اخبار داغ

شب قدر، گاه رویش جوانه‌های الغوث بر لب‌های شب زنده داران/ شب قدر را قدر بدانیم

شب قدر، گاه رویش جوانه‌های الغوث بر لب‌های شب زنده داران/ شب قدر را قدر بدانیم
شب قدر، گاه رویش جوانه‌های الغوث الغوث بر عرصه لب‌های تائب، وقت شناخت قدر خویش، بزرگ‌ترین میدان‌گاه سبقت گرفتن اولاد آدم در خیرات است و شب قدر، سرنوشت یکسال ما تعیین می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر، رمضان ماه پربرکتی است که ماه میهمانی خدا نام گرفته و از سوی دیگر بهترین فرصت برای خودسازی و بصیرت افزایی است که همواره بزرگان دین بر اهمیت این ماه تاکید داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

رمضان ماهی است که شب های قدر دارد و تقدیر یک ساله انسان ها در آن نوشته می شود و امشب نیز شب۱۹ رمضان و  اولین شب از شب های پرفیض قدر است.

,

امشب شبی است که درهای رحمت الهی به سوی زمینیان گشوده شده است و عرشیان همه آماده اند تا در بزم دعا و نیایش زمینیان حضور یابند و خداوند ناز بندگانش را می خرد و این بنده است که باید نیاز کند تا خداوند اجابت کند.

,

امشب شبی است که باید دست نیاز به سوی آن بی نیاز دراز کرد و به معنای راز و نیاز و بندگی نزدیک‌تر شد و خدا را خواند و عرض نیاز به ساحت آن بی‌نیاز بنده‌نواز برد.

,

امشب در نخستین شب از شب های قدر و در شبی که تقدیرها نوشته می شود باید دل های خود را در باران رحمت الهی تطهیر کرد.

,

شب قدر، گاه رویش جوانه‌های الغوث الغوث بر عرصه لب‌های تائب، وقت شناخت قدر خویش، بزرگ‌ترین میدان‌گاه سبقت گرفتن اولاد آدم در خیرات است و شب قدر، سرنوشت یکسال ما تعیین می شود.

,

باید شب قدر را قدر بدانیم و از این شب که بهترین فرصت برای برای تزکیه نفس و رسیدن به تقوا بوده و شب اوج بندگی و دعا و مغفرت هستند، بهره بجوییم و این شب ها را از دست ندهیم و برای تعجیل در فرج مولایمان دعا کنیم.

,

در این زمینه امام جمعه میاندوآب در یکی از خطبه های نماز جمعه با اشاره به اهمیت شب های قدر گفت:  لیالی پرفیض قدر از راه های نزدیکی به خداست و شبی است که رحمت خدا شامل حال همه انسان ها می شود و روزی انسان در شب قدر، مقدر می شود و باید از این شب ها به بهترین نحو استفاده کرد.

,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده افزود: اگر می خواهی از آتش جهنم در امان باشی، باید در شب قدر استغفار کنی و توجه داشته باشی که از این عمل خود نیز مغرور و متکبر نشوی.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب نیز در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به اهمیت شب های قدر، افزود: مراسم معنوی و پرفیض در شب های ۲۱،۱۹ و ۲۳ ماه مبارک رمضان در مصلی امام خمینی(ره) و ۱۲۰ مسجد، حسینیه و موسسه قرآنی میزبان شب زنده داران میاندوآبی برای برگزاری مراسم معنوی احیا شب های قدر می شوند.

,

حجت الاسلام علی اعتمادی گفت: مراسم احیا شب های قدر در مصلی امام خمینی(ره) میاندوآب از ساعت ۲۲ شب های قدر با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا شروع شده و با سخنرانی، مداحی و قرائت دعاهای وارده تا ساعت ۳ ادامه می یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه