اخبار داغ

مسوول روابط عمومی آبفای شهری قزوین خبر داد

کاهش ۲۰درصدی ذخایر آب/ قزوین جزو استان‌های پرمصرف در آب است

کاهش ۲۰درصدی ذخایر آب/ قزوین جزو استان‌های پرمصرف در آب است
مسوول روابط عمومی آبفای شهری قزوین با بیان اینکه میزان مصرف آب در بخش کشاورزی ۹۱ درصد است گفت: استان قزوین از نظر مصرف آب جزء استان‌های پرمصرف به شمار می‌آید .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید برخورداری مسوول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در گفت‌وگو با شاخص با بیان اینکه طبق استاندارد کشوری میانگین مصرف آب برای هر فرد در یک شبانه روز باید ۱۵۰ لیتر باشد، اظهار کرد: این میانگین در فصل تابستان به ۱۷۰ لیتر در شبانه روز می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

وی در خصوص میزان ذخایر منابع آبی استان قزوین افزود: با توجه به فصل تابستان و قرارگیری در روزهای گرم از نظر ذخایر آب ۲۰ درصد کاهش داریم.

,

این مسوول بیان اینکه استان قزوین کمترین میزان هدررفت آب را در سطح کشور دارد، خاطرنشان کرد:  ۱۸ درصد از آب شرب استان بدون درآمد است که در بین استان‌های دیگر کشور رتبه خوبی حائز شده است.

,

برخورداری با بیان اینکه میزان مصرف آب در بخش کشاورزی ۹۱ درصد است، تصریح کرد: استان قزوین از نظر مصرف آب جزء استان‌های پرمصرف به شمار می‌آید .

,

وی بیان کرد: باتوجه به کاهش منابع ذخایر آبی در استان برنامه مدیریت کاهش فشار آب را پیاده خواهیم کرد به طوری که آب حداقل در طبقه های اول و پارکینگ‌ها جریان داشته باشد.

,

این مسوول افزود: در صورت اجرای برنامه مدیریت کاهش فشار آب، این طرح از طریق مرکز صداو سیمای استان و ارسال پیامک به مشترکین اطلاع رسانی خواهد شد.

,

برخورداری با اشاره به شهرقزوین، محمدیه و مهرگان به عنوان کم آب‌ترین مناطق استان اضافه کرد: نرخ آب بها فعلا افزایشی نخواهد داشت.

,

وی در انتها به مردم توصیه کرد: شهروندان از مصارف غیر ضروری خودداری کنند و در صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در مصرف آب مشارکت داشته باشند تا فصل گرما را با کمترین تنش آبی سپری کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه