اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی آبیک خبرداد :

آغاز برداشت کلزا از سطح یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی آبیک

آغاز برداشت کلزا از سطح یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی آبیک
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از شروع عملیات برداشت کلزا از سطح یک هزار و 883 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیژن لطفی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک در گفت وگو با  نگاه آبیک اظهار کرد: با آغاز فصل برداشت و همچنین خسارت ناشی از تنش خشکی و سرمازدگی، پیش بینی می شود، حدود ۳ هزا رو ۵۰۰ تن محصول کلزا از این میزان اراضی زیر کشت برداشت شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  نگاه آبیک,

وی اضافه کرد:این میزان سطح زیر کشت کلزا در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل سه برابر افزایش داشته است .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک به اقدامات انجام شده در راستای تشویق و ترغیب کشاورزان به کشت محصول کلزا اشاره کرد و تصریح کرد : طی یک فرایند دو ساله و با معرفی بذور جدید با عملکرد بالا در قالب مزارع نمایشی، سایت های الگویی ، فعالیتهای آموزشی و استفاده از دو سوم بذر مصرفی در سال زراعی جاری از ارقام هیبرید و جدید از برنامه های انجام شده این مدیریت در راستای توسعه کشت محصول کلزا برشمرد .
لطفی یاد آور شد : در سال زراعی جاری یک هزار و ۸۸۳ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان توسط ۴۰۶ بهره بردار به کشت کلزا اختصاص یافته است .
وی در پایان خاطر نشان کرد :رضایت کشاورزان از فرایند خرید محصول کلزا یکی از عوامل استقبال بهره برداران از کشت کلزا در این شهرستان است .
انتهای پیام/

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه