اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی قزوین:

21 هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در استان در دست اجراست

21 هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در استان در دست اجراست
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان قزوین در حال حاضر 21 هزار و 348 هکتار سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان در دست اجرا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ علی اکبر متقی فرد رئیس جهاد کشاورزی قزوین صبح امروز(پنج شنبه) در جلسه ستاد پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به قزوین در استانداری اظهار کرد: از 21 هزار و 348 هکتار سامانه نوین آبیاری در دست اجرا حداقل بین 25 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: همچنین در راستای این مصوبات بیش از 2000 هکتار به اتمام رسیده که با مجموع طرح‌های ثبت سامانه شده به 23 هزار و 348 هکتار رسیده است. 

متقی فرد تصریح کرد: از این میزان حدود 7 هزار هکتار در اراضی زراعی بصورت تجمیع، 3 هزار و 950 هکتار در تجمیع در باغات و مابقی پروژه‌های انفرادی است. 

وی ادامه داد: علاوه بر اقدامات مربوط به سامانه از حداکثر زمان برای خرید لوله و اتصالات استفاده و مصالح خریداری و به محل پروژه انتقال داده شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: درباره محصول کشمش مطابق آخرین دستورالعمل در 5 اسفند ماه سال جاری مقرر شد لیست استفاده از یارانه 5000 ریال معادل سطح زیر کشت و تولید در هکتار محاسبه و لیست شود.

وی اضافه کرد: سطحی که می‌تواند مورد استفاده باشد لیست بیمه شدگان صندوق بیمه محصولات کشاورزی است. 

این مسئول تاکید کرد: تشکیل صندوق کشمش تاکستان در دست اجراست و صندوق شهرستانی در تاکستان ایجاد می‌شود که عمده سهامداران آن تولید کنندگان انگور هستند که از سایر شهرستان‌ها نیز می‌توانند عضو این صندوق شوند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه