اخبار داغ

تازه‌ترین اثر استاد علی اکبر شکارچی رونمایی شد+تصاویر

تازه‌ترین اثر استاد علی اکبر شکارچی رونمایی شد+تصاویر
آلبوم «چراغ افروخته» تازه‌ترین اثر علی‌اکبر شکارچی شب گذشته با حضور چهره‌هایی مانند حسین علیزاده و داریوش طلایی رونمایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بازتاب گهر؛ آئین رونمایی و انتشار آلبوم موسیقی «چراغ افروخته» اثر استاد علی اکبرشکارچی شب گذشته جمعه، 17 دی 1395 در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازتاب گهر,

در این مراسم چهره های شناخته شده موسیقی ایران درباره ویژگی و اهمیت ردیف دستگاه های موسیقی سخنرانی کردند.

,

اثر استاد شکارچی

, اثر استاد شکارچی,

حسین علیزاده آهنگساز و پژوهشگر موسیقی و استاد دانشگاه تهران گفت: باید مثل استاد شکارچی عاشق باشید که بتوانید ردیف کار کنید، ما به خاطر خود استاد شکارچی اینجا هستیم و من به این خانواده هنرمند و هنردوست که می تواند الگویی برای جامعه ایرانی باشد تبریک می گویم.

,

هر جا ادبیات و درک موسیقی شکل بگیرد طراوت و شادابی به همراه دارد

, هر جا ادبیات و درک موسیقی شکل بگیرد طراوت و شادابی به همراه دارد,

دکتر داریوش طلایی موسیقیدان و استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه کمانچه استاد شکارچی لحن لری دارد افزود: ما یک ردیف به روایات مختلف داریم،کمانچه استاد شکارچی لحن لری دارد و این نقطه مثبت است و این لحن لری یک روایت از ردیف موسیقی است.

,

بهرام عظیم پور کارگردان این اثر و نایب‌رئیس انجمن مستندسازان سینمای ایران بیان داشت: کارگردانی لهستانی می‌گوید برای رسیدن به یک هدف باید از مرز خستگی گذشت و باید فراتر از توان خود بود، کاری که شکارچی انجام داد چیزی شبیه جنون متعالی بود و این در حالی بود که کشور متولی فرهنگ و هنر دارد و باید آن‌ها پیش‌قدم می‌شدند در جایی که این اتفاق نیفتاد.

,

مجتبی میرطهماسب مستندساز و فیلم‌ساز با کنایه به عدم حمایت شدن از سوی نهادهای دولتی گفت: خیلی تلاش کردیم که از حمایت‌های دولتی برای این اثر برخوردار شویم؛ ولی زهی خیال باطل.

,

رضا پرویززاده با چشمگیر خواندن تاثیر موسیقی اقوام اذعان داشت: تأثیر موسیقی اقوام چشمگیر است و کمانچه ساز اصیل لرستان است و استاد شکارچی از تأثیرگذاران کمانچه استان لرستان هستند.

,

وی در ادامه بیان داشت: استاد شکارچی تلفیق موسیقی لرستان و موسیقی سنتی را آن‌قدر زیبا اجرا کرده‌اند که نمی‌توان آن‌ها را جدا کرد.

,

 اثر استاد شکارچی

, اثر استاد شکارچی,

استاد علی‌اکبر شکارچی در مراسم رونمایی از آلبوم "چراغ افروخته" عنوان داشت: من هیچ‌چیز قابل داری ندارم که تقدیمتان کنم جز اینکه دستمایه بخرم و در عروسی‌هایتان شرکت کنم. لرها حتی تعارف را هم از سعدی بهتر و لطیف‌تر تعریف کرده‌اند.

,

شکارچی عنوان کرد: از سال 1351 با ردیف‌های موسیقایی آشنا شدم و سال 1370 ضبط ردیف‌ها را آغاز کردم ولی چون باب میلم نبود مدتی فاصله ایجاد شد ولی مجدداً سه سال بعد در سال 1373 ضبط را شروع کردم و بعد از این‌همه سال این ردیف‌ها در روح و جان من تجلی پیداکرده‌اند و با عشق به آموزش فرزندان این سرزمین تمام مشکلات و هزینه‌ها را در طول دو سال ضبط به جان خریدم و می‌خواهم مرا با این جمله مولانا یاد کنید: "چراغ افروخته، چراغ نا افروخته را بوسه داد و رفت او به مقصود رسید "

,

موسیقی دین دوم من است

, موسیقی دین دوم من است,

استاد علی اکبر شکارچی در ادامه بیان داشت: موسیقی دین دوم من است چرا که من این اثر را با قطره‌قطره جانم تولید کرده‌ام و مصداق این جمله جبران خلیل جبران است که می‌گوید: وقتی‌که از مال خود به کسی چیزی می‌دهید چندان چیزی نمی‌دهید اما اگر از جان خود می‌دهید چیزی می‌دهید و این اثر را به همسرم و فرزندانم که در راه این اثر زحمات فراوانی کشیدند و با تمام وجود من را همراهی کردند و لحظات سخت و طاقت‌فرسایی را با من طی کردند تقدیم می‌کنم.

,

وی در پایان از همه هنرمندانی که در این اثر ایشان را همراهی کردند تشکر کرد.

,

 

,

علی اکبر شکارچی، ششم فروردین ۱۳۲۸در شهرستان دورود به دنیا آمد وی در سال ۱۳۵۰ با ساز تخصصی کمانچه به دانشگاه هنرهای زیبای تهران وارد شد.کمانچه نوازی را تحت تأثیر کمانچه نوازان لرستان شروع کرد و اولین کسی بود که با ساز تخصصی کمانچه به تحصیل موسیقی در دانشگاه تهران پرداخت.

, علی اکبر شکارچی، ششم فروردین ۱۳۲۸در شهرستان دورود به دنیا آمد وی در سال ۱۳۵۰ با ساز تخصصی کمانچه به دانشگاه هنرهای زیبای تهران وارد شد.کمانچه نوازی را تحت تأثیر کمانچه نوازان لرستان شروع کرد و اولین کسی بود که با ساز تخصصی کمانچه به تحصیل موسیقی در دانشگاه تهران پرداخت.,

اثر استاد شکارچی

, اثر استاد شکارچی, اثر استاد شکارچی,

اثر استاد شکارچی

, اثر استاد شکارچی,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه