از پشتیبانی منابع، باوجود شدیدترین تحریم ها برای اداره مطلوب کشور حکایت میکند. اقشار مختلف مردم امروز به این بلوغ فکری رسیده اند که با اجرای درست قانون اساسی، استفاده از ظرفیت های موجود و همچنین مقابله اصولی با مسئله فساد (حتی کوچکترین آن)، بزرگترین مشکلات قابل حل خواهد بود.

,

بدیهی است که مردم امروز، دغدغه پیروزی فلان شخص یا گروه خاص و مدیریتش بر کشور را ندارند بلکه توجه شان معطوف به کاندیداهایی است که دال گفتمانشان ، دربرگیرنده و حلال مشکلات و موانع زندگیشان است و برای آنها برنامه دارد.

,

بی شک انتخابات 96 رقابت گفتمانی دربستر دغدغه ها و مشکلات مردم خواهد بود و گفتمانی که در آن مبانی انقلابی و روحیه فساد ستیزی به همراه مدیریت عقلانی و مردمی مطرح باشد پیروز انتخابات خواهد شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه