اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:

صنایع دستی نماد هویت و فرهنگ ایرانی است

صنایع دستی نماد هویت و فرهنگ ایرانی است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: صنایع دستی هویت و نماد فرهنگ ایرانی است و تقویت و حمایت از آن به تولید و اشتغال منجر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری بوئین امروز ، جواد حضرتی در مراسمی که در خانه تاریخی زعیم قزوین برگزار شد گفت: رویکرد دولت، توسعه صنایع دستی و عرصه گردشگری و شکوفایی ظرفیت های آن است و در سالهای اخیر کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  پایگاه خبری بوئین امروز ، جواد حضرتی در مراسمی که در خانه تاریخی زعیم قزوین برگزار شد گفت: رویکرد دولت، توسعه صنایع دستی و عرصه گردشگری و شکوفایی ظرفیت های آن است و در سالهای اخیر کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است., پایگاه خبری بوئین امروز,

وی بیان کرد: صنایع دستی برای ما می تواند فرصت های شغلی زیادی ایجاد کند و یک ظرفیت بی پایان است که دارای جنبه های فرهنگی و اقتصادی است.

,

 صنایع دستی نماد هویت و فرهنگ ایرانی است

,  صنایع دستی نماد هویت و فرهنگ ایرانی است,

صنایع دستی نماد فرهنگ ایرانی است

, صنایع دستی نماد فرهنگ ایرانی است,

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین تصریح کرد: صنایع دستی نماد فرهنگ ایرانی است و امروز از مرحله کاربری خارج شده و به مرحله تزیینی رسیده است و می تواند بهترین سوغات و ره آورد برای گردشگران باشد.

,

حضرتی گفت: این که خانه های تاریخی مانند زعیم برای استقرار صنایع دستی اختصاص یافته یک تجربه موفق است و خوشبختانه در قزوین ظرفیت های زیادی داریم که می تواند مورد استفاده بهینه قرار گیرد.

,

شناسایی ۶۵ خانه تاریخی در قزوین

, شناسایی ۶۵ خانه تاریخی در قزوین,

وی اضافه کرد: در قزوین ۶۵ خانه تاریخی شناسایی شده که همه آنها می توانند به مرکز صنایع دستی و یا مراکز اقامتی و پذیرایی تبدیل شوند و در این زمینه خانه بهروزی نیز تجربه موفقی است که باید تداوم یابد.

,

حضرتی اظهارداشت: از اعضای جدید شورای اسلامی شهر انتظار داریم نگاه هوشمندانه ای به هویت خانه های تاریخی داشته باشند و با تقویت این خانه ها به حفظ بناهایی که هویت بخش است کمک کنند.

,

 صنایع دستی نماد هویت و فرهنگ ایرانی است

,  صنایع دستی نماد هویت و فرهنگ ایرانی است,

وی بیان کرد: نوروز امسال شاهد موج گردشگران ایرانی و خارجی در شهر قزوین بودیم و باید ظرفیت های اقامتی و پذیرایی خود را افزایش دهیم تا جوابگوی نیازها باشیم.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اضافه کرد: بزودی یک هتل آپارتمان با ۲۰۰ تخت و چند هتل دو و سه ستاره در شهر قزوین افتتاح می شود که به چشم انداز توسعه گردشگری کمک خواهد کرد.

,

چشم انداز جذب ۲۰ میلیون گردشگر در قزوین

, چشم انداز جذب ۲۰ میلیون گردشگر در قزوین,

وی بیان کرد: چشم انداز جذب ۲۰ میلیون گردشگر را باید در مدت ۴ سال عملیاتی کنیم که در حال حاضر ۵.۵ میلیون نفر است و امروز استانها در حال رقابتی جدی با هم هستند که قزوین با ۹ هزار سال سابقه یک جانشینی با داشتن بناهای مانند آب انبار، حمام، خانه تاریخی، قلعه و تنوع قومی کم نظیر و نیز صنایع دستی می تواند در گردشگری موفق عمل کند.

,

حضرتی تصریح کرد: با این ظرفیت و تنوع قادریم قزوین را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم که در این زمینه باید یک نگاه جامع و آینده نگرانه مبتنی بر توسعه پایدار داشته باشیم.

,

 صنایع دستی نماد هویت و فرهنگ ایرانی است

,  صنایع دستی نماد هویت و فرهنگ ایرانی است,

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین یادآورشد: ۷۰ درصد شاغلان صنایع دستی در استان بانوان هستند و می توان گفت صنایع دستی زن محور است که در این مسیر باید آموزش علاقمندان را جدی بگیریم تا کیفیت کار بالا برود.

,

مدیران در جشنواره ها صنایع دستی هدیه دهند

, مدیران در جشنواره ها صنایع دستی هدیه دهند,

وی اضافه کرد: از مدیران دستگاههای اجرایی انتظار می رود در مناسبت ها، جشنها و تجلیل ها از صنایع دستی به عنوان هدیه استفاده کنند تا شاهد رونق این ظرفیت ارزشمند در استان باشیم.

,

حضرتی گفت: در خانه تاریخی زعیم قزوین روزهای پنجشنبه و جمعه بازارچه صنایع دستی برپاست و اگر ۶۰ خانه دیگر برای اینگونه کارها مهیا شود رنگ و بوی دیگری در شهر ایجاد می شود اما لازم است در این زمینه فرهنگ سازی کنیم.

,

وی اضافه کرد: در دهه گذشته ورود صنایع دستی چینی و پاکستانی به هنر کشورمان آسیب جدی زد که از رسانه ها انتظار داریم با فرهنگ سازی به هویت تاریخی و صنایع دستی کشور کمک کنند.

,

وی بیان کرد: خوشبختانه ظرفیت اقامتی و هتلینگ استان از سال ۹۳ تاکنون از نظر تعداد هتل ۲.۵ برابر و تخت ها سه برابر شده و مشارکت بخش خصوصی نیز  در این زمینه بسیار افزایش یافته است.

,

در این مراسم از چند هنرمند صنایع دستی استان تجلیل شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه