اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛

ممنوعیت فروش مرغ گوشتی زنده در ارومیه/ مردم از شکار و ذبح هرگونه پرنده وحشی پرهیز کنند

ممنوعیت فروش مرغ گوشتی زنده در ارومیه/ مردم از شکار و ذبح هرگونه پرنده وحشی پرهیز کنند
کریم‌زاده گفت: به منظور مقابله با خطرات احتمالی شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان هر گونه فروش مرغ گوشتی زنده در استان ممنوع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ار آناج، اسمعیل کریم زاده در جلسه سازماندهی وضعیت خرید و فروش مرغ زنده در آذربایجان‌غربی که در سالن جلسات ساختمان شماره یک سازمان جهاد کشاورزی استان ترتیب یافت، اظهارکرد: به منظور مبارزه با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و نیز رعایت بهداشت هر گونه کشتار مرغ زنده در استان به ویژه در جنوب آذربایجان‌ غربی که بیشتر رواج دارد، ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با تاکید بر لزوم حمایت از کشتارگاه‌های مرغ استان، افزود: در حال حاضر بر اساس نتایج آخرین رصدها و کنترل‌های آزمایشگاهی استان آذربایجان‌غربی عاری از هر گونه بیماری آنفلونزای طیور است.

,

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سلامت و کیفیت محصولات تولیدی مهمترین عامل در امر صادرات به بازارهای جهانی است، تصریح کرد: باید نظارت و کنترل در پنج قرنطینه دام و طیور موجود در مبادی ورودی این استان باید افزایش یابد.

,

این مسئول با تاکید بر اهمیت برگزاری نشست با روحانیان در راستای ترویج استفاده از مرغ‌های کشتارشده در کشتارگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی، بیان کرد: روحانیان استان می‌توانند در زمینه توجیه مردم نسبت به خودداری از خرید و فروش مرغ زنده در سطح شهرها و روستاها نقش مهمی داشته باشند چرا که چرخه‌ی بیماری با زنده فروشی به گردش در می‌آید که با جلوگیری از زنده فروشی می‌توان از وقوع این بیماری پیشگیری کرد.

,

وی با تاکید بر لزوم مشارکت و تعامل بیشتر تشکلها و واحدهای تولیدی برای پیشگیری از وقوع این بیماری، خاطر نشان ساخت: در راستای جلوگیری از فروش مرغ زنده در شهرها و حمایت از کشتارگاه‌های مرغ که نیازمند سرمایه در گردش هستند، جزو برنامه‌های در دستورکار در این استان است.

,

مدیر کل اداره دامپزشکی استان نیز در این جلسه گفت: سامانه ثبت ورود جوجه یک روزه از پارسال شروع شده و باید با توجه به آمار جوجه یکروزه ثبت شده مرغ توسط مرغداری تحویل کشتارگاه شود.

,

وی از مردم استان درخواست کرد در جهت تامین سلامت و امنیت غذایی خود از خرید مرغ زنده خودداری کنند و تنها مرغ‌های کشتار روز کشتارگاه‌ها را با بسته بندی مناسب  تهیه کنند و همچنین از شکار و ذبح هرگونه پرنده وحشی جدا پرهیز کنند.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه