اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی ایجرود خبر داد

کشف اشیای عتیقه پیش از اسلام از قاچاقچیان در ایجرود

کشف اشیای عتیقه پیش از اسلام از قاچاقچیان در ایجرود
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجرود 15قلم اشیاءمکشوفه در مسیر حلب به شهر خلخال از دو نفر قاچاقچی در شهرستان ایجرود کشف و ضبط شده است،گفت: با توجه به کارشناسی های انجام گرفته در زمینه قدمت این اشیا به اطلاع می رساند بیشتر این اشیاء تقلبی بوده و فقط دو نمونه از اشیا مکشوفه اصل و مربوط به دوره پیش از اسلام و دوره های مختلف اسلام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لاله عبدی کیا « رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجرود» امروز در گفت و گو با خبرنگار ایجرود خبر، با بیان اینکه 15قلم اشیاءمکشوفه در مسیر حلب به شهر خلخال از دو نفر قاچاقچی در شهرستان ایجرود کشف و ضبط شده است، اظهار داشت: با توجه به کارشناسی های انجام گرفته در زمینه قدمت این اشیا به اطلاع می رساند بیشتر این اشیا تقلبی بوده و فقط دو نمونه از اشیا مکشوفه اصل و تاریخی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایجرود خبر،,

, ,

وی با بیان اینکه قاچاقچیان عتیقه در نظر داشتند اشیاء مکشوفه را از شهر حلب به شهرستان خلخال انتقال دهند توسط توسط یگان امداد دو پلیس اطلاعات امنیت ایجرود توقیف شده است، افزود: در جریان پیگیری پرونده 2نفر دستگیر شدند.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجرود با اعلام اینکه اشیاء مکشوفه از جنس های مختلف فلزی چون برنج و مفرغ و انواع سنگ های قیمتی است، تصریح کرد: بیشتر این اشیاء مربوط به دوره های مختلف اسلامی و مهرهای مکشوفه متعلق به دوره تاریخی (قبل از اسلام) می باشد.

,

, ,

عبدی کیا با تاکید بر اینکه برای برآورد ریالی این اشیا باید هیئتی از کارشناسان میراث فرهنگی در این خصوص اعلام نظر کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر این اشیاء مکشوفه تقلبی بوده، به نفع میراث فرهنگی ضبط می شود.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجرود، گفت: این اشیاء در راستای پیگیری حقوقی به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه