اخبار داغ

در بازدید فرماندار و شهردار مشگین‌شهر از مرکز آتش نشانی این شهر مطرح شد؛

خیر جو: مبحث سوم ایمنی در ساختمان خط قرمز نظام مهندسی است/ رحیمی زاد: صدور اخطاریه‌، ایمنی ایجاد نمی‌کند

خیر جو: مبحث سوم ایمنی در ساختمان خط قرمز نظام مهندسی است/ رحیمی زاد: صدور اخطاریه‌، ایمنی ایجاد نمی‌کند
به دنبال حادثه ساختمال پلاسکو در تهران، فرماندار و شهردار مشگین‌شهر از تنها مرکز آتش نشانی شهرستان بازدید کرده و مشکلات انان را از نزدیک پیگیر شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرمشکین،به دنبال حادثه ساختمال پلاسکو در تهران، فرماندار و شهردار مشگین‌شهر از تنها مرکز آتش نشانی شهرستان بازدید کرده و مشکلات انان را از نزدیک پیگیر شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرمشکین,

 

,

در این بازدید رئیس آتش نشانی مشگین‌شهر گفت:در این مرکز با کمبود نیرو مواجه هستیم همچنین این ایستگاه به علت گستردگی شهر نیاز به مرکز دیگری دارد که از ضروریات شهرستان است تا امداد رسانی به حوادث در کمترین زمان انجام گیرد.

,

 

,

وی افزود: متاسفانه اکثر خودروهای استفاده شده در این مرکز با عمر بیش از 20 سال است که لازم است بروز رسانی شود و با توجه به احداث ساختمان‌های بلند امکانات این مرکز جوابگوی حوادث احتمالی نیست که باید در این راستا چاره‌ای اندیشیده شود.

,

 

,

مسعود خیرجو شهردار مشگین‌شهر در این دیدار در خصوص مشکلات موجود در آتش نشانی مشگین‌شهر گفت: به منظور بروز رسانی خودروهای فرسوده دستگاه آتش نشانی خریداری شده و در مرحله شماره گذاری است و به زودی به تجهیزات موجود در آتش نشانی شهرستان افزوده می‌شود.

,

 

,

وی در خصوص ایستگاه دوم آتش نشانی مشگین‌شهر گفت: راه اندازی ایستگاه دوم آتش نشانی از ضروریات مشگین‌شهر است لذا در میدان نماز مکانی برای احداث این مرکز پیش بینی و در نظر گرفته شده که با مساعد شدن وضعیت هوا عملیات عمرانی آن آغاز و در اسرع وقت این مرکز نیز تکمیل و تجهیز خواهد شد.

,

 

,

خیرجو در پاسخ به کمبود نیرو در آتش نشانی گفت: خوشبختانه جمعی از نیروهای شهرداری آموزش‌های لازم جهت مقابله با حوادث را در مرکز استان و شهرستان سپری کرده‌اند و امادگی لازم برای مقابله با هر گونه حوادث احتمالی را دارند که در صورت لزوم بر تعداد نیروهای موجود در آتش نشانی افزوده می‌شود.

,

 

,

شهردار مشگین‌شهر تاکید کرد: خوشبختانه آتش نشانی مشگین‌شهر از جمله آتش نشانان موفق است که در مقابله با حوادث بدون هیچ گونه مشکلی به ماموریت‌های محوله خود ادامه می‌دهند.

,

 

,

وی با گلایه‌مندی از برخی مراکز عمومی شهر گفت: متاسفانه در احداث برخی از پاساژها، ایمنی لازم را رعایت نکرده‌اند هر چند اخطاریه‌های لازم صادر شده اما نیاز به توجه ویژه دارد تا شاهد حوادثی همچون ساختمال پلاسکو در تهران نباشیم.

,

 

,

خیرجو در خصوص ساختمان‌های بلند گفت: با تجهیز این مرکز امیدواریم در این خصوص مشکلی پیش نیاید.

,

 

,

وی با اشاره به مبحث سوم ایمنی حفاظت ساختمان در مقابل حریق گفت: به منظور آشنایی با قوانین ایمنی جلسه‌ای با نظام مهندسی برگزار و موارد لازم تاکید و تذکر داد شده است اما مجموعه مسکن مهر از جمله ساختمان‌های بلند در شهرستان است که قوانین  ایمنی آتش در آن رعایت نشده است و این امر به عنوان خط قرمز نظام مهندسی است لذا انتظار می‌رود نطام مهندسی نیز در این راستا جدیت داشته باشد تا شهروندان دچار بحران و مشکل نشوند.

,

 

,

شهردار مشگین شهر تاکید کرد: شهرداری با تجهیز واحد آتش نشانی تلاش می‌کند این کمبودها را رعایت کند اما لازم است در احداث مجتمع‌ها ایمنی‌های لازم انجام شود.

,

 

,

میرعلی رحیمی‌زاد سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر نیز بر تقویت نردبان‌های خودروی آتش نشانی تاکید کرد و گفت: صدور اخطاریه‌ها، ایمنی ایجاد نمی‌کند بلکه باید به جد وارد عمل شده و با متخلفین برخورد و اقدامات لازم اعمال شود تا در آینده شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

,

 

,

وی همچنین تاکید کرد: در سطح شهر باید نقاط حساس شناسایی و ضعف‌های موجود در اسرع وقت رفع شود و در این راستا لازم است از ظرفیت خیرین نیز استفاده شود.

,

 

,

در این بازدید مسئولین شهرستان با اهداء یک شاخه گل از تلاش آتش نشانان شهرستان تجلیل کردند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه